lees ff, en geef een reactie als je er iets van weet!

XXL

Geen avatar

Berichten: 169
Mei 04, 2004, 13:29:41
edit2Rapporteer  
HALLOW MENSEN,
Ik was eerst van plan om een Naish areo 2 12m2 te kopen, maar
zaterdag heb ik voor het eerst gehoord van het nieuwe cabrinha recon systeem. Het leek me wel een handig systeem!!!

Toen zag ik de cabrinha co2 2004 12m2 en vond het ook een super mooie kite, en vooral met dat nieuwe systeem.

Maar het klinkt allemaal heel erg leuk dat her starten op het water enzo, maar werkt dit nou ook echt??
Ik ben een beginner, dit word mijn eerste kite.
Wat zou jij mij aanraden,
- Naish aero 2 12m2           of
- Cabrinha co2 2004 12m2 met het nieuwe recon systeem.
graag een reactie!!!! :Smiley

weet iemand toevallig ook of je dit systeem ergens kan testen, en waar???
~Dirk~

Berichten: 633
Antwoord #1 Mei 04, 2004, 14:22:57
edit2Rapporteer  
Om het je nog iets moeilijker te maken:
Heb je het z.g.n 5th element systeem van North al gezien? Lijkt me ook voor een beginner ideaal zo'n 5e lijn, ik geloof zelfs dat Harry Vogelezang dat voor z'n kitesurfschool op de Aero's heeft laten maken.
XXL

Geen avatar

Berichten: 169
Antwoord #2 Mei 04, 2004, 14:30:35
edit2Rapporteer  
neeh heb ik nog niet gezien,
maar ik heb zaterdag les gehad van harry,
hij gebruikt geen aero's maar gloed nieuwe v4!

Wel probeerde die verkoper mij een north aan te smeren.
Hij had het inderdaad over een systeem met 5de lijn.
Maar ik zal er eens meer info over gaan zoeken!!


Nog meer reacties op mijn vraag??
JorritW
Gast
Antwoord #3 Mei 04, 2004, 15:18:28
edit2Rapporteer  
He Bram,

Ik heb jammergenoeg geen ervaring met het Cabrinha Recon systeem. De reacties zijn wel goed en het zal ongetwijfeld goed zijn.

Kijk misschien eens naar het Leash Free Safety System van F.One. Ik vaar er zelf mee en vind het een zeer goed systeem wat voldoet aan een aantal eisen: geen leash (dus rotaties goed mogelijk), makkelijk te activeren in nood (niet je handen van de bar, maar gewoon weg duwen) en natuurlijk je depowerloop als leash (kite niet weg dus ook geen gevaar voor anderen)!

Heel veel succes!
Jorrit
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #4 Mei 04, 2004, 15:25:27
edit2Rapporteer  
ik heb juist vaak gehoord dat het niet goed werkt, dat het loshaakt als je gewoon vaart en er is een duitser mee verongelukt omdat het niet werkte. ik denk dat je het gewoon eens moet testen
B&R
Gast
Antwoord #5 Mei 04, 2004, 16:14:33
edit2Rapporteer  
wij denken dat je niet zo moet zeiken en gewoon een 2dehandse moet kopen  ;D ;D ;D ;D

xxxjes B en R
steveverelst
Gast
Antwoord #6 Mei 04, 2004, 17:51:37
edit2Rapporteer  
ok
heb 14 dagen geleden met de cabrinha nitro 17 gevlogen
ik snap nu waarom vari nietmeer bij cabrinha is
die kites zijn zo slecht!!!!
vliegt totaal niet leuk
en bij de afwerking heb ik mijn bedenkingen bij want het ziet er niet stevig uit
recon ???op papier mooi,maar bv je trekt je recon op het water,dan mag je je lijnen oprollen en naar de kant zwemmen
daarom ga voor een goed merk:slingshot,gaasta best,zet daar een cls systeem op of een 5th lijn!beter kan niet!
ouddorp-rules

Berichten: 744
Antwoord #7 Mei 04, 2004, 18:56:10
edit2Rapporteer  
daarom ga voor een goed merk:slingshot,gaasta best,zet daar een cls systeem op of een 5th lijn!beter kan niet!


Hoho, en North(rhino4) natuurlijk!
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #8 Mei 04, 2004, 19:46:23
edit2Rapporteer  
Steveverelst, je trekt je safety aan als je dus in levensgevaar bent, het systeem werkt dan gewoon goed. Het is bij vrijwel elke kite zo als je de safety aangetrokken hebt, dat je terug kan zwemmen.

