Lucas-link7
Gast
|
dat word flink doorwerken, morgen eerst steven bellen, daarna mn baas Ik stop er mee voor vandaag, ik moet mn wiskunde nog maken en daarna maar eens gaan slapen.. Jullie horen morgen hoe het is gegaan! Groeten Lucas
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
bij die zelfde vdberg staat mijn niet zoveel gebruikte en ingeruilde 14 mtr boxer 2006 kompleet voor maar 550 € daar kan je zeker wel mee varen die overjarige 10 mtr kost 650 heb je voor de zelfede prijs 2 kites waar je zeker het hele jaar mee kan stoeien deze zijn ijzersterk
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
De link kan je 4 en 5 lijns doen.. dat is wel een voordeel (denk ik) aan de kite
Lucas
|
|
|
Nick_66
Gast
|
Ik weet niet of het een beginners kite is Maar 2006 bow kites hadden toch allemaal problemen? Ik zeg wel dat ik 50 wil bij leggen en meer niet omdat het een fout van de winkel is! En gelukkig rijd mn moeder mij, dus ik ga gewoon even langs ;-) Bedankt voor al het advies! echt een TE goede site is dit! Hoi, Ik heb evt nog een mooie Flysurfer Speed 13 voor je te koop. In een nieuwstaat en nog geen jaar oud. Voordeel van een Flysurfer: je kan hem alleen starten, je hoeft niet te pompen. De Flysurfer heeft tevens zeer goede upwind eigenschappen. De mijne staat te koop op Marktplaats.
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
ik zou terug gaan en zeggen dat je je zooooo geniaad voeld,dat je alles bij hun haald ook snowboard spullen. en dan maar lopen zeiken dat je m voor het zelfde geld wil hebben!!(die 11) ik zou als beginnen zowiezo wel voor 'n bow gaan en slingshot is gewoon top!! laat dit ook voor andere 'n waarschuwing zijn dat ze (zeker beginners) niet zomaar naar 'n zaak stuurd met 'n zak met geld!!!! nu zie je waar je dan mee thuis komt!!!! en je kunt altijd in het najaar 'n klen kiteje(die 7 ofzo) erbij kopen dan kun je weer ff sparen! en vraag het dan eerst ff op dit of 'n ander kite forum!!!! succes met het zeiken tegen ze en je niet af laten schepen he!!! het moet makkelijk voor het zelfde geld kunnen!!!
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
Maar nu heb ik dus nog 1 vraagje, op de verpakking van de link staat dat een 7 meter hetzelfde voelt/trekt als een 9 C-shaped, en een 9 als een 11, een 11 als een 13 etc.. Moet ik nu dan voor de 9 meter gaan (oftwel een 11 meter C-shaped) of een 11 meter (13 C-shaped)
Gr Lucas
|
|
|
VincentC
|
11 gaan. Beste voor jouw gewicht is uiteindelijk om een 7 te hebben voor 16-30 knopen, en voor daaronder een 11. Koop dus nu een 11/12 Bow en later koop je daar een 7 Bow bij om je setje compleet te maken. Link is in mijn ogen een prima kite om mee te beginnen trouwens, daar heb je tenminste later ook wat aan. Aangezien je dicht bij schellinkhout woont en nog erg jong bent zul je het waarschijnlijk snel onder de knie krijgen en dan is het wel lekker als je een kite hebt die ook voor het 'hogere' nivo om het zo te zeggen prima geschikt is. Dus heengaan, omruilen (stampij maken daar (grinnik_kitesmiley) ) voor een 11 Link en zodra je kunt varen en je hebt weer wat geld verdient koop je er een 7 bij. Ik weet niet wat voor barmaten slingshot heeft, maar als ik jou was zou ik rond de 50cm kopen, deze bar is groot/klein genoeg om zowel een 11 als een 7 op te vliegen. (Vloog zelf 45 cm op een 7 en 12 meter waroo). Succes
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
pcies!!!11 link nemen!!!! en laat ff weten hoe het af is gelopen!!!! zeg er ook maar rustig bij dat iedereen op dit forum erg onder de indruk was van het slechte advies en wij allen vol spanning afw88 op de uitkomst van dit probleem!!!
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Als je voor Slingshot ga zal ik de Turbo Diesel II gaan ipv. Link 11, vind hem iets fijner!
|
|
|
wouterb
|
Ik zie dat bij vdBerg een F-one Tribal 2 11 compl. met zoveel kost als een een Slingshot Link 7 compleet, nl. €1049. Ik zeg 1 op 1 in ruilen voor een Tribal 2 13!!.
De Tribal 2 13 staat voor €1099, daar zou ik eerst op inzetten (11 kan als ze niet accoord gaan ook). Zonder bijleggen, je hebt namalijk net een karrevracht meuk meegenomen. Die €50 kan ze de kop niet kosten, en levert een blije klant (dat zou ze wat waard moeten zijn.)
|
|
|
Youri Blokdijk
|
Maar nu heb ik dus nog 1 vraagje, op de verpakking van de link staat dat een 7 meter hetzelfde voelt/trekt als een 9 C-shaped, en een 9 als een 11, een 11 als een 13 etc.. Moet ik nu dan voor de 9 meter gaan (oftwel een 11 meter C-shaped) of een 11 meter (13 C-shaped)
Gr Lucas
ik heb net bij vdberg voor de 2e hands maarkt een toro 14m2 van 2005 met bar ingeleverd in echte TOP staat geen scheuren niks , kite is mischien 5x gebruikt ofzo compleet met bar staat i voor 375 dacht ik. is wel een hele goeie beginnerskite , ook bij vd bergh gekocht! woon zelf in hoorn en heb auto van de zaak dus je kan ook weleens met mij meerijden!
