|
Papa
Geen avatar
|
wat je miss kan doen is voorzichtig met 2 pers op het land beetje kite leren kennen.
|
|
|
hifly
|
Lucas een 7 meter bow is best wel klein hoor ...vraagt dus veel wind ... zit er niet in voor het eerst ...Damn
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
ik vind het op z'n minst opmerkelijk dat ze 'n 7m verkopen aan iemand van 62kg!ík was eerder voor 'n 11 gegaan ofzo!!mischien 'n 9!! heb je zelf uitgekozen of hebben ze je deze aangeraden!!! je hebt iig wel 'n bow en das wel lekker veilig!!!
|
|
|
slufterhufters.com
|
Idd een te kleine kite, hadden ze zeker nog liggen....
11, 12, 13, 14m is goed om mee te beginnen.
|
|
|
sjembek
|
Gewoon teruggeven die vlieger en een mooie 12/13/14 uitzoeken, want zoals ik nu naar de verwachtingen kijk, zul je nog ff 'vol spanning' achter je xbox moeten zitten, wachtend op de wind.
Heb eventueel nog een 12m Amp voor je liggen, mochten zij niets passends voor jou hebben liggen in die toko van ze.
|
|
|
wazzaah
|
Heb de Link 7m gevaren met zo'n 18knopen, en kon best goed wegkomen en hoogte lopen etc. Dus voor jou om een beetje te beginnen 16 knopen tot??
Vind t btw niet echt een beginners kite.
|
|
|
MasterWurm
|
Ja idd, nu het zomer wordt zal je hem vast niet veel kunnen gebruiken.
Misschien nog een optie om hem nog te mogen ruilen voor een grotere, ik neem aan dat je hem nog niet gebruikt heb?
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Lucas, ik vind het inderdaad wel heeeel vaag dat ze je een 7 meter kite hebben verkocht, dit om meerdere redenen: ten eerste: een 7 meter moet je gebruiken met harde(re) wind. Elke fout die je dan maakt wordt veel sneller afgestraft. ten tweede: Een 7 metertje is retesnel, een fout is om deze reden veeeel snel gemaakt. En ten derde: De gemiddelde wind in Nederland is kracht 4. Met een 1-kite-set moet je zorgen dat je kunt kunt varen. Nu heb je denk ik een goede 5 nodig om lekker weg te komen. Je zult dus meestal aan de kant staan. Dus als je de mogelijk hebt, omruilen voor bv. een 12 bow. Een stuk safer voor jezelf en hiermee zul je veel meer plezier aan beleven. En voor meer info over kitespots bv. Schellinkhout kun je vinden onder het tabvenster 'locaties' op dit forum
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
De kite is mij aangeraden.. ik weet niet waarom, ik ging eruit dat zij er verstand van hebben. Ze hadden alle maten nog liggen..maar de link trekt als een 9 C-kite zegt slingshot ( ik heb mn huiswerk niet echt goed gedaan ) Ik heb em nog niet gebruikt. maar ik wil heel graag kiten.. Maar jullie raden mij dus een grotere aan? Later
|
|
|
Flyingtrunkie
|
De kite is mij aangeraden.. ik weet niet waarom, ik ging eruit dat zij er verstand van hebben. Ze hadden alle maten nog liggen..maar de link trekt als een 9 C-kite zegt slingshot ( ik heb mn huiswerk niet echt goed gedaan ) Ik heb em nog niet gebruikt. maar ik wil heel graag kiten.. Maar jullie raden mij dus een grotere aan? Later jij hebt hem door...
|
|
|
VincentC
|
Hey, Je kite opzich is prima, maar een 7m2 is wat lastig om het mee te leren (redenen staan hierboven ) en je hebt er veel wind voor nodig wil je varen, zeker met de zomer zul je hier minder aan hebben. Als het kan zou ik opbellen naar v/d berg om te kijken of je hem om kunt ruilen voor een 12m2 link en dan kan je evt. later er nog een 7 bijkopen om je kitequiver compleet te maken. Even beetje offtopic; komt steeds vaker voor dat winkels nogal vage adviezen geven aan beginners of ligt dit nou aan mij? Beginners worden in mijn ogen meestal ernstig benadeelt bij aankoop van hun eerste setje en dit is meestal omdat de grotere winkels (vdberg/telstar vooral) er snel geld in zien in beginners, vind ik echt ZWAAR matig. De winkels zijn er om de mensen het beste advies te geven en niet om zo snel mogelijk en zo simpel mogelijk geld aan ze te verdienen. *Edit zie dat je hem nog niet hebt gebruikt, zou ik morgen gelijk heengaan om te kijken naar een 12 link als die bestaat en dan later als je het door hebt een 7 erbij kopen voor hardere wind. Ben zelf ook begonnen met een 7/12 bow setje en kon echt altijd varen.
