VincentC
|
40 knoop woei vandaag? Mis ik iets?
|
|
|
kitaholic
|
Plaatselijk GEEN wind dus? Wat een maffe situatie, heeft vast iets met dat gekke streepje te maken, warmtefront tussen koudefront in oid!
|
|
|
R@bert
|
Ben net terug van Autoplaya... wat een vreemde dag !! Was van huis weggereden, toen stond er 20+knopen, vlagen tot 32 kn !! Onderweg ging t telkens minder waaien..eenmaal daar aangekomen was t echt windstil !! Maar dan ook echt windstil !!! 0,0 knopen (shame_kitesmiley) !! Stonden we daar te wachten..3 gasten uit Nijmegen die er al va 11uur waren, en Jeroen.. Die gasten uit Nijmegen wilden al weggaan, maar ik had al een paar x de windlijn gebeld en zei dat t in Ouddorp telkens harder ging waaien..En toen kwam de wind. Gekrompen naar west, en MEGA (geschokt_kitesmiley) !! Het was echt in 20min van windkracht 0 naar 5/6 !!! Heb nog wel kleine driekwartier kunnen knallen, maar toen werd t echt te link !! Vlagen van heb-ik-me-jou-daar....te gevaarlijk met mn 12m Torch2. Ach, je bent weer ff van de straat af, zal ik maar zeggen
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Balen dat jullie niet lekker hebben gevaren maar ben wel blij dat ik thuis gebleven ben...was echt doodziek geweest als ik voor nix getaan had daar na een wereldreis. Gasten uit Nijmegen zullen ook wel heel hard gebaald hebben.
|
|
|
sjembek
|
ik heb ook weleens last van vreemde plaatselijke wind :-)
|
|
|
ItsMe.Erik
|
Ik kom zelf ook uit de richting van nijmegen. Als die gasten vaker gaan kunnen we misschien wat afspreken.
|
|
|
R@bert
|
Weet niet hoe die gasten heten...
|
|
|
jer@en
|
toch nog ff kunnen knallen he robert. jammer dat je niet gelijk je 9 had opgepompt. anders had je nog iets langer door kunnen varen. hoewel die vlagen echt loeihard waren. zelfs met de 7 vond ik ze nogal heftig. in ieder geval kunnen varen.
|
|
|
dow(L)Lex
Geen avatar
|
ja, de winden draaide vreemd vandaag, en waren vrijwel allemaal lelijk gekleurd, niet echt mooie winden.. misschien dat overmorgen de winden beter zijn want wij eten chili-con-carne! samen, we zullen de ramen openzetten, succes. tijgers!!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Hebben jullie niet naar de lucht gekeken? Het regende zwaar uit zeer donkere wolken. Daardoor ontstaan er luwtes en perioden met extreem harde vlagen.
In dit soort weer moet je niet gaan kiten!
Laatste keer dat ik dat meemaakte op het autoplaya is 2 jaar geleden. De wind nam binnen een kwartier af naar 2 Bfrt. En toen binnen 5 min. van 2 Bfrt naar 9 Bfrt (ik had een windmeter bij me). Zelfs je kite op de grond houden was al moeilijk. Helaas toen aantal kiters gewond geraakt die hun safety te laat trokken, waarvan eentje met traumaheli afgevoerd.
Denk na, en doe het niet!
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
dat heet occlusie
is het centrum van een gebied met ongein, ervoor en erna bakken wind en in het midden nakkes, noppes, nada!
|
|
|
Bog Imp
|
Op Wijk aan Zee...Met dit weer ooit knetterende lijnen gehad. Alsof alles statisch geladen was...
Begon zo mooi in de ochtend. Na een klein uurtje ik zag het front al aan komen. Op dat moment begonnen mijn lijnen als een gek te knetteren. Daarvan begon ikzelf ook behoorlijk te knetteren... Snel me kite omlaag gegooid. Niet snel daarna begon het behoorlijk hard te stormen... Af en toe verder kijken dan je kite in de lucht kan een hoop ellende schelen..
Weet iemand hoe knetterende (als in statisch geladen) onstaan..?
|
|
|
|
JorritPi
|
He R@bert, nu weet ik hoe je opeens aan al die berichtjes komt..je plaatst gewoon 3 keer het zelfde verhaal (tong_kitesmiley) Nog even en we kunnen met z'n alles meteoloog worden!
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
1x gehad, knallen in de buggy met een 2m².
Even regen, daarna niets wind meer, zelfs met een 7.3m² amper vooruit komen. 2 minuten later, stond er terug 5-6 bf uit het niets. Echt schrikken.
|
|
|
rickclaus
|
Micky waar haal je die images vandaan??
|
|
|
Micky
|
Micky waar haal je die images vandaan??
|
|
|
SjaarD
|
Wie waren die gasten uit Nijmegen dan??????????
Jesper, ik en Jan-Willem (die is nog niet zo vaak geweest). Jou hebben we lang niet meer gezien Bob Was inderdaad heeele vage wind. Ik twijfelde al om te gaan, had beter thuis kunnen blijven wat een drama! Maarja...volgende keer beter.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Blijft moeilijk als je van zover moet komen. Beter is het om wat stabieler weer af te wachten. Als ze periode met zon en wat regen opgeven is het met ZW zeer goed te doen op autoplaya & de Slufter. Maar oppassen voor donkere, dreigende wolken is altijd op zijn plaats. Geldt voor alle stops overigens.
Maat van me komt ook uit Nijmegen, dus ik weet hoe klote het kan zijn om dat ruk-eind voor Piet Snot te moeten rijden!
|
|
|