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
Ok, ik heb net de verkoper gesproken, en hij zegt dat ik een 7 meter vanaf windje 4 kan varen. Maar ik had dus een gratis instructieles erbij, dus hebben we afgesproken voor zaterdagochtend. En mocht ik dan nog een maatje groter willen, dan word dat geregeld. Ik denk dat ik gelijk ga sparen voor een mooi 2e hands C Kiteje. Dan heb ik denk ik een mooie beginnersset voor nu, daarna misschien nog een waveboard, dat vond ik ook op les lekker varen(ook op schellinkhout, ook al is dat een meer ) Alls ik af en toe mee zou kunnen rijden zou dat natuurlijk helemaal TOP zijn!!!!! Bedankt voor alle hulp en advies! Jullie zullen nog veel van mij horen, en ik hopelijk veel van jullie! Groeten Lucas
|
|
|
Youri Blokdijk
|
Ok, ik heb net de verkoper gesproken, en hij zegt dat ik een 7 meter vanaf windje 4 kan varen. Maar ik had dus een gratis instructieles erbij, dus hebben we afgesproken voor zaterdagochtend. En mocht ik dan nog een maatje groter willen, dan word dat geregeld. Ik denk dat ik gelijk ga sparen voor een mooi 2e hands C Kiteje. Dan heb ik denk ik een mooie beginnersset voor nu, daarna misschien nog een waveboard, dat vond ik ook op les lekker varen(ook op schellinkhout, ook al is dat een meer ) Alls ik af en toe mee zou kunnen rijden zou dat natuurlijk helemaal TOP zijn!!!!! Bedankt voor alle hulp en advies! Jullie zullen nog veel van mij horen, en ik hopelijk veel van jullie! Groeten Lucas als je wil meerijden moet je ff mij op je msn gooien yblokdijk@hotmail.commorgen avond staat er mischien 13 a 14 knopen op andijk dus je zou meekunnen.
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
Ik zal je na mijn krantenwijk (dat haat ik echt, ik kan het alleen doen met de kite in mn achterhoofd) even toevoegen op msn! Ik denk niet dat ik morgen al ga, want ik doe eerst de instructieles wel! Maar af en toe mee kunnen rijden zou helemaal top zijn! We zullen vast veel contact houden!
Groeten,
Lucas
|
|
|
wazzaah
|
Blijf t een vrij kleine kite vinden en zeker met een 128 board kan je echt pas varen vanaf 18knopen. Weeg t zelfde en heb met een groter board echt pas vanaf 18knopen een beetje kunnen varen. En ik toen ik em teste kon ik al fatsoenlijk kiten. Maar heel goed dat ze je nog een les aanbieden. Zou dan alsnog voor een 11m link of een tribal 2 11m gaan. (laat ze die gelijk meenenem )
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
trouwens er bestaat geen 11, wel een limited edition 10.5 en een 12. Zou ik voor de 10.5 gaan!
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
Ik ga gewoon heen zaterdag, en dan geef ik jullie een verslagje En dan hard doorsparen voor mijn volgende kite! Groeten Lucas
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
Ok, net terug van kite testen en het was top! hij is niet te klein!
Nu snel sparen voor een 12 of 13 c kite om mn set af te maken!
gaan er vandaag nog mensen naar andijk?
Gr Lucas
|
|
|
The Submarine
|
wat zeiden ze dan? Waarom is ie niet te klein dan?? met hoeveel knopen kan je vareb dan volgens van de berg?
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
vanaf een sterke windkracht 4 zegmaar,. Maar iedereen was het er mee eens bij vd berg. En hij voelde ook heel goed, niet dat ik er veel van weet, maar dat vind ik zelf wel belangrijk. Gr Lucas
|
|
|
Idefixe
|
"iedereen was het er mee eens bij vd Berg" ppfff. Aanvang zomer ( veel minder/weinig wind dagen) beginnende kitesurfer => lekker iets van een 12 / 14 m kun je met minder wind al aan de bak en heb je als beginner de boel veel sneller onder controle om vervolgens in het najaar een kleinere erbij te kopen........... ( 't is maar een mening hoooor (grinnik_kitesmiley) )
|
|
|
Lucas-link7
Gast
|
Ik heb vandaag voor het eerst met mn setje gekite , maar hoe houd ik in godsnaam snelheid eerst lukte mij het gewoon, misschien te weinig wind, dat denk ik iig. maar ik zet em op 11 uur dan naar 2 uur dan kom ik op mn board dan terug naar 12 en dan valt de wind eruit.. Verder is ie 1x geinvert, ik denk dat ik 20 min bezig was em goed te krijgen, voor de rest ging restarten top! Gr Lucas
|
|
|
MasterWurm
|
Maar ik denk als je eenmaal een beetje kan varen, dat je dan problemen gaat krijgen met hoogtehouden. Dus wordt veel sinussen. Neem gewoon grotere
|
|
|
Gertjan
|
Ik heb vorig seizoen bijna alleen maar met mijn 7 waroo gekite met 60 kg. vanaf 15-16 knopen kun je er prima mee kiten. Mocht je toch een grotere kopen dan zou ik een 9 nemen. een 11 bow is te groot voor iemand van 60 kg als enige kite.
Jou verhaal klopt aardig van het verschil Bow en C kite. mijn 7 Waroo vaar ik als mijn broertje een 1o Rhino vaart (60kg). Ik denk dat mijn 7m net zo veel trekt als een 9 C kite. als je dan een 11/12 bow koopt trekt die net zo hard als een 13-14 C kite. en die hou je bij 18 knopen niet meer.
Zou lekker die 7 houden en een grotere kite er bij kopen, of een groot board als beginner 150x40cm.
|
|
|