bale...

*Maximus*

Berichten: 791
Mei 11, 2007, 03:09:17
edit2Rapporteer  
heejj kiters...
ik heb de laatste tijd nogal last van mijn rug nadat ik een vakantie lekker veel heb gekite.
ik baal er behoorlijk van omdat ik nog zo jong ben.

de pijn zit vooral boven in mijn rug  Huh ik draag een zittrapeze van mystic en vaar met een brunotti master 153\39.

hopelijk kunnen jullie mij helpen want heb geen zin om al zo vroeg met rugklachte bij de dokter komen..,... Huh ThumpDown (huilen_kitesmiley) (cry_kitesmiley)
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #1 Mei 11, 2007, 03:13:18
edit2Rapporteer  
Pijn in de bovenrug, kun je dat specifieker omschrijven?
Bij je wervels of rond je schouderbladen / sleutelbeen / richting nek / richting bovenarm, etc. ?

Een zittrapeze laat de kracht vooral laag (rond je heupen) komen, het kan zijn dat je met je bovenlichaam gaat compenseren waardoor je pijnklachten krijgt.

Kun je niet een keer een andere trapeze uitproberen om te kijken of er iets veranderd?
Misschien ken je iemand met een waist trapeze?

*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #2 Mei 11, 2007, 03:19:00
edit2Rapporteer  
schouderbladen niet.
sleutelbeen niet.
richting net een klein beetje.
richting bovenarm ook niet.
het is eigenlijk heel mijn ruggengraat en in het midden is het het ergst... Huh

ik ken wel mensen met een waist trapeze alleen ik heb geen idee of ik die zou passen. ik was laatst op de 2e hands beurs bij eurofun en daar hadden ze die mystic warrior geloof ik, die heb ik ook nog even gepast (maat M) alleen zat die veeltste los.

Geen

Berichten: 559
Antwoord #3 Mei 11, 2007, 03:19:47
edit2Rapporteer  
hoe oud ben je??
ik ben 16 en toen ik 15 was heb ik een jaar bij de fisio gelopen,
door het windsurfen kon ik mijn armen niet meer bewegen, niet te lang mee wachten, laat je niet te snel wegsturen bij huisarts, zoals bij mij wel gebeurde.
die mensen verichten wonderen serieus, succes ermee!!!
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #4 Mei 11, 2007, 03:21:41
edit2Rapporteer  
Ik doe dan altijd ff op een stoel gaan zitten met een harde leuning net onder de schouderbladen, dan ff paar keer naar achteren, en ff verzitten, dan ratst alles weer lekker los  (grinnik_kitesmiley)


*zal vast niet goed zijn, mgoed t lucht wel op  schater
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #5 Mei 11, 2007, 03:24:15
edit2Rapporteer  
Als het bij je wervels is dan zou ik zeker langs de dokter gaan. Wat voor een pijn is het? Voelt het als spierpijn? Of krijg je pijnsteken?

Trouwens, als je eerst langs een fysio wilt kan dat tegenwoordig ook zonder verwijzing.
Bij 'gewone' schouder/nek klachten zou ik dat wel doen, maar als je al langere tijd last heb bij je wervels is het misschien belangrijk om er een foto van te maken.

Je bent jong zeg je, hoe jong is dat?
Als je nog in de groei bent dan is het echt van belang om naar de dokter te gaan. Als je je wervels te zwaar belast kun je uiteindelijk scheefgroeiing van wervels krijgen.

Misschien is het een kwestie van spierversterkende oefeningen voor je bovenrug, of een andere trapeze die meer ondersteuning biedt.

Waarom heb je een seat trapeze?

