MUIDERBERG

(HJ) MINI-ME

April 27, 2007, 20:32:56
edit2Rapporteer  
Het waait 17-19 knpjes ............   ik ben weg  loser
Zie jullie op het water ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Antwoord #1 April 28, 2007, 02:27:23
edit2Rapporteer  
Ik ben net weer terug maar het was niet mijn dag  (shame_kitesmiley)
Myzrael
Gast
Antwoord #2 April 28, 2007, 06:42:53
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf wel lekker gevaren vandaag. Geen problemen gehad, het was alleen wel erg druk. Rond 7 uur ben ik van het water af gegaan want die harde wind en een heleboel kiters zijn geen goede combinatie voor mij. Ik heb liever dat het wat rustiger is zodat ik wat meer op mijzelf hoef te letten en minder op anderen. Maar dat mag de pret niet drukken want ik heb heerlijk gevaren! Helemaal toppie!  ThumpsUp

Maareh, wat was er gebeurd bij jou dan?
Mark-Fizzer

Antwoord #3 April 28, 2007, 14:14:26
edit2Rapporteer  
Myzrael, ik was er ook. Jammer dat ik je niet gezien heb... Omschrijf jezelf eens.
Ik had roze waroo en een Nobile 555. Zwart pak met wit schouderstuk.
Had jij die gele kite??
Sherida

Antwoord #4 April 28, 2007, 15:28:49
edit2Rapporteer  
Was echt lekker op Muiderberg gisteren.
Vanaf een uurtje of 3 eindelijk wind en m'n nieuwe kite uit kunnen testen! Joepie
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #5 April 28, 2007, 15:37:09
edit2Rapporteer  
Myzrael, ik was er ook. Jammer dat ik je niet gezien heb... Omschrijf jezelf eens.
Had jij die gele kite??
Hij was die gast die die gele kite de hele tijd door het water aan het sleuren was. En die maat was geloof ik zn fuel telkens op het land aan het crashen.
sjembek

Antwoord #6 April 28, 2007, 16:30:59
edit2Rapporteer  
Telkens op het land aan het crashen?

Ik geef toe, dat het voor mij gisteren niet ideal (lees=véél te schijtdruk) was.
Hoogtelopen lukt me nog net ff niet.

Heb mn fuel 1 keer op het land laten crashen,
omdat mn safety weigerde.
Myzrael
Gast
Antwoord #7 April 28, 2007, 17:17:28
edit2Rapporteer  
Had jij die gele kite??

Exactem. Gele kite (FONE M5 14m2), groot directional board (binnenkort een twin tip wel want het stuitert als een gek en ik blijf soms hangen achter de boeien door die grote vin) en een prolimit pak. Was een lekker dagje!
Myzrael
Gast
Antwoord #8 April 28, 2007, 17:21:07
edit2Rapporteer  
Had jij die gele kite??
Hij was die gast die die gele kite de hele tijd door het water aan het sleuren was. En die maat was geloof ik zn fuel telkens op het land aan het crashen.

Ho even dit vind ik echt respectloos. Ik heb de hele dag lekker gevaren alleen op het einde werd de wind en drukte mij teveel. Toen heb ik geprobeerd omdat ik overpowered was om mijn kite aan de safety verder het water op te trekken zodat mensen minder last van mij zouden hebben. Lukte mij uiteindelijk niet omdat ik moeite had mijn board terug te pakken als ik viel waardoor ik de safety moest trekken en het opnieuw moest proberen. Dat lukte niet en toen ben ik het water af gegaan en ben ik de rest van de dag gewoon wezen kijken. Ik heb dus juist rekening met mensen gehouden en geprobeerd zoveel mogelijk uit hun buurt te blijven. Dat is geen makkelijke opgave als het onwijs druk is en je zelf moeite hebt in die harde wind. Ik vaar directional en die kun je lastig edgen om snelheid te lozen.
Als een vriend van mijn zijn kite crashed zegt dat ook niks over mij. Heb een beetje respect jij. Hijzelf deed het immers ook niet expres en zit niet op zulke opmerkingen te wachten.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #9 April 28, 2007, 20:47:17
edit2Rapporteer  
Ik heb lekker kunnen varen van 15.00 tot 16.30... Ik was thv de Hollandsebrug aan het varen en had het rijk alleen... Daarna kwam ik er achter dat ik mijn voetbanden niet lekker op mijn board had gemonteerd... (nadat ik ze verwijderd had voor mijn vliegreis) Dus naar de kant en de banden goed gemonteerd... Daarna kwam ik niet meer weg... Wind stond pal in de richting van de kant en het was veel te druk... Gasten die liepen met de kite op 12 uur of aan het bodydragen waren en één gast die zonder te kijken door mijn lijnen loopte..... Ik was dus behoorlijk pist off en nix lukte meer....Daanrna nog 1 x geprobeerd maar werd mijn kite een beetje ongelukkig de lucht in gegooid waardoor mijn kite weer op het gras kwam...  (grinnik_kitesmiley)  niet mijn dag dus
Volgende x beter..

