Kite knife of duikersmes?

Myzrael
Gast
April 28, 2007, 18:56:29
edit2Rapporteer  
Het leek mij handig om iets te hebben om mijn lijnen door te snijden bij een noodgeval. De kans dat je echt in je lijnen verstrikt raakt is vaak niet zo gigantisch maar zit er wel in en kan gevaarlijk zijn. Nu verkopen ze duikersmessen en kiteknifes (die veiligheidsmesjes met een ronde haak net als een gordelsnijder maar dan klein). Nu vraag ik mij af......Wat is er nu beter om te gebruiken? De zoekfunctie heeft bijna geen resultaat opgeleverd en ik verwacht eigenlijk dat de meeste mensen niks dragen om hun lijnen door te snijden. Ik probeer zelf zoveel mogelijk risico's te vermijden dus vandaan dat het mij toch handig lijkt.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #1 April 28, 2007, 19:02:35
edit2Rapporteer  
op veel mystic trapeze's zit er standaart 1tje op  ThumpsUp
hoezo een duikersmes in kiteknife zo toch ook goed moeten zijn. ze zijn er voor gemaakt
Formula1

Berichten: 128
Antwoord #2 April 28, 2007, 20:23:58
edit2Rapporteer  
Duikersmes lijkt me eigenlijk gevaarlijker aangezien je dan echt een mes hebt volgens mij. Zo'n kiteknife kan echt alleen de lijnen doorsnijden geen andere dingen zoals je vingers.
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #3 April 28, 2007, 21:28:34
edit2Rapporteer  
neej idd kiteknife lijkt me wel geod genoeg ik heb er ook 1 nog nooit hoeven gebruiken gelukkig, maar een duikers mes lijkt me idd erg gevaarlijk je maak tog wel klappen met kite en je weet nooit wat zoo een mes doet
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #4 April 28, 2007, 21:43:35
edit2Rapporteer  
je moet geen duikersmes meenemen als je gaat kiten, mocht je verkeerd vallen en dat mes zit net op de verkeerde plek dan kun je jezelf zwaar verwonden. Duikers hebben daar geen last van want die dobberen een beetje als zeekoeien in gewichtloosheid, kiters knallen met hoge snelheden over het water!

Neem gewoon zo'n kite-mesje, op veel trapeze's zit er standaard eentje en je kan ze ook los kopen. Ik heb ALTIJD een lijnen-mesje bij me aan m'n trapeze. Gelukkig heb ik 't mesje nog nooit nodig gehad maar als je een keer verstrikt raakt dan sla je jezelf voor je kop dat je er geen mee hebt genomen!
Myzrael
Gast
Antwoord #5 April 28, 2007, 23:36:14
edit2Rapporteer  
Kan ik goed inkomen. Denk dat ik op zoek naar een kite-mesje ga. TELSTAR had ze niet liggen helaas dus ik moet nog even er achteraan. Gelukkig wel een impactvest kunnen scoren van Mystic. Geeft ook weer een beetje extra veiligheid.
Formula1

Berichten: 128
Antwoord #6 April 29, 2007, 00:11:06
edit2Rapporteer  
No offence, maar kan iemand me vertellen wat je aan een impact vest heb? Ik neem aan dat je niet zo hard gaat dat water aankomt als beton? Het enige voordeel dat ik zie is dat het board niet op je borst kan komen.
Myzrael
Gast
Antwoord #7 April 29, 2007, 00:26:26
edit2Rapporteer  
Ik ben een keer behoorlijk op mijn bek gegaan in volle vaart en dat voelde ik echt wel. Daar zal zo'n impact vest voor helpen evenals een board dat tegen je aan komt . Dat kan ook het board van iemand anders zijn als er iets door de lucht vliegt. Het is gewoon extra veiligheid en dat is nooit mis. Of je het wilt dragen is eigen keus maar ik kies ervoor om dat wel te gaan doen. Zo'n grote vin van een directional kan ook een lelijke jaap geven als je erop knalt.
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #8 April 29, 2007, 00:57:59
edit2Rapporteer  
het water kan soms behoorlijk op beton lijken hoor
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #9 April 29, 2007, 02:19:57
edit2Rapporteer  
water kan erg hard aan komen, een impact neemt je klap al aardig op zich bescherming voor je board een board kan ook hard aan komen.
Het drijf voormogen als je een stuk moet swemmen of iets is het tog ook egt heerlijk,met een geod impact blijf je net drijven dus als er iets ergs gebeurt blijf je in iedergeval drijven.

En in de winter helpt het nog iets tegen de kouw.
Dus het heeft tog wel voordelen
Formula1

Berichten: 128
Antwoord #10 April 29, 2007, 02:29:07
edit2Rapporteer  
Volgens mij heeft het impact vest van Mystic geen drijf 'zakjes'
Ponk

Geen avatar

Berichten: 197
Antwoord #11 April 29, 2007, 05:38:11
edit2Rapporteer  
No offence, maar kan iemand me vertellen wat je aan een impact vest heb? Ik neem aan dat je niet zo hard gaat dat water aankomt als beton? Het enige voordeel dat ik zie is dat het board niet op je borst kan komen.

had laatst ook even een aanvaring met het water. kwam enigszins plat met mijn borst op het water. En heb er een week later nog last van. terwijl het nog niet eens echt hard ging. vond het toen wel jammer dat ik geen impactvestje had.

tom_beul
Gast
Antwoord #12 April 30, 2007, 01:17:36
edit2Rapporteer  
Geen onzin om een impact vest aan te doen!