@ Alferink: Ach je lichaam protesteert gerust wel als je iets verkeerd doet.
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #6 Mei 11, 2007, 03:31:15
edit2Rapporteer  
ik ben 14 en 15 mei 15!!! Joepie YeSS
ik ben nu 190 cm ik hoop uit de groei want 190 is toch al redelijk lang. ik heb heel vroeg al een groei spurt gehad.

het is moeilijk om te beschrijven wat voor een pijn het is, ik "geloof" dat het geen spierpijn is maar je weet maar nooit.

ik ga morgen een afspraak maken met de dokter, ik hoop dat het niks ergs is anders word het weer sparen voor een andere trapeze.

ik laat jullie zo snel mogelijk meer weten. bedankt voor jullie aandacht ThumpsUp

ps. wat is scoliose??
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #7 Mei 11, 2007, 03:32:40
edit2Rapporteer  
Ik doe dan altijd ff op een stoel gaan zitten met een harde leuning net onder de schouderbladen, dan ff paar keer naar achteren, en ff verzitten, dan ratst alles weer lekker los (grinnik_kitesmiley)


*zal vast niet goed zijn, mgoed t lucht wel op schater

oww dat het zo lekker gaat kraken?? HAHAHA  dat doet mijn broer ook altijd maar dat doet hij met zijn rug... denk ik ook niet zo goed??
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #8 Mei 11, 2007, 03:32:54
edit2Rapporteer  
http://nl.wikipedia.org/wiki/Scoliose

@ max Zal vast niet goed zijn, mja agh...  schater

@chris,  zit al allemaal niet goed in me lijf, maar zolang ik nog kan kiten kite ik gewoon keihard.  Joepie
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #9 Mei 11, 2007, 03:34:40
edit2Rapporteer  
trouwens chris ben jij niet pas met kitesurfen bezig?? hoe komt het dan dat je er al zoveel vanaf weet ? of ben je met fisio bezig enzo?

en ik draag een seat omdat ik nog maar net kite en ze mij vertelden dat dat beter voor mij zou zijn









niet dus.....!!
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #10 Mei 11, 2007, 03:34:58
edit2Rapporteer  
Nou ja je kunt maar beter vroeg naar die dokter gaan dan te laat.
Ja ik heb dat woord al veranderd net want toen ik teruglas dacht ik oja hoe moet je dat uitleggen.

Dat betekent dat je wervels scheef staan, dat kan in allerlei mate voorkomen maar goed het kan dus ook pijnklachten veroorzaken.

Google maar eens afbeeldingen met dat woord, dan krijg je vast hele heftige röntgenfoto's te zien maar krijg je wel een idee wat het inhoud.

Je bent wel erg lang joh, 1.90 zo hee!
Ik hoop voor je dat het binnenkort wat beter gaat!

Edit:
Ja met kitesurfen ben ik net begonnen, met powerkiten was ik al langer bezig.
Ik studeer ergotherapie, net als fysiotherapie een paramedische opleiding.

Het gaat er niet om of ik superveel van kitesurfen af weet want dat is niet zo.
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #11 Mei 11, 2007, 03:36:52
edit2Rapporteer  
aaaaa !!! dat ken ik.
een meisje dat vroeger bij mij in de klas zat moest altijd een korset dragen omdat der rug misvormt was ofso ??

dat lijkt me helemaal fucktop ...!!
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #12 Mei 11, 2007, 03:37:46
edit2Rapporteer  
oke thnx chris;)
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #13 Mei 11, 2007, 03:42:08
edit2Rapporteer  
Nou ja je kunt er dus ook mee geboren worden of door verkeerde belasting kan het zo groeien.
Het is alleen duidelijk niet oké als je zoveel pijn hebt en dat in je wervels, dat is niet voor niks.

Maar jongens vinden een seat trapeze toch meestal niks?
Wat ik hier gelezen heb tenminste.

Ik had blauwe heupen van een seat trapeze maar dat komt omdat ze uitsteken, een waist zal vast niet zo gek veel beter zijn bij mij.
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #14 Mei 11, 2007, 03:44:28
edit2Rapporteer  
ja af en toe moet ik wel even bijten omdat mijn gevoelige lichaams delen dan worden afgeknelt... ughe ughe    maar wat is nou het best voor me rug, een sait of waist?
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #15 Mei 11, 2007, 03:45:14
edit2Rapporteer  
eerst kreeg ik ook pijn in mijn heupen maar toen ging ik hem iets
hoger dragen en toen ging het wel weer. misschien komt het daardoor.
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #16 Mei 11, 2007, 03:54:13
edit2Rapporteer  
Ik denk dat een waist meer ondersteuning biedt aan je rug, zeker omdat je zo'n lang lichaam hebt, misschien heeft dat er ook wel mee te maken.
Maar dan nog, kijk of je het uit kunt testen want dat zou het meest ideale zijn.

