Boxer SLE of Hyper Type?

[Pepper]

Berichten: 1015
April 27, 2007, 01:06:31
edit2Rapporteer  
Na twee jaar gevaren te hebben met m'n Vegasjes uit 2005 ben ik van plan om iets nieuws aan te schaffen. Ben op zoek naar een allround kite met goede depower mogelijkheden. Twijfel nu tussen de Boxer SLE en de Hyper Type. Heb de zoekfunctie al compleet uitgemolken en dat levert veel info over beide kites afzonderlijk op maar geen vergelijking.

Weet dat het testen van beide kites de beste optie is om de knoop door te hakken maar gezien mijn vrij spaarzame vrije tijd gaat dat op korte termijn niet lukken.

Graag tips van mensen die ervaring hebben met beide kites.

Alvast bedankt!
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #1 April 27, 2007, 05:09:08
edit2Rapporteer  
ondanks dat ik 'm niet persoonlijk ken, zou je Fer (aka Kitedemon) een PM kunnen sturen. Kans is groot datie ze beide gevaren heeft. iig een boxer SLE uitvoerig, haha

gr danny
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 April 27, 2007, 16:01:54
edit2Rapporteer  
Boxer SLE zijn diverse testen te vinden van de maten 9m2 en 12m2 in o.a. Access 04/06 en kitesboarding.de

Helaas is er geen test beschikbaar zover ik weet in een blad van de hypertype. En dat is best jammer voor RRD, want hij schijnt best goed te zijn. Zou er ook weleens onder willen hangen.


Volgens mij heeft Arno beide kites getest als een van de weinigen hier.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 April 27, 2007, 16:18:37
edit2Rapporteer  
In het blad KITEWORLD (Engels) worden beiden kites, door verschillende rijders (5), getest en staat er van elke rijder zijn persoonlijke commentaar over de kite met uiteinderlijk een samenvatting en conclussie...
Misschien kunnen de Nederlandse bladen hier iets van leren ipv één gast van KUBUS de Boxer SLE te laten testen  ThumpDown
Maar dat is een ander verhaal.......
Getest worden de Hypertype 9m2 en Boxer SLE 9m2.... maar ook de Havoc, Crossbow, Rebel, Link, Atom, DNA en de Switchblade2

Kort samengevat.... De Hypertype was het speeltje waar ze niet vanaf konden blijven omdat hij waanzinnig hoog sprint en snel is en de Boxer SLE was/is een goede kite voor intermediates maar heeft een mindere uitdaging voor gevorderde... Hij is minder snel en springt minder hoog dan bijv de Hypertype..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en anders moet je ff het tijdschrift kopen..

Succes
 
globe

Berichten: 1143
Antwoord #4 April 27, 2007, 16:36:58
edit2Rapporteer  
correctie: er hebben geen 'gasten van KUBUS' meegewerkt aan enig testverslag wat in de Nederlandse bladen staat. Dit waren 'gasten' van de bladen zelf. Wel ben ik het met je eens dat de testen in Kitesurfmagazine door 2 personen gedaan zijn en soms minder objectief zijn.

ontopic:

De Hypertype is inderdaad een kite met meer ballen dan een Boxer.
Waar vaar je altijd? Wellicht kan ik wat regelen binnenkort. Sowieso het weekend van 6 mei is er volop de mogelijk te testen bij Roha/Kamperland.
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #5 April 27, 2007, 17:00:26
edit2Rapporteer  
In het blad KITEWORLD (Engels) worden beiden kites, door verschillende rijders (5), getest en staat er van elke rijder zijn persoonlijke commentaar over de kite met uiteinderlijk een samenvatting en conclussie...
Misschien kunnen de Nederlandse bladen hier iets van leren ipv één gast van KUBUS de Boxer SLE te laten testen  ThumpDown
Maar dat is een ander verhaal.......
Getest worden de Hypertype 9m2 en Boxer SLE 9m2.... maar ook de Havoc, Crossbow, Rebel, Link, Atom, DNA en de Switchblade2

Kort samengevat.... De Hypertype was het speeltje waar ze niet vanaf konden blijven omdat hij waanzinnig hoog sprint en snel is en de Boxer SLE was/is een goede kite voor intermediates maar heeft een mindere uitdaging voor gevorderde... Hij is minder snel en springt minder hoog dan bijv de Hypertype..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en anders moet je ff het tijdschrift kopen..