He Sherida waj jij met die Ozone aan het varen???
Joosdo

Antwoord #10 April 29, 2007, 05:27:42
edit2Rapporteer  
Bij aanlandige wind al die wannabee's voor de kant lekker aan laten showen, lekker een eind het water in lopen en dan bedoel ik ook een eind, en daar met veel betere wind, lekker je stuntelige ding doen, net zo lang tot dat ie goed gaat. Voor de kant is het :

*Gevaarlijk want weinig marge voor je vele fouten

* Vol met bovengenoemde wannabee's

* Minder en vlagerigere wind dan verder op het water

* Druk met beginners die geen zin hebben om ver het water op te lopen

Kortom,

Mzzl Joost
* Al die mensen die op de kant staan te kijken naar jouw geploeter...

Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #11 April 29, 2007, 06:34:24
edit2Rapporteer  
Maak je niet druk en neem niet alles zo serieus wat ik zeg Myzzy en FaKa. Jij was toch diegene die ik beschreef? En hij vroeg wie jij was, jij was degene die ik beschreef, en toen wist ie meteen wie jij was, goed geregeld toch.
En Over respect gesproken, les nemen doe je ook uit respect voor je medekiters.
sjembek

Antwoord #12 April 29, 2007, 06:44:19
edit2Rapporteer  
Ik maak me niet druk hoor poepi de leeuw..

Maar als het waait, en het is weekend zal het altijd druk zijn op muiderberg.

Wat ik zelf heel vervelend vindt, is dat het gros van de kiters die
upwind kunnen gaan blijven plakken bij de kant.
Dit is best gevaarlijk icm beginners die net kunnen varen, zoals ik.

Zou het niet een idee zijn dat gevorderden een beetje uit de kant
hun ding doen en de beginners de ruimte geven?

Heb gisteren een paar dingen meegemaakt die in mijn ogen onverantwoord waren,
zal enkele voorbeelden noemen;

Er sprong een gast door mijn lijnen heen, had erg fout kunnen aflopen.
Kwam iemand met zn kite door mijn lijnen heen, en dat was niet mijn fout.
Wil niemand beschuldigen, maar er zijn een paar arrogante types op muiderberg
die je geen voorrang verlenen en tegen je lopen gaan schreeuwen dat je op
moet tiefen.

Vindt ik persoonlijk niet kunnen.
VincentC

Antwoord #13 April 29, 2007, 13:41:54
edit2Rapporteer  
Kunt veel zeggen over M'berg, maar in mijn ogen is het beter dat de beginners naar achteren gaan dan dat de 'profis' naar achteran gaan. De reden dat ze vooraan springen is dat ze daar geen last hebben van mensen die voor hun varen en dus gewoon een sprong in kunnen zetten zodra ze druk hebben, en niets eerst 10 mensen voorrang moeten verleren. Tuurlijk zijn er altijd van die gasten die het weer overdrijven en vrolijk de kant op loopen, maar dat blijf je houden. Beste plek voor beginners om te oefenen is in mijn ogen (vanaf het strandje gezien ) rechtsachterin, aangezien de wind daar stabiel is, er bijna niemand vaart en je een gigantisch marge hebt mocht bijv. een safety weigeren.

Nou kan je kijken vanuit het oogpunt van een beginners, waar de beginners last hebben van de anderen, maar andersom is dit net zo. Als ik ergens een schijthekel aan heb is het wel dat er verspreid over heel de spot overal beginners met de kite gecrasht/op 12 uur hebben, dan wordt je gewoon gedwongen om helemaal naar voren te gaan om lekker te varen.

Verhaal kent altijd 2 kanten  ThumpsUp
Mark-Fizzer

Antwoord #14 April 29, 2007, 13:53:57
edit2Rapporteer  
Ff 1 ding voor de duidelijkheid, als ik eraan kom, allemaal oprotten. Dan blijft het het langste leuk voor jullie!!! :P:P:P

Ff serieus, dit 'probleem' van beginners en lefgassies die lekker dicht voor de kant gaan raggen zal je altijd houden... Wat ik verwacht van de gasten die goed kunnen varen, is dat ze de beginners gewoon ontwijken. dat lijkt mij logisch iig. Maar het neemt niet weg dat het wel SUPER, let wel SSSSSSUUUPPPEEERRRRR IRRITANT is dat waneer je loopt te 'beginnen' je je kite op 12 uur houdt. Gewoon ff laag met dat doek zodat je gewoon gepasseerd kan worden...

Zow, nou kappen met dat geneuzel en lekker allemaal weer gaan varen vandaag.
Heb een groot hart, dus maak je ook niet te druk en maak er wat moois van...
Mark-Fizzer

Antwoord #15 April 29, 2007, 13:56:38
edit2Rapporteer  
@Myz, pakte jij me kite aan, en was je met je pa?
Myzrael
Gast
Antwoord #16 April 29, 2007, 14:10:23
edit2Rapporteer  
@Myz, pakte jij me kite aan, en was je met je pa?

