Plaatsen van footpads op board

Rrob

Geen avatar

Berichten: 13
April 28, 2007, 03:49:11
edit2Rapporteer  
Het is misschien niet helemaal zelfbouw maar ik zit met een probleempje. Ik heb een nieuw board gekocht waarbij ik de footpads zelf moet plaatsen en nu zit ik met 2 vragen.

1: In welke hoek kun je de footpads het beste plaatsen? Ik snowboard al een aardige tijd en heb daar mijn bindingen 15/-15 graden staan, dus duckstance. Met je voeten is dat dus zo: \ /. Maar hoe zit dat bij kitesurfen? Zoals op de foto is was mijn gedachte, wat vinden jullie ervan?

2: De pads lijken wel erg groot en komen zelfs een beetje los van het board bij de tenen en de hiel, zijn ze gewoon te groot? (of het board te klein?)


Alvast bedankt!
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #1 April 28, 2007, 04:15:40
edit2Rapporteer  
Bij veel pads zijn er markeringen (sneetjes, driehoekjes, streepjes) op de zijkant van de pad gemaakt, deze moeten in 1 lijn staan met de inserts. Als dit de bijbehorende pads zijn, dan zal het wel goed zijn toch?

Mzzl Joost
Rrob

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #2 April 28, 2007, 04:35:16
edit2Rapporteer  
Helaas, ik zie geen markering op de boven- onder- of zijkant van de pads Sad

Wel vreemd want dit zijn de pads die bij het board kwamen zoals je zei.

Toch bedankt voor je reactie Smiley
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #3 April 28, 2007, 05:07:05
edit2Rapporteer  
Zoals op t plaatje is wel goed denk ik, kwa hoek/stance.

Alleen heb je ze wel ondersteboven zitten volgens mij, want de meeste pads zijn bij je heelside dikker en breder dan je toeside. Ik denk dat je daar meer van gaat merken dan dat je ze een paar graden verkeerd erop geplakt te hebben.

Bekijk ze nog even goed dus, of probeer een foto te vinden van een origineel dan weet je gelijk 100% zeker dat je t goed doet en anders even terug naar je shop mocht dat lukken.
Rrob

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #4 April 28, 2007, 05:37:03
edit2Rapporteer  
Scherp gezien! Dat klopt inderdaad, heb ze er nu goed opzitten, in ieder geval voelt het al een stuk beter zo. Heb ze er nu volgens de productfoto op gedaan. (en niet ondersteboven uiteraard ) Mijn vorige pads waren plat, vandaar dat ik dat niet direct zag, bedankt. Morgen eens proberen!
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #5 April 28, 2007, 05:38:16
edit2Rapporteer  
Ik zou net zeggen. Volgens mij zitten ze verkeerd om zoals ze op de foto zitten. Maar wie ben ik. Zelf ook al een paar keer gehad.......... schater

Ga anders gewoon een keer op je pads staan, dan voel je vanzelf wel aan wat het best staat. Dan leg je straps op je voeten op de plaats waar ze normaal tijdens het varen zitten. Dan weet je dus waar je insert moeten zitten tov je pads. Dat kopieer je naar je board.

Je kan ze ook even los neerleggen op je board, voetbanden erop zetten en dan op je board gaan staan. Verschuif ze tot je ze op de juiste plaats hebt en markeer de plaats met een stukje plakband. Vastplakken, plakband er weer af. Klaar.
Rrob

Geen avatar

Berichten: 13
Antwoord #6 April 28, 2007, 06:10:48
edit2Rapporteer  
Jup ik heb dat laatste gedaan, straps erop geschroeft en met de pads een beetje geschoven. Veel scheelt het niet moet ik zeggen, want op de footpad zelf heb ik ook wat speling. Net met een potlood even de positie overgetekend, morgen nog een keer checken en dan plakken Tongue. Tijd om te slapen nu, bedankt Smiley.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #7 April 28, 2007, 18:55:42
edit2Rapporteer  
zitten idd ondersteboven dat fanatic moet bij je tenen  ThumpsUp    succes er mee
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.