Hallo,
Wij zitten te twijfelen tussen Kos en Fuerteventura voor vakantie. Is er iemand die hier is geweest? Hoe zijn de stranden en de kitemogelijkheden?
Voor beide locaties hebben we de volgende plaatsen in gedachten:
Kos: aan het Lambi strand: appartementen Atlantis
Fuerenteventura: in de plaats Corralejo: aparthotel Hesperia Bristol Playa
Misschien is iemand er geweest en kan ons wat meer informatie (negatief of positef) geven? We willen trouwens eind mei gaan.
bedankt alvast
Fuerte is qua wind erg goed, meestal 4/5 NO wind, wat schuin aanlandig inhoudt voor Flagbeach, vlak bij Corralejo. Ik vond Fuerte geen kiter's paradise omdat de spots moeilijk begaanbaar zijn. Bij flagbeach zit je met golven, en rotsen. Aan de andere kant van het eiland, uurtje rijden is sotavento, waait hard indien de wind NO is, maar daar is ie dan vol aflandig. Als je storage neemt bij het surfcenter komen ze je gratis ophalen met een waterscooter...
Volgens mij waait het op Kos niet zo lekker, maar dat kan ik ook mis hebben, plus lijkt het me dat het overal op zwemmers gericht is...
Brazilie - Cumbuco - Fortaleza is qua reis misschien 150 Eur duurder, maar dat bespaar je wel op je levensonderhoud. Plus dat je elke dag goede wind hebt...