en nu oefenen!

ascot

Geen avatar

Mei 02, 2007, 03:03:25
edit2Rapporteer  
Heb net mijn eerste kitelesen in Tarifa gehad: harde wind, hoge golven en een crash (per ongeluk de lucht in gevlogen met windje 5) op het strand met een gebroken vinger (ja de middelvinger), kortom ik ben helemaal klaar voor het grote werk!! Ik heb dus heel weinig ervaring en ben op zoek naar een mooi setje om op het veluwemeer te kunnen varen. Ik ben 90 kilo en 185 cm. Gezien mijn natuurtalent om precies datgene te kopen wat precies verkeerd is zou ik graag advies van jullie krijgen. Het liefst koop ik iets waar ik niet direct na een jaar op uitgekeken ben. Cheers!
vottens

Geen avatar

Antwoord #1 Mei 02, 2007, 03:56:26
edit2Rapporteer  
ik zou zeggen, ga naar een testdag en probeer verschillende kites. Dan weet je direkt wat het beste aanvoelt. Probeer er achter te komen wat je het liefst doet.....springen of freestyle. Aan de hand van die gegevens kun je dan een beslissing nemen wat het beste bij je past.
Dangerfield

Antwoord #2 Mei 02, 2007, 04:24:12
edit2Rapporteer  
Hij heeft net les gehad! Denk dat ie eerst wil leren varen voordat ie gaat denken aan Freestyle en whatever. Testen is voor iemand die niet kan varen ook niet handig.

Vraag mensen wat zij denken dat een goede beginnerskite is en bedenk of je nu nieuw spul wilt om mee door te varen, ofdat je nu goedkoop 2e hands spul wilt om volgend seizoen (wanneer je weet wat je wilt) de juiste keuze te maken.

Heb de indruk dat veel van de hybrides / bows ook wel geschikt zijn voor beginners.
Rebel, Waroo, Boxer enz. Volgens mij zijn deze allemaal geschikt om door te varen tot ze op zijn.
Tanja_K

Antwoord #3 Mei 02, 2007, 05:31:20
edit2Rapporteer  
Hé, ik merk dat hier het geweldige advies van een beginner nodig is ;-) Ik ben ook net begonnen met kiten en ik heb een Cabrinha Omega gekocht. Nu ben ik een stukje kleiner dan jij, ik ben 1.73 lang en weeg net geen 60 kilo, maar dat zou je moeten aanpassen in de grootte van de kite. Ik heb een Omega 9 gekocht en daarmee heb ik gevaren van 14 knopen in Edam tot 26 knopen in Egypte. Ik zou sowieso kiezen voor een bow kite want dat maakt het leven zoveel makkelijker. Het is erg prettig als je net begint dat als je de bar loslaat, de kite geen power meer heeft. Daarnaast is het relaunchen echt super simpel met de Omega.

Ik heb qua board een Nobile 555 gekocht. Ik kon er meteen mee wegvaren na mijn eerste lessen. Helemaal goed.

Succes!
kentyman

Antwoord #4 Mei 02, 2007, 05:35:51
edit2Rapporteer  
Hij heeft net les gehad! Denk dat ie eerst wil leren varen voordat ie gaat denken aan Freestyle en whatever. Testen is voor iemand die niet kan varen ook niet handig.

exactemundo

zoek een kite met veel depower en een goede safety, bijvoorbeeld een 12m bow kite als de best waroo of een 14m C-kite zoals de north vegas 06
en dan gaan oefenen met 4 bft op een goede beginnersspot (bijvoorbeeld Oostvoorne)

voor beginners is een langer board relaxed (140 a 150), maar je zal al snel willen overstappen op een kleiner board (128 a 135)

of neem anders nog 1 lesje en vraag je instructeur naar advies over materiaal

wat een pech van die gebroken vinger trouwens! springen op het land is meestal geen goed idee Smiley succes!
kitaholic

Antwoord #5 Mei 02, 2007, 15:18:07
edit2Rapporteer  
Zeker een bow of hybride kopen, leert 10 keer zo makkelijk, zie

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?board=2;action=display;threadid=24389

(scroll down) voor een overzichtje.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.