Er zijn vast wel kiters hier die je kunnen adviseren over een goede trapeze.

Het is een beetje moeilijk om daar wat over te zeggen omdat je waarschijnlijk niet weet of de pijn er ingeslopen is (dus ondanks dat je geen pijn meer hebt in je heupen is dat verschuiven van de trapeze misschien niet de oorzaak van de pijn in je bovenrug) of dat het er echt sindsdien is.

Of weet je dat wel?
Barrykite

Berichten: 27
Antwoord #17 Mei 11, 2007, 03:59:37
edit2Rapporteer  
ik heb in het begin ook met een zittrapeze gevaren,maar ik heb sinds een maand of 6 een heup.een mystic warrior.ik vind dit echt een super trapeze en heb nog nooit last van mijn rug gehad of iets dergelijks.probeer er anders een keer 1 van iemand anders dan wee je of het lekker zit.
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #18 Mei 11, 2007, 04:02:17
edit2Rapporteer  
ik heb in het begin ook met een zittrapeze gevaren,maar ik heb sinds een maand of 6 een heup.een mystic warrior.ik vind dit echt een super trapeze en heb nog nooit last van mijn rug gehad of iets dergelijks.probeer er anders een keer 1 van iemand anders dan wee je of het lekker zit.

wat is nouw een heup en wat is nou een waist?
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #19 Mei 11, 2007, 04:04:00
edit2Rapporteer  
chris: ik had voor dat ik ging kiten "wel eens" last op 1 plekje maar dat was echt maar op een plekje dus niet een groot gedeelte.
diederik

Berichten: 908
Antwoord #20 Mei 11, 2007, 04:05:03
edit2Rapporteer  
ik denk dat ik wel weet wat het is....een maat van me had er ook last van! Het kwam door een verkeerde houding tijdens het kiten, waarschijnlijk moet je je depowerkoord inkorten/lijnen anders afstellen. Waarschijnlijk moet je te ver voorover buigen bij het depoweren met je bar waardoor je in een verkeerde houding terrecht komt. Ik ben benieuwd of dit zo is!!!

Een zittrapeze is trouwens prima hoor, maar zorg voor een goede houding. Ook is je board wat aan de grote kant wat het kiten nogal zwaar kan maken. Weet niet hoe zwaar je bent maar een boardje van 130x38 is meestal een gemiddelde prima afmeting.
Geen

Berichten: 559
Antwoord #21 Mei 11, 2007, 04:11:43
edit2Rapporteer  
maar 1.90 voor een 15 jarige kolere zeg..
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #22 Mei 11, 2007, 04:13:46
edit2Rapporteer  
chris: ik had voor dat ik ging kiten "wel eens" last op 1 plekje maar dat was echt maar op een plekje dus niet een groot gedeelte.

Oke, nou dat is ook handig om aan je dokter te vertellen.
Ik doelde meer op het verschil van toen je nog last van je heupen had met die seat trapeze, en daarna toen je die trapeze wat hoger had gedaan.
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #23 Mei 11, 2007, 04:14:08
edit2Rapporteer  
maar 1.90 voor een 15 jarige kolere zeg..

nee ik ben nog 14 en word volgende week pas 15 

btw: ik weeg 70. Wink Grin
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #24 Mei 11, 2007, 04:16:07
edit2Rapporteer  
chris: ik had voor dat ik ging kiten "wel eens" last op 1 plekje maar dat was echt maar op een plekje dus niet een groot gedeelte.

Oke, nou dat is ook handig om aan je dokter te vertellen.
Ik doelde meer op het verschil van toen je nog last van je heupen had met die seat trapeze, en daarna toen je die trapeze wat hoger had gedaan.


ja dat was gewoon een beetje beurs bij mijn heup.

ps. ik ga nu slapen Wink ben pas 14 dus moet nog wel optijd naar bed:p
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.