Kite newbies

goohdah

Geen avatar

Mei 02, 2007, 20:57:26
edit2Rapporteer  
Hey,

ik heb nog niet eerder gekited. Deze zomer wil ik misschien met mijn vriendin gaan kiten in bijvoorbeeld frankrijk, italie of tjechie.
Wat zijn de mooiste plekken, en waar moeten beginners zoal rekening mee houden? Bestaat er misschien een goede beginnerscursus of bepaalde locatie waar je goed als beginner uit de voeten kan?

ik hoor het graag,

thank u
Nino

Antwoord #1 Mei 03, 2007, 01:56:41
edit2Rapporteer  
De absolute top is toch wel Sardinie denk ik. In Porto Pollo staat in de zomermaanden relatief vaak wind tgv passatwinden en het venturi-effect (wind wordt tussen twee sardinie en corsica door geperst). Er zit hier ook een kiteschool, die volgens mij ciccodelcrocce heet (anders ff googelen).
Op andere locaties op het eiland is het rustiger en heb je meer ruimte, maar staat minder vaak wind.
Verder is het een fantastisch eiland waar je je ook zonder wind best een paar dagen vermaakt. Enige nadeel, je bent wel even onderweg (tenzij je met het vliegtuig gaat, maar dan moet je daar eigenlijk een auto huren).

Succes!
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #2 Mei 03, 2007, 02:10:12
edit2Rapporteer  
Ik zou eerst hier in Nederland een aantal lessen nemen ,Voordat je zelf in het buitenland het water op gaat ,En om te beginnen moet je een locatie zoeken waar het water niet te diep is ,en waar je goed de ruimte heb,op de volgende link kun je veel  info hierover vinden..

http://www.kitehigh.nl/z_linkpage.php
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.