zeilmaker of zelf doen

rikjonker

Berichten: 258
April 30, 2007, 02:51:20
edit2Rapporteer  
Vandaag heerlijk gevaren. Alleen na een 'out of control' jump crashte mijn kite op het land. En ja hoor precies op een stel schelpen. Zit nu een scheurtje van 3 cm in de leading edge. Wonder boven wonder is de bladder niet lek gegaan. Ik heb zelfklevend materiaal (zelfde als leading) edge en kan het scheurtje dus plakken, maar twijfel of dat verstanding is met een scheurtje van 3 cm. Wat adviseren jullie me?

Groet, Rik
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #1 April 30, 2007, 03:57:31
edit2Rapporteer  
Gewoon even opsturen naar ''kiterepair''!
Myzrael
Gast
Antwoord #2 April 30, 2007, 03:58:53
edit2Rapporteer  
Bij twijfel opsturen. Ik heb zelf ook weer een klein scheurtje gevonden in mijn kite doek. Slechts 5mm bij 1mm maar ik ga het toch even fixen morgen.
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #3 April 30, 2007, 04:10:07
edit2Rapporteer  
kite repair...

het is allemaal mooi gemaakt in mijn kite.

maar voor 110 euro laat ik 't me meoder wel wat minder net doen.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #4 April 30, 2007, 04:27:01
edit2Rapporteer  
LE 3cm is te groot om met een plakkertje af te doen. Dat gaat mis! Dus laten stikken...
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #5 April 30, 2007, 05:07:58
edit2Rapporteer  
Kiterepair zal best goed zijn, maar ik heb net mijn kite van ze terug, LE netjes gemaakt.. Maar de Bladder zat nog vol gaten.. en de nieuwe seal lag volledig open... Viel me een beetje tegen... kan een keer gebeuren...

Maar goed, ik zou toch geen risico nemen als ik jou was en goed laten repareren bij een kiterepair of andere zeilmaker. Die doen het netjes en goed.
Steph

Berichten: 467
Antwoord #6 April 30, 2007, 09:32:12
edit2Rapporteer  
LE en struts zijn altijd lastig omdat er veel druk op staat.

Ik neem aan dat je Dacron tape hebt. Dat werkt wel erg goed, maar in principe moet je dat dan alsnog stikken. Daarvoor moet de LE open, dan plakken en stikken, en dan moet de LE weer dicht. Dat is vrij arbeidsintensief.

Als je een mooie nieuwe kite hebt zou ik het laten doen, anders plakken, dan stikken en vervolgens goed bekijken na iedere sessie en bijhouden.
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #7 April 30, 2007, 15:09:44
edit2Rapporteer  
Kiterepair zal best goed zijn, maar ik heb net mijn kite van ze terug, LE netjes gemaakt.. Maar de Bladder zat nog vol gaten.. en de nieuwe seal lag volledig open... Viel me een beetje tegen... kan een keer gebeuren...
 

Ik heb een keer precies hetzelfde gehad met die gasten! Kom ik daar met de kapotte bladder van een LE en volgens mij bracht ie 'm gewoon naar de slager, die hebben van die sealapparaten. Werkte in elk geval voor geen meter maar 't kostte geloof ik wel een tientje... Had ik dus net zo goed zelf kunnen doen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.