Lekke strut ... hoe te ?

HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Mei 03, 2007, 03:20:31
edit2Rapporteer  
pomp ik daarstraks m'n Naish Aero 8m2 op om een 5e lijn te monteren ... blijkt 1 van de (kleinere) struts te lekken bij het ventiel. Als ik het ventiel iets omklap lijkt ie dicht ... snap er niks van hoe dat nou ineens kan.
Nou weet ik niet precies hoe dat werkt met die struts :
1. zitten ze er los in (neem aan van wel) ?
2. is het 1 geheel met het ventiel ? (ventiel lijkt vastgenaaid aan het doek?)
3. aan de achterkant kan de strut open door het klitteband los te halen ... kan ik hem er dan gewoon uittrekken ?
4. lek repareren met wat ?

Alle suggesties/tips zijn welkom !
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #1 Mei 03, 2007, 03:31:15
edit2Rapporteer  
miss btr om te kijken naar een andere kite...

Wil je toch repareren:
1. touwtje om ventiel maken
2. ventiel in de tube drukken
3. klittenband losmaken
4. tube eruit trekken
5. oppompen
6. onderwater houden en kijken waar het lek zit
7. plaats van lek schoonmaken (vetvrij)
8. ff lokale kiteboer patches kopen die plakken als de planeten
9. touwtje weer vastknopen en strut weer plaatsen
10. let goed op dat jeje strut niet draait anders POEF
sjorsmaster

Berichten: 596
Antwoord #2 Mei 03, 2007, 15:14:18
edit2Rapporteer  
waar kan je aan "kiteboer patches" komen
heb er ook last van namelijk
me kleinste strut loopt al een tijdje na 30 min leeg
Merc
Gast
Antwoord #3 Mei 03, 2007, 16:31:30
edit2Rapporteer  
heb dit probleem ook gehad met mijn AeroII
Alleen dit was niet meer te repareren. De bevestiging van het vantiep op de strut was het probleem.
Oplossing was een nieuwe strut kopen. Heeft me 25 euro gekost.
Belly ItW

Berichten: 96
Antwoord #4 Mei 03, 2007, 20:48:20
edit2Rapporteer  
Of een nieuwe kite die aero zal toch wel niet meer zo heel lang meer mee gaan kun je beter kijke na een nieuwe of nieuwe 2dehandse kun je meteen weer paar seizoenen mee door
vind ik
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #5 Mei 05, 2007, 18:06:11
edit2Rapporteer  
Irritant ... de Niash Aero 2 kite is 4 jaar oud ... en naish heeft geen nieuwe struts beschikbaar ... een mooie manier om de omzet op peil te houden ... want naarmate je kite ouder wordt heb je toch meer kans op een lekke tube.

Ik heb deze kite gekocht (samen met een 12m2) om het in eerste instantie te leren ... en als ik het kiten onder de knie heb om moderner materiaal te kopen. Die Aero is weinig mee gevaren en ziet er nog als nieuw uit eigenlijk.

Ik ben in afwachting van een reply-mailtje van mistertube.nl ... want die schijnt ze na te kunnen maken.

Papa: dank voor je uitleg.
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #6 Mei 05, 2007, 19:58:52
edit2Rapporteer  
Een strut plakken gaat ongeveer net zoals het plakken van een fietsband. De tube (het deel dat je oppompt) zit los in de kite en die kan je dus via dat klitteband ding eruit halen (datzelfde geldt voor de leading edge, die tube kun je er ook helemaal uithalen). Vergeet niet een touwtje aan het ventiel te binden!

Het plakken gaat net zoals met een fietsband: tube oppompen (niet te hard want dan rekt ie uit) en dan met een emmer water (of een zwembad) het lek vinden. Dan een plakkertje d'r op en klaar!
Het terugstoppen v/d tube is het moeilijkst, daarom moet je dus dat touwtje gebruiken (zoals papa zegt). Het beste doe je dat met 2 personen (of meer) zodat de ene de tube terug kan trekken en de ander ervoor kan zorgen dat de tube er weer recht & netjes in de kite komt. Het kan heel makkelijk gebeuren dat je tube gedraaid raakt tijdens het terugstoppen (hoewel dat met een kleine strut niet zo snel gebeurt).

ik denk alleen dat jou tube niet meer te repareren is, een lek bij het ventiel is meestal heel erg moeilijk te repareren. Ik heb dat zelf ook gehad met de leading edge tube van m'n rhino 05 16m. De lijm waarmee het ventiel op de tube zat geplakt begon los te laten! Ik heb geprobeerd het ventiel er opnieuw op te plakken maar dat is niet gelukt, uiteindelijk heb ik maar een nieuwe tube gekocht :-(

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.