Meranti in water

Gpostema

Mei 05, 2007, 02:05:35
edit2Rapporteer  
Hallo daar!

Heb even een vraagje.. Ben begonnen met een skimboardje vandaag. K ben helemaal klaar met de outline en shapen en shuren enz. Maar skimboards krijgen hun rocker door het board nat in een mal te leggen en dan op te laten drogen, omdat het vaak maar uit een plaat bestaat. Nu is mijn vraag dus even kan meranti wel eerst in het water gelegd worden, omdat het niet watervast verlijmd is of wel?? Ik hoop dat iemand mij kan helpen  (grinnik_kitesmiley)

Greetz Gerben
e_surf

Antwoord #1 Mei 06, 2007, 05:41:26
edit2Rapporteer  
Het is met plaatmateriaal in de bouw zo, dat je grofweg in
2 soorten kunt uitsplitsen.
Plaatmateriaal voor binnentoepassing (int. verlijmd)
en je hebt plaatmateriaal voor buitentoepassing (ext. verlijmd).
Meranti plaatmateriaal is over het algemeen int. verlijmd kost tot
ongeveer E. 10,00 tot E. 15,00 per m2, afhankelijk van de dikte.

Zorg dus dat je zowiezo een ext. verlijmd plaatmateriaal hebt.
Deze ext. verlijmde plaatmaterialen heb je in verschillende soorten en merken.
Multipanel, Multipaint, Bruynzeel hechthout, Superplex, Uniprime, Prodex garant...... etc.
Deze platen zijn zo'n E. 25,00 tot E. 75,00 per m2. en ze zijn vaak fabrieksmatig
voorzien van een goede toplaag.
Deze platen hebben een gegarandeerde garantie van 10 en zelfs 15 jaar tegen delamineren.
(loslaten vande toplaag)
Deze platen gebruik je voor bijvoorbeeld voor de dakgoot van je woning of het boeideel om je garage.
Maar gegarandeerd betekend wel dat je er een goede laklaag of verfbehandeling op hebt.
Neem één van deze soorten plaatmaterialen en laat na de buiging de plaat goed drogen en
behandel je skimboard met een goede laklaag.
Moet vast wel goedkomen dan.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.