Succes
 
Ga nou geen advies geven over kites welke je zelf niet beide gevaren hebt!
Ik heb zelf wel de Boxer SLE gevaren. Niet de Hypertype. Boxer is hele goede kite vooral met harde vlagerige wind. Hypertype weet ik niet! Heb ik niet gevaren. Moet een ander welke beide gevaren heeft een mening over beide kites geven.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #6 April 27, 2007, 17:04:41
edit2Rapporteer  
Is toch geen advies?
Hij quote een gelezen test, geeft notabene aan waar ie te vinden is. Doe ermee wat je wilt.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 April 27, 2007, 17:19:25
edit2Rapporteer  
Rustig...Rustig....

Ik reageer op het bericht van Rebel-kiter waarin hij zegt dat er geen tests te vinden zijn van de Hypertype.... Vervolgens citeer ik uit het "kiteworld magazine" zie foto...
Ik heb dus nergens gezegd dat ik zelf ervaring heb met de kites.
Dus volgende x beter lezen KITENIX  schater
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 April 27, 2007, 17:32:03
edit2Rapporteer  
correctie: er hebben geen 'gasten van KUBUS' meegewerkt aan enig testverslag wat in de Nederlandse bladen staat. Dit waren 'gasten' van de bladen zelf. Wel ben ik het met je eens dat de testen in Kitesurfmagazine door 2 personen gedaan zijn en soms minder objectief zijn.

He GLOBE....Wie is dit dan op de foto...
Hij staat tijdens de test met de Boxer SLE in zijn handen in de Kitesurfmagazine  loser
Volgens mij is dit toch echt die gast van KUBUS en daar krijg ik niet echt een object gevoel van (voor zover dat überhaupt mogelijk is) Maar met 5 rijders en het vermelden van de afzonderlijke ervaringen van de verschillende rijders met uiteinderlijk een eindconslussie...dan kom je iets dichter in de beurt van een objectief verslag..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 April 27, 2007, 17:41:15
edit2Rapporteer  
Ga nou geen advies geven over kites welke je zelf niet beide gevaren hebt!
Ik heb zelf wel de Boxer SLE gevaren. Niet de Hypertype. Boxer is hele goede kite vooral met harde vlagerige wind. Hypertype weet ik niet! Heb ik niet gevaren. Moet een ander welke beide gevaren heeft een mening over beide kites geven.

Ik kan de post van Mini-me niet betrappen op een mening, dus deze reactie is een beetje overdreven!  ThumpDown

Deze post stond al ruim een dag op het forum, en niemand die reageerde. Ik vermoed dat Arno (zoals ik al eerder zei als een van de weinigen beide kites heeft gevaren, maar die heeft (nog) niet gereageerd.

@ mini-me: Helaas is mijn ervaring met Kiteworld dat de testverslagen behoorlijk "biased" vanwege sponsoring. Prachtig vormgegeven blad met mooie foto's. Maar voor de betere objectieve testen moet je helaas mijn inziens bij kiteboarding.de zijn. Jammer van dat Duits  (tong_kitesmiley), maar een beter alternatief heb ik nog niet gezien. Hypertype is daar niet getest, hoewel hij wel geleverd wordt in Duitsland.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 April 27, 2007, 17:49:33
edit2Rapporteer  
Je hebt helemaal gelijk REBEL-KITER ik heb eerst niet gereageerd omdat er specifiek om ervaring gevraagd werd (heb ik dus niet) maar wilde toch iets info geven dmv de testen uit het blad...Ik heb wel tijdens de NK die gast van VdBerg mooie dingen zien doen met de Hypertype (telt dat ook  schater )

Misschien inderdaad ff een PB naar Arno sturen... Die gaat je zeker meer kunnen vertellen.

En...JA...Kiteboarding.de is inderdaad het beste blad maar die gasten van Bruna hebben het blad uit de schappen gehaald en nu kan ik het nergens meer krijgen..
globe

Berichten: 1143
Antwoord #11 April 27, 2007, 19:00:50
edit2Rapporteer  
Die 'gast' is inderdaad Guido! Het enige wat hij met deze test te maken heeft is dat hij de kites gebracht heeft en zo behulpzaam is geweest deze de lucht in te gooien.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 April 27, 2007, 19:08:16
edit2Rapporteer  
Die 'gast' is inderdaad Guido! Het enige wat hij met deze test te maken heeft is dat hij de kites gebracht heeft en zo behulpzaam is geweest deze de lucht in te gooien.
Wat is de wereld toch klein he.....
En nu maar vertellen dat zijn aanwezigheid geen invloed heeft op het test resultaat...
Misschien moeten ze hem de volgende x niet afbeelden want zo krijgt de lezer een raar gevoel...
Je bijt tenslotte ook niet in de hand die je voedt  :Smiley
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #13 April 27, 2007, 20:14:17
edit2Rapporteer  
Hey Bozz - heb de HT 9 en 12 deze winter gevaren maar omgeruild voor de boxer SLE dus kan je wel wat advies geven. Als je behoorlijk gevorderd bent is de HT de betere kite, maar de boxer is stabieler en rustiger. Low end van de HT iets beter, high-end van de SLE duidelijk beter dan de high end van de HT, zelfs in 1:1 setting. Afgelopen week de 9 met 30 knopen gevaren in Egypte en geen centje pijn (wel 2:1 setting).