Andy
steveverelst
Gast
Antwoord #9 Mei 04, 2004, 21:01:52
edit2Rapporteer  
ja dat klopt!
maar ik vergelijk dit met cls of 5th line
dus waarom dan nog recon ???
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #10 Mei 04, 2004, 21:03:32
edit2Rapporteer  
bij recon werkt het dus soms niet, zo is een duitser al zwaar gewond geraakt doordat het niet werkte
steveverelst
Gast
Antwoord #11 Mei 04, 2004, 21:09:57
edit2Rapporteer  
ja dat is natuurlijk ook altijd mogenlijk door zand in dat buisje
XXL

Geen avatar

Berichten: 169
Antwoord #12 Mei 04, 2004, 22:01:14
edit2Rapporteer  
mhhh  ???
hier word ik niet echt wijzer van.....
Ik hoop dat ik dit systeem een keer kan testen!
Dat lijkt mij het beste.
Ik hoop eigenlijk ook een keer te horen of dat herstart systeem echt goed werkt. Cabrinha zegt van wel... maar jah

Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #13 Mei 04, 2004, 22:04:24
edit2Rapporteer  
zou wel erg lomp zijn als cabrinha gaat zeggen dat het niet werkt he, je moet inderdaad gewoon testen dat werkt alrijd het beste
XXL

Geen avatar

Berichten: 169
Antwoord #14 Mei 04, 2004, 22:32:07
edit2Rapporteer  
maar waar kan je dit systeem testen???
Ik heb pas 1x een kite in mijn handen gehad...
En kan nog niet op en neer varen.....

Weet iemand een goeie winkel om het recon systeem van cabrinha te testen?????? ??? ??? ??? ???
steveverelst
Gast
Antwoord #15 Mei 04, 2004, 23:28:54
edit2Rapporteer  
 ;Dgeen idee
vraag gewoon aan een gast op het strand dat je zen nieuwe cabrinha is mag testen!heb ik ook zo gedaan
herstart systeem:heb het zelf niet getest maar wel gevraagt aan verschillende mensen die met cabrinha varen,werkt volgens hun mooi,alleen soms het probleem als er zand in het buisje zit kan het zijn dat heel het systeem blijft vastzitten dus dan gebeurt er niets
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #16 Mei 05, 2004, 00:07:39
edit2Rapporteer  
Bij mij werkt de safety goed, ik heb hem 2 maal geprobeerd, als hij niet werkt, waar ik nog nooit van gehoord heb zit er nog altijd een safety juist boven de depowerloop. Als je die gebruikt is je kite wel vertrokken. Dus 2 safety's voor de prijs van een bij Cabrina, geen extra leash en het waterstart systeem er bovenop.
Bij de eerste cabrina kites met recon was het tubje dat je depowerloop op zijn plaats moet houden wat kort, hierdoor kon je je kite inderdaad verliezen. Momenteel is dat tubje langer en is het probleem opgelost.
Wat de bereikbaarheid van de safety betreft is het systeem van cabrina ne F-one waarschijnlijk het beste.
De 5 de lijn van North schijnt niet zo interessant voor beginners, als de kite om zijn as draait rolt de vijfde lijn rond je kite en kan je geen kant meer op.
Gert-Jan
Gast
Antwoord #17 Mei 05, 2004, 00:16:01
edit2Rapporteer  
Bram,

Kijk even op www.kiteforum.com.... staat meer zinnige info.... ben
het wel met Steve eens, 5de lijn klinkt al een stuk beter..... maar is volgens mij pas eind juli beschikbaar in Europa (althans dat is de geplande leverdatum voor Duitsland & Spanje)

Mijn idee: zonde van je geld. en de verkeerde keuze optie.

Suc6

Voor de zeikers: vaar een Yarga 11, RhinoII 14(=helaas nog niet van mij) en een Balsa 130 en al het andere wat ik in mijn handen krijg. Bars Best standard (met wat modificaties) en Best Swivel, lijntjes zijn 23 meter..  ;D
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #18 Mei 05, 2004, 07:51:14
edit2Rapporteer  
ga nou maar voor een aero2, is gewoon een superkite, geen gezeik.
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #19 Mei 05, 2004, 08:18:19
edit2Rapporteer  
Ja Bram Gewoon De AeRoII Kopen just like us  ;D
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #20 Mei 05, 2004, 10:52:54
edit2Rapporteer  
best yarga!!!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.