En zie dit absoluut niet als zwemvest! Drijfvermogen is 0,00001. Ik vaar het zelf niet, maar een paar keer gevaren. Vind het vooral bij het wakeboarden want het incasseerd de klappen gewoon goed!
Myzrael
Gast
Antwoord #13 April 30, 2007, 01:34:11
edit2Rapporteer  
Ik heb hem vandaag voor het eerst getest. Het is echt een lekker vest die Mystic. Je voelt hem niet zitten en hij belemmert je in geen enkel opzicht. Of je extra drijf ermee? Ik denk het niet maar dan had ik wel een zwemvest gekocht. Hij vangt klappen in iedergeval echt perfect op. Ben een keer door een windvlaag vertical het water uitgetrokken en vervolgens 20 meter verder weer neergedonderd (zonder plank want die had ik al uitgeschopt) en ik voelde helemaal niks. Je land er lekker zacht door dus en ik weet zeker dat je bij een harde crash er erg blij mee bent.
Steph

Berichten: 467
Antwoord #14 April 30, 2007, 09:38:48
edit2Rapporteer  
Tja.. die kiteknives roesten zo snel. Een klein duikmesje in een harde kaft zal dat nooit doen.
Maar een mes tijdens het kiten... pff da's wel link!
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #15 April 30, 2007, 15:07:39
edit2Rapporteer  
Zo'n mes ik ook handig als iemand je geen voorrang verleent, met zó'n mystic mesje begin je weinig.
Myzrael
Gast
Antwoord #16 April 30, 2007, 16:16:39
edit2Rapporteer  
Zo'n mes ik ook handig als iemand je geen voorrang verleent, met zó'n mystic mesje begin je weinig.
Tja.. die kiteknives roesten zo snel. Een klein duikmesje in een harde kaft zal dat nooit doen.
Maar een mes tijdens het kiten... pff da's wel link!

Als het mesje met een veiligheids systeem in die harde kern zit dan zou het goed moeten zijn. Hangt van het design ervan af denk ik.
dennis82

Berichten: 42
Antwoord #17 Mei 01, 2007, 08:14:36
edit2Rapporteer  
Levens gevaarlijk om een gewone mes te gebruiken!!!!!!!
Stel je voor.... met een trick slaat een lijn om je been of hand en jij moet daar met een vlijmscherp duikersmes (want dat zijn ze)  terwijl je kite als een malle aan je trekt en waarschijnlijk loopt onder de lijnen door over je huid zonder jezelf zwaar in je huid te snijden en misschien nog wel meer schade aan te richten????
Dat gaat echt niet lukken met een duikersmes...
Een kite mesje of (rescue hook knive) ken je strak over je huid trekken en dan pakt ie vanzelf de lijnen zonder schade aan jezelf te maken!!
En een mesje met een veilgheid systeem gaat ook niet werken want als je hem nodig heb moet je niet nog een pieletje willen indrukken voordat je hem kan gebruiken want dan ben je al weer 50 meter verder gesleurt voordat je hem heb!!
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #18 Mei 01, 2007, 16:47:03
edit2Rapporteer  
No offence, maar kan iemand me vertellen wat je aan een impact vest heb? Ik neem aan dat je niet zo hard gaat dat water aankomt als beton? Het enige voordeel dat ik zie is dat het board niet op je borst kan komen.

als je echt hard gaat en van hoog komt dan is water gewoon beton hoor, er zijn ongelukken gebeurd met mensen die knock-out gingen of botten braken van een klap op het water...
Myzrael
Gast
Antwoord #19 Mei 01, 2007, 20:16:25
edit2Rapporteer  
Weet iemand waar je kite knives online kunt bestellen?
Eltjo

Berichten: 41
Antwoord #20 Augustus 21, 2007, 14:21:21
edit2Rapporteer  
Toevallig vorige week klein ongelukje gehad... en toch maar besloten achter een kite knife aan te gaan... maar weet iemand waar je deze online kunt bestellen?
Spikey

Berichten: 160
Antwoord #21 Augustus 21, 2007, 15:10:57
edit2Rapporteer  
zorg altijd dat ik een kiteknife bij me heb en raad iedereen het zelfde aan
Pino

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #22 Augustus 21, 2007, 15:34:33
edit2Rapporteer  
Ik vaar meestal met een duikersmes bevestigd aan mn been, ding is alleen vrij groot en je hebt hem ook niet zo 123 te pakken. Ben ook benieuwd waar je zo'n kiteknife online kunt bestellen.
Eltjo

Berichten: 41
Antwoord #23 Augustus 21, 2007, 15:42:30
edit2Rapporteer  
Kreeg deze link doorgemaild:

http://www.vandenbergsurf.nl/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=31&keyword=&manufacturer_id=0&Itemid=29&orderby=product_name&limit=10&limitstart=10

Let wel op, in de algemene voorwaarden staat dat de bezorgkosten 10 (!!) euro zijn. Wordt het wel een heel duur mesje!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.