Ik heb de HT's omgeruild omdat ik ze te agressief vond, en onstabiel in de lucht. Daar krijg je natuurlijk wel veel power voor terug maar ik moet zeggen dat ik met de boxers voor mijn gevoel even hoog kom. Verder vind ik de bar van de SLE beter hoewel een verschuifbare stopper wel top zou zijn. Van de HT heb ik trouwens in 3 maanden 3 bridles kapot gevaren maar ik las dat dat ook wel bij de boxer gebeurt dus gelijk andere katrollen erop.

Mail me anders als je specifieke vragen hebt.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #14 April 27, 2007, 20:55:18
edit2Rapporteer  
@ Mini Me,

Was je erbij? De 'gasten' van Kubus hebben betere dingen te doen dan aan de kant gaan zitten kijken hoe wat jongens met een kite aan het varen zijn. Altijd grappig hoe er meteen conclusies getrokken worden en lukraak op een forum gekwakt worden.

Bij het verhaal van kitalocic kan ik me volledig aansluiten trouwens. Ik heb beide kites gevaren namelijk. Sterker nog. Ik heb beide kites gevaren op de zelfde dag met de zelfde omstandigheden op hetzelfde board...

Het  probleem van de bridles is een algemeen probleem en kan inderdaad ook bij een Boxer, Shockwave, Hypertype, Waroo etc optreden. Check even goed je pulleys op scherpe randjes!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #15 April 27, 2007, 21:20:18
edit2Rapporteer  
Mini-me,

Je lult bizar uit je nek, te achterlijk voor woorden dat je je conclusie totaal niet kan onderbouwen dan met een foto van Guido die een kite oplaat, en die foto is genomen terwijl iemand een Boxer oplaat en hij hulpvaardig is.

Zal je even wakker maken qua test in magazines.
Zie je al die reklame in die kitemagazines....nou al die merken betalen dus die kitebladen, en dan over de test die in de bladen staan, die zijn nu eenmaal niet objectief omdat een adverterend kitemerk in een magazine zich wel eens kan bedenken als ze in dat blad zouden schrijven dat een kite slecht is van een bepaald merk.
Tevens is het ook nog eens zo dat de meeste testers de hele week op kantoor zitten en in het weekend aan een kite gaan hangen en dan jou vertellen of die goed is.
Ik neem bv de laatste test over de Torch III in de kitemagazine, klopt de helft niet van.
Dat die positiever uit de test komt dan daarin staat beschreven.

Guido van Naish heeft totaal niks met tests te maken, 0,0.
Hij levert aan mensen die vragen of ze Naish kites mogen testen, dat is het enigste wat hij doet, en daar moet je hem  dankbaar voor zijn, net als alle andere importeurs die kites leveren aan mensen die testen zodat zoveel mogelijk mensen weten of een kite aan de verwachtingen voldoet.

Ik heb uitgebreidt aan verschillende maten Boxer en Hyper type gehangen.

Zijn alle 2 zeer stabiel, Hyper type is een low end bow je kan al snel een maatje kleiner pakken, de Boxer is pas lekker als je hem 1:1 vaart anders is de bardruk te hoog.
Springen doen ze alle 2 erg goed.
Voor de rest alle 2 een aanrader.

En Bozz, als je een allround kite wilt dan ga je voor de Torch III, die zal aan al je wensen voldoen, geloof me.
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #16 April 27, 2007, 22:08:29
edit2Rapporteer  
Zijn alle 2 zeer stabiel, Hyper type is een low end bow je kan al snel een maatje kleiner pakken, de Boxer is pas lekker als je hem 1:1 vaart anders is de bardruk te hoog.
Springen doen ze alle 2 erg goed.
Voor de rest alle 2 een aanrader.

