Weer een spot dicht!!

Sjemmel

Mei 05, 2007, 05:13:33
edit2Rapporteer  
Nog even terugkomend op mijn verhaal van texel van afgelopen dinsdag:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=24437.0
Ik luister zojuist mijn voicemail af ingesproken door waterpolitie Den Helder. Goedemiddag Joost we hebben het uitgezocht en kitesurfen op de gehele Waddenzee is verboden en de boete krijg je binnenkort thuis gestuurd.

Kennelijk is deze spot dus gesloten zonder dat iemand er iets vanaf wist, ik heb allerlei mensen gesproken op Texel en iedereen zei dat het er minimaal gedoogd zoniet volledig toegestaan is. Nou nu dus niet meer, het is er volgens waterpolitie Den Helder gewoon verboden. Ik heb geen idee hoe dit hele proces heeft kunnen plaatsvinden zonder dat er ook maar 1 kitesurfer is die hiervan op de hoogte is. Het gaat me niet eens alleen om de boete die ik krijg waarvan ik tussen neus en lippen door nog maar even zal vermelden dat deze 130 euro bedraagt, maar meer om het feit dat er nu dus weer een fantastische spot met oostenwind, waar er al zo weinig van zijn, van ons is afgepakt.

Ik word er in ieder geval schijtziek van en poep op waterpolitie Den Helder en al die instanties met hun natuurgebiedgeneuzel

Groet Joost

NW

Antwoord #1 Mei 05, 2007, 05:17:15
edit2Rapporteer  
Zonde zonde zonde...maar de vogeltjes moeten ook ergens kunnen vliegen he. Al die grote kites hebben ze natuurlijk heel veel last van, laat staan van alle waterspetters die opvliegen als je board door het water knalt.

Het moet niet gekker worden en zeker zonde van je 130 euris
Jurrien

Antwoord #2 Mei 05, 2007, 05:22:16
edit2Rapporteer  
ik hoorde vanmiddag van een vriendin van me dat er ook alweer iemand op het lauwersmeer aan het kiten was deze jongen/meneer zei dat het weer mocht op de waddenzee en op het lauwersmeer?!

nou weet zoongeveer iedereen die op hoek van de bant kite dat het pas weer vanaf 1 juni mag...

ik weet niet of deze gozer ook op dit forum zit.. zo jah meld je even...

ik ben zelf nog nooit op texel geweest maar de waddenzee is gewoon een topspot!

politie zuigt en waterpolitie nog meer
Pbter

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 05, 2007, 05:30:09
edit2Rapporteer  
als er nergens duidelijk staat dat kitesurfen daar verboden is, zou ik het aanvechten.
ze kunnen zoveel zeggen, het is maar de politie!
Sjemmel

Antwoord #4 Mei 05, 2007, 05:33:19
edit2Rapporteer  
Aanvechten ga ik zeker doen, in principe al een gewonnen zaak voor mij.. maar als er zomaar ineens, kennelijk zonder overleg, een spot wordt dichtgegooid erger ik me gewoon groen en geel... Hoeveel plaatsen zijn er nou waar je lekker kan varen met oost ThumpDown
Myzrael
Gast
Antwoord #5 Mei 05, 2007, 05:38:47
edit2Rapporteer  
Aanvechten en duidelijk maken. Dit kan en mag men gewoon niet pikken. Blijven kiten op die verdraaide waddenzee! Of moet soms heel Nederland gaan kiten op die paar rotspots waar je met Oost terecht kan? Lekker veilig...........Ik vraag mij vaak af of alles niet veel veiliger kan als er meer spots open zouden zijn. Het zou de drukte onwijs terugdringen.
wazzaah

Antwoord #6 Mei 06, 2007, 00:23:39
edit2Rapporteer  
Jammer voor je Sjemmel en probeer het idd aan te vechten misschien kan de NKV je daar bij helpen? volgens mij ben je de eerste die een bekeuring krijgt in t waddengebied.

Maar...... het was al bekend dat de waddenzee verboden is voor kiters behalve op enkele plekken. En voor zover ik weet hebben ze t op Texel een beetje op hun beloop gelaten, jammer genoeg. Nu moeten ze daar het hele traject weer doorlopen terwijl hier op Terschelling de zaak al bij de rechter komt te liggen.

Succes  ThumpsUp
Gertjan

Antwoord #7 Mei 06, 2007, 02:01:19
edit2Rapporteer  
Nou hij is dus echt niet de eerste die een bekeuring krijgt.
Aanvechten hebben we al gedaan maar dat heeft ook geen zin.
130 euro is een aanbieding die van mij was 170 euro maar kreeg van de officier korting
moet 100 euro betalen en 2 jaar lang 70 euro voorwaardelijk.

En kitesurfen is in heel nederland verboden waar het Binnenvaar Politie Regelement van kracht is. En daar valt het Wad ook onder.