Klopt. 'k Ben er dalijk weer. Deze keer lekker vroeg maar ik vrees niet dat ik de drukte voor ga zijn om 10 uur 's ochtends.  schater
Mark-Fizzer

Antwoord #17 April 29, 2007, 14:13:39
edit2Rapporteer  
OK dan, nu weet ik wie je bent hèhè hahaha
Denk indd niet dat je de enige bent...
johan

Antwoord #18 April 29, 2007, 15:08:56
edit2Rapporteer  
De redenen waarom er bij Muiderberg dicht bij de kant gesprongen wordt zijn:
1. Vlak bij de kant kunnen meer mensen je zien, en kom je beter op de foto Grin
2. Met elke sprong verlies je hoogte en kom je (bij N wind) dichter bij de kant uit.

Misschien zal niet iedereen reden 1 hardop durven zeggen maar ik denk wel dat het zo is.
Leon aero2
Gast
Antwoord #19 April 29, 2007, 15:19:21
edit2Rapporteer  
Ff 1 ding voor de duidelijkheid, als ik eraan kom, allemaal oprotten. Dan blijft het het langste leuk voor jullie!!! :P:P:P

Ff serieus, dit 'probleem' van beginners en lefgassies die lekker dicht voor de kant gaan raggen zal je altijd houden... Wat ik verwacht van de gasten die goed kunnen varen, is dat ze de beginners gewoon ontwijken. dat lijkt mij logisch iig. Maar het neemt niet weg dat het wel SUPER, let wel SSSSSSUUUPPPEEERRRRR IRRITANT is dat waneer je loopt te 'beginnen' je je kite op 12 uur houdt. Gewoon ff laag met dat doek zodat je gewoon gepasseerd kan worden...

Zow, nou kappen met dat geneuzel en lekker allemaal weer gaan varen vandaag.
Heb een groot hart, dus maak je ook niet te druk en maak er wat moois van...

Tja ik ben bang dat je je kite dan maar laag moet gaan houden, ik kom ook die kant op haha  ThumpsUp
sjembek

Antwoord #20 April 29, 2007, 15:25:12
edit2Rapporteer  
Ik knal er gewoon tussendoor, krijg de pest maar..

hihihi
Leon aero2
Gast
Antwoord #21 April 29, 2007, 15:25:50
edit2Rapporteer  
haha we zullen die betonnen dam is aan gruzelementen beuken, dat ding staat toch maar in de weg..heb er speciale vinnen voor onder mijn board gemonteerd.

Maar het zal wel erg druk gaan worden, dus ik blijf wel eind uit de buurt..
MEGALOOPBEUN

Antwoord #22 April 30, 2007, 02:35:10
edit2Rapporteer  
of gewoon gaan kiten waar niemand is  schater schater
heb er van niemand last is geheim  schater schater schater ThumpsUp
het is DeBeunspot
Myzrael
Gast
Antwoord #23 April 30, 2007, 02:52:17
edit2Rapporteer  
Vandaag op Muiderberg was helemaal top! Nouja, de wind was een beetje raar maar ik had er uiteindelijk relatief weinig last van. Wel even wennen in het begin dat het gewoon een partij begon te blazen af en toe echt niet normaal. De eerste keer dat het gebeurde stond ik volledig gepowered met mijn 14m2 en speelde ik voor katapult. Later gewoon iets meer depower gebruikt en de rest met de bar geregeld. Op die manier kon ik die klappen toch wat beter opvangen. Het varen ging super, hoogtelopen ging ook uitstekend dankzij het stevige windje. Ik heb ook geen last meer gehad van teveel snelheid want de tip "in de schijthouding zitten , kite laag en reet omlaag" werkt perfect. Hiervoor gooide ik mijn kite altijd langzaam omdat hoog in de hoop snelheid te lozen. Kite omlaag werkt beter omdat ik de kite dan uit het windvenster kan knallen als het echt te heftig wordt. Ook geleerd dat die 5th erg handig is om je board te pakken als je valt. Hiervoor dacht ik overpowered te zijn omdat ik mijn board niet meer kon pakken maar dat blijkt totaal niet het geval te zijn. Het is alleen zo dat de kite drag overhoudt ongeacht hoe je hem powered. Met die 5th is dat probleem opgelost.
Helaas brak wel het depowerkoord van mijn kite later maar das niet zo'n probleem. 't Is nu eenmaal slijtage gevoelig en kost weinig om te fixen. 'k Moest alleen een eindje terug lopen toen hehe.....
Wat ook helemaal top was is dat onddanks dat het hartstikke druk was men zich prima verspreidde waardoor je vrij veel ruimte had.

Top dagje! Grin
Sherida

Antwoord #24 April 30, 2007, 03:48:58
edit2Rapporteer  
@ Mine-Me,
Nee, ik was niet degene met de Ozone. Aan het begin was ik samen met mijn vader met de 12M Waroo 2006 (geel) omdat er nog niet zoveel wind stond. Later voer ik met m'n Fuel.
Met welke kite was jij dan?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.