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
Dan moet ik terug :@ Daar kan ik echt niet tegen, ik wacht echt al vet lang en kan niet wachten om te gaan kiten.. Damn..
|
|
|
VincentC
|
Dan moet ik terug :@ Daar kan ik echt niet tegen, ik wacht echt al vet lang en kan niet wachten om te gaan kiten.. Damn.. Hahahaha, weest niet bang, komende tijd waait het toch niet en volgens mij is de richting ook niet echt ideaal voor Schellinkhout. Check trouwens even http://www.kitehigh.nl/arloc.php voor alle spots, je woont ideaal voor het surfen, zat spots in de buurt en je kunt met bijna iedere richting uit de voeten.
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
Het probleem is dat ik moet fietsen, mn ouders werken allebeui fulltime, dus ik kan af en toe wel gebracht wordne maar lang niet altijd.. moet maar even connecties zoeken met mensen met een auto EDIT Dan ga ik morgen maar even om nog even met de verkoper die ons de hele tijd heeft geholpen, te vragen. Dan maar voor de 12 m2 gaan? of wat groter/kleiner? Maar ik zag dat vrijdag weer wat mensen gaan varen, misschien kom ik wel kijken, want ik denk niet dat die wind hard genoeg is voor mij.. Bedankt voor al het advies
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
dat bedoel ik nou hebben ze bij mij ook gedaan drie keer een verkeerde kite en maar steeds geld bijleggen gewoon terug gaan en een 12 mtr halen heb je veel meer aan veel kite plezier alvast we zullen elkaar wel tegenkomen want waar wind is is debeun
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
inruilen voor een fuel11/13 of link9/12. wel vreeeeeem dat een shop je een 7 verkoopt als one-kite quiver!
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
OH sh*t daar heb ik helemaal niet aangedacht :O Ik heb echt geen geld meer, echt ALLES zit in mn 1e set. DAMN dat red ik nooit voor de vakantie Nou, daar gaan al mn hopen.. Btw, zijn er eigenlijk kiters uit wognum en omstreken?
|
|
|
Morres
|
bel iig eerst ff met de shop dan... en idd, pak een 11 of een 13..of een 12
|
|
|
The Submarine
|
Lukas, zou idd je kite ruilen voor een 9/10 of 12 meter. 7 is veel te klein. Je kan ook anders eerst ff bellen. Dan weet je zeker dat je niet voor Jan L.. fietst. En een Link dat is toch niet echt een beginnerskite? Hebben ze geen andere voor je liggen? Desnoods een 2de hands 2006 bow ivm prijs? Succes!!!
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
Ik weet niet of het een beginners kite is Maar 2006 bow kites hadden toch allemaal problemen? Ik zeg wel dat ik 50 wil bij leggen en meer niet omdat het een fout van de winkel is! En gelukkig rijd mn moeder mij, dus ik ga gewoon even langs ;-) Bedankt voor al het advies! echt een TE goede site is dit!
|
|
|
The Submarine
|
problemen is denk ik het verkeerde woord. Sommigen hadden een wat hoge bardruk en bows kunnen inverteren, maar dat kunnen de meeste van 2007 ook nog geloof ik. De volgende 2006 bows kan je volgens mij met een gerust hart kopen: 1) Cabrinha Switchblade 2) Slingshot Turbo Diesel 3) Ozone Instinct (kan niet inverteren), volgens mij was ie niet zo makkelijk te herstarten (en dat is voor een beginner wel heel belangrijk), maar dat weet ik niet zeker. 4) Best Waroo
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
link is ook goed, zou niet weten waarom dat geen goede beginnerskite is(behalve dat een 7 warp speed gaat)..ow en let erop dat je de rode bridles krijgt! anders is de kite niet goed..
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
The Submarine, De ozone instinct 2006 was in zijn onderste windbereik niet makkelijk te herstarten. Maar ik heb hem er al sneller zien uitkomen dan c-kite's bij voldoende wind.
Zelf heb ik een 13 en die heb ik sinds augustus nog maar 1 keer hoeven te herstarten op het water. Dit was ook in 17-18 knopen en dat ging goed.
|
|
|