Verder was er bij het NKV bekend dat het kiten op het wad verboden was bij texel. Hier zijn ook meerdere topics over geweest (deze heb je waarschijnlijk niet gevolgd).

big_ben_lair

Antwoord #8 Mei 06, 2007, 03:57:58
edit2Rapporteer  
Aanvechten ga ik zeker doen, in principe al een gewonnen zaak voor mij.. maar als er zomaar ineens, kennelijk zonder overleg, een spot wordt dichtgegooid erger ik me gewoon groen en geel... Hoeveel plaatsen zijn er nou waar je lekker kan varen met oost ThumpDown

zoals Gertjan zegt overal verboden en zeker op het wad behalve op de volgende plekken: http://www.waddenzee.nl/index.php?id=1397 het ik klote maar aanvechten heeft echt geen zin die prent blijft staan
Sjemmel

Antwoord #9 Mei 06, 2007, 16:37:40
edit2Rapporteer  
Ik denk dat die boete niet blijft staan. Er is namelijk geen enkele manier waarop ik zou kunnen weten dat ik niet mocht kiten op de plaats waar ik bezig was. Heb van de gemeente Texel een formulier gekregen waarop staat dat kitesurfen op het wad verboden is behalve op de plek waar ik was.

Maar goed jullie spreken uit ervaring merk ik al dus ik ben benieuwd. Ik probeer het in ieder geval...
LEAF

Antwoord #10 Mei 06, 2007, 18:25:32
edit2Rapporteer  
Weer zo'n typisch voorbeeld waardoor je echt een hekel krijgt aan de politie. GVD hebben die gasten nooit gehoord van een waarschuwing?? Zeker in dit soort onduidelijk gevallen!  ThumpDown
kentyman

Antwoord #11 Mei 06, 2007, 18:48:51
edit2Rapporteer  
kiten is in Nederland verboden op alle binnenwateren en ook verboden op de waddenzee. Je mag alleen kiten op binnenwater spots die daar speciaal voor zijn aangewezen door de overheid (provincie denk ik?).

De politie is trouwens alleen maar de uitvoerende macht heh, zij bedenken de regels niet zij moeten ze alleen handhaven (just doing their jobs zegmaar). Als je boos wilt zijn wordt dan boos op die incompetente overheid! Dat zijn de aso's die de regels hebben bedacht!

Elk jaar wordt het kitesurfen weer een beetje verder ingeperkt. Overheids mensen die totaal geen verstand hebben van de sport en de risico's absoluut niet kennen bedenken regeltjes die hun goed uitkomen en zo gaat de kite-sport in Nederland naar z'n grootje. Meer en meer spots worden gesloten dus het wordt steeds drukker op die weinige spots die nog overblijven. Die drukte zorgt weer voor gevaarlijke situaties, zeker als je veel beginners op een klein gebied hebt waar ook nog wat hyper-actieve-macho-ik-kan-alles-kiters overal tussendoor crossen dan kun je wachten op ongelukken...

tijd om te emigreren?
kitestertje

Antwoord #12 Mei 06, 2007, 19:57:40
edit2Rapporteer  
ik kom net terug van een week texel , heb zondag, dinsdag, woensdag en donderdag eventjes aan de waddenkant gevaren bij dijkmanshuizen. Op woensdag en donderdag werden er zelfs lessen gegeven. Ook waren er steeds locals en die varen daar ook altijd. Als het verboden zou zijn zouden die dat toch ook wel weten?
wazzaah

Antwoord #13 Mei 07, 2007, 00:13:44
edit2Rapporteer  
Heeft misschien ook te maken met politie op t eiland die niks doet en de waterpolitie die dus wel optreedt. Snel van t water af dus als je een politie boot spot.

Of misschien hebben de locals op texel een politie boot radar?  (grinnik_kitesmiley)
TijN

Antwoord #14 Mei 07, 2007, 23:06:57
edit2Rapporteer  
Wat en fucking onzin van die  , dit moet je gewoon aan NKV melden en vragen of zij je willen helpen. Als er nergens staat aangegeven dat jij daar niet mag varen kun jij dit ook niet weten. En dat er dan de dagen nadat jij die boete hebt gehad, les word gegeven. Dan is die politie "kleintje inconsequent"
maar ja dat zijn ze allemaal. Jij hebt gewoon met een verklikker te maken gehad, niet toevallig een vogelaar gezien?
big_ben_lair

Antwoord #15 Mei 08, 2007, 00:52:08
edit2Rapporteer  
Als er nergens staat aangegeven dat jij daar niet mag varen kun jij dit ook niet weten.

elke nederlander behoord de wet te kennen dus dit is absoluut geen excuus.......... gewoon balen man dat ze je tegrazen hebben genomen! take it like a man!!!
Gertjan

Antwoord #16 Mei 08, 2007, 00:57:28
edit2Rapporteer  
Je moet de boete niet betalen. Gewoon voor laten komen kun je het verhaal even kwijt. Krijg je mischien nog korting van de officier.

succes.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.