De hypertype is niet stabiel. Kijk de verschillende forums er op na en je zal zien dat meerdere mensen klagen dat ie uit de lucht valt. Kite niet boven je houden (zoals eigenlijk altijd zou moeten) en spanning op de stuurlijnen houden verhelpt het behoorlijk maar het blijft een negatief punt van de kite vind ik en zou niet meer moeten mogen. Heb verschillende keren ook gehad dat de kite bij een herstart in zware omstandigheden naar boven schiet door het windvenster heen en weer in het water ligt......
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #17 April 27, 2007, 22:47:27
edit2Rapporteer  
Rustig...Rustig....

Ik reageer op het bericht van Rebel-kiter waarin hij zegt dat er geen tests te vinden zijn van de Hypertype.... Vervolgens citeer ik uit het "kiteworld magazine" zie foto...
Ik heb dus nergens gezegd dat ik zelf ervaring heb met de kites.
Dus volgende x beter lezen KITENIX  schater
Ik had het wel goed gelezen.
Misschien kom ik een beetje verkeerd over, maar ik bedoelde precies wat Arno zegt, in de bladen staat van alles, maar pas als je zelf vaart weet je of de kite goed voor jouw is.
Ik lees verder ook bijna elk kiteblad, dus ook de testen,  maar wat voor de een goed is, is het voor de ander misschien helemaal niet!
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #18 April 27, 2007, 23:00:15
edit2Rapporteer  
@allen hierboven:
Ondanks enkele off-topic discussies over het wel of niet betrouwbaar zijn van de tests in de kite magazines toch bedankt voor een aantal nuttuge tips!

Wil mezelf geen enorm gevorde kiter noemen en heb ook niet de ambitie en tijd om me te verdiepen in al te veel moeilijke tricks. Ben nu op het niveau van: lekker heen en weer knallen, hoogte lopen geen enkel probleem en af en toe een voorzichtig sprongetje die ik nog niet altijd met succes land. Als ik dat laatste wat weet te verbeteren vind ik het allemaal prima en heb ik plezier genoeg.

Mag ik uit jullie reacties concluderen dat ik dan toch beter voor de Boxer SLE kan gaan totdat ik het springen (lees: het landen) wat beter beheers?

Ben er voor mezelf nog niet helemaal uit dus meer nuttige tips zijn natuurlijk altijd welkom!


Het staat nu 60 - 40 in het voordeel van de Boxer SLE....
Aurel

Berichten: 135
Antwoord #19 April 28, 2007, 00:58:43
edit2Rapporteer  
Hey Bozz,

Ik heb zelf met beide kites gevaren (heb zelf Boxer SLE en mijn kitemaatje heeft de Hypertype). Ik heb ongeveer het zelfde niveau als jij.
Persoonlijk vind ik de Hypertype lekkerder varen. De windrange is ongeloofelijk, ik kan met zijn 12m veel eerder weg dan met mijne. Het goede met de Hypertype is de enorme power en het feit dat de kite erg ligt en direct stuurt. Het bar gevoel is veel beter dan bij de Boxer en de kite is  sneller dan mijn Boxer SLE. Alle systemen zijn zeer eenvoudig en sterk (niet zoals die krjghtfrop**** stopper die gister gebroken is op mijn Naish bar). Echt een aanrader.

Ik hoop je geholpen te hebben.

Mvg
Aurel
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #20 April 28, 2007, 01:07:28
edit2Rapporteer  
Hey Bozz,

Ik heb zelf met beide kites gevaren (heb zelf Boxer SLE en mijn kitemaatje heeft de Hypertype). Ik heb ongeveer het zelfde niveau als jij.
Persoonlijk vind ik de Hypertype lekkerder varen. De windrange is ongeloofelijk, ik kan met zijn 12m veel eerder weg dan met mijne. Het goede met de Hypertype is de enorme power en het feit dat de kite erg ligt en direct stuurt. Het bar gevoel is veel beter dan bij de Boxer en de kite is sneller dan mijn Boxer SLE. Alle systemen zijn zeer eenvoudig en sterk (niet zoals die krjghtfrop**** stopper die gister gebroken is op mijn Naish bar). Echt een aanrader.

Ik hoop je geholpen te hebben.

Mvg
Aurel


Hmmmm......

Dat probleem met die stopper heb ik idd al veel vaker gelezen. Is aan de ene kant een plus dat er een stopper op zit (iets wat de HT niet heeft) maar de werking ervan schijnt niet helemaal lekker te zijn. Vaar met mijn huidige Vegasjes vaak met de bar tegen de knoop, zoals je bij de SLE met de bar tegen de stopper kunt varen. Hoe doe je dat eigenlijk met de HT?

Nieuwe tussenstand: Boxer SLE - Hyper Type:      50 - 50

Jullie maken de keus niet eenvoudiger!!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.