Nog niet uitgehard na 20 uur.....

adrenalin

Berichten: 897
April 25, 2007, 18:42:51
edit2Rapporteer  
Mijn pakketje kleeft nog een beetje, dus ik heb waarschijnlijk een mengverhouding fout gemaakt.

Kan ik nu het hele pakketje weggooien, of is er nog een oplossing...

xav

Geen avatar

Berichten: 352
Antwoord #1 April 25, 2007, 18:47:28
edit2Rapporteer  
wat voor pakketje?

board, of laminaat. of verlijmen van iets?
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #2 April 25, 2007, 19:18:24
edit2Rapporteer  
wat voor pakketje?

board, of laminaat. of verlijmen van iets?

Geen board, ik heb een laminaat van:

600gram kruis
8mm schuim
600gram kruis

...om de mal voor een koffer heen gevormd. Het werkstuk is zo'n 900mm bij 500mm.
Fré

Berichten: 393
Antwoord #3 April 25, 2007, 21:40:52
edit2Rapporteer  
Weet je waar je fout bent geweest in je mengverhouding?
Zoja, kan je proberen van nieuwe epoxy te mengen met wat meer van't geen je ervoor vergeten bent.
Dan harden ze mooi samen toch terug uit.
Moet normaal gezien wel goed komen... Weet je't niet, dan wordt wat moeilijker.

Misschien hebben ze in dat geval bij Poly wel een idee om't op te lossen, zijn naar 't schijnt wel middeltjes voor...
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #4 April 25, 2007, 23:40:17
edit2Rapporteer  
Had ze al even gebeld, en ze zeiden het volgende.

Er is een kleine fouttolerantie in de mengverhouding te maken. Als je daar tussen zit, zal hij uit eiondelijk wel uitharden, maar alleen langzamer. Als die fout groot is, zal het helemaal niet lukken.

De oplossing was op hem te verwarmen, of een nieuwe laag glas eroverheen te lamineren. De kans is dat je nieuwe mengsel het oude weer een beetje rechtrekt. De kans is er ook dat dat niet gebeurd.

Ik had mijn pakketje dus vandaag de halve  dag in de zon gezet, en morgen weer. We zien wel wat het wordt...
randy-v

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #5 April 26, 2007, 04:17:30
edit2Rapporteer  
ik heb eens een zitje gemaakt voor mijn broer zijn brommer en het duurde toen ook een paar dagen voor hij uitgehard was maar helemaal goed gekomen dus ik zou gewoon effe wachte
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #6 April 26, 2007, 05:38:30
edit2Rapporteer  
in de zon zetten zou ik niet doen, uv is dodelijk voor je epoxy.
misschien is het een idee om hem in een vuilniszak te leggen en vervolgens in de zon?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.