Geen
|
hehe, ik heb sinds vorige week in 2 flinke japen in mn voet, zonder schoentjes, loop nu nog als ik jecko:P http://www.whoeshwind.nl/fotos.htmlcheck bij nieuwe aanwinsten Bullet proof schientes een idee of kisten natuurlijk, beterschap dude
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik ken het ja Tip: Zo min mogelijk in het water gaan staan, of naar een veiligere spot gaan. Mijn voetje heb ik opgelopen op de grevelingen. Ik ga er niet meer naartoe. Beter naar zee toe.
|
|
|
daan
|
@leander ckr zonder schoentjes de grevelingen in??
|
|
|
Belly ItW
|
Ik heb het ook al gehad in mirns! meteen in de eerste minuten van de dag had nog geeneens op me board gestaan alleen dat was bij ijsselmeer
|
|
|
Fré
|
Ik ken het ja Tip: Zo min mogelijk in het water gaan staan, of naar een veiligere spot gaan. Mijn voetje heb ik opgelopen op de grevelingen. Ik ga er niet meer naartoe. Beter naar zee toe. Know the feeling... Vaak genoeg als pinguin rondgelopen... tot m'n vriendin zei dat ik maar schoentjes moest aandoen dat ze de volgende keer anders m'n voetje niet meer zou verzorgen... (cry_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) Was 't beu de vuiligheid uit de wondes te schrobben met een oude tandenborstel. Sindsdien is't wat minder... nog steeds geen schoentjes, maar ik mijd de scherpe plekken... Af en toe zo nog wel 's een vil, maar die zijn meestal maar oppervlakkig..
|
|
|
|
Vinni
|
Ik heb ook 2 enorme japen in mijn voet van afgelopen zondag... Was mijn schoentjes vergeten met als gevolg een precies op mijn hak, een daar onder je tenen. 2 plekken waar de hele tijd druk op staat, doet echt pijn.
Ik heb er nu 2 pleisters met wat ''klovex'' zalf van de kruitvat op, dat is al een stuk beter.
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
@leander ckr zonder schoentjes de grevelingen in??
schoentjes vergeten en toch willen varen (kiss_kitesmiley)
|
|
|
Hessel
|
Heb zelf een keer schelpen uit mn voet moeten trekken in Workum ook niet fijn
|
|
|
*Maximus*
|
heb van de vakantie een week geleden ook allemaal van die kleine wondjes op mijn voet, er zijn een paar van gaan ontsteken... is ook niet echt een prettig gevoel.
|
|
|
terrorwally
Gast
|
hmmm auwie
|
|
|
Jolien.
|
Mijn voeten lagen ook open door Grevelingendam.. Naja meer door my, maar was daar dus:P Mja, inmiddels 6 dagen geleden en ik loop als een kieviet. Gewoon je voeten in soda water houden voor kwartier.. en daarna nog ene keer een kwartier met nieuw schoon water. Alleen de dag zelf en de dag erna last van gehad
|
|
|
The Submarine
|
@ Umbrella... het zijn idd weer de vrouwen die met zo'n goede oplossing komen Soda desinfecteerd idd heel goed en maakt alles ook nog eens lekker zacht
|
|
|
|
Idefixe
|
2 weken geleden was m'n teen weer eens aan de beurt. 2 diepe sneeën. Gelukkig had Leon B. ducktape bij zich en dat spul doet echt wonderen. Sodawater is inderdaad super tegen ontstekingen e.d.
|
|
|
100%-DINGES-®!!!!!!!!
|
op enkhuize lag ergens in het midden van het water glas,daar heb ik de onderkant over los gehaald! nagel naast m'n grote teen gaat er ook af omdat ik tegen m'n board heb aan geschopt(en dat was niet expres) m'n hak is beur van het landen op 'n steen gister en vandaag op mirns maar voor de rest is alles prima! o wat is het weer fijn om zonder schoentjes te kunnen varen!!! hehe
|
|
|
Davidov
Logs: 0 | 27 uur
|
3 weken terug, op de Brouwersdam. Het strand lag vol met schelpen. Natuurlijk perfect windje en lekker knallen. Uit het water heb ik ineens last van mijn voet. Steekt er nog een stuk messchelp in mijn grote teen. Toch een dagje last van gehad.
|
|
|
Jolien.
|
Op Brouwersdam? Ja, by hoog water liggen er nog wellis schelpen. Toch heb ik erop brouwersdam noooit last van. voor mij iig nooooooit meer Grevelingen, ook nietmet schoentjes. ik vind het helemaal niks daar
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Grevelingendam is lekker als het te hard waait voor op zee (7/8Bfrt). Daar is het net een paar knopen minder. Maar het water in en uit is een ramp. Ik zou me niet kunnen voorstellen hoe je daar ongeschonden het water in en uit komt.
Herkingen is helemaal link daar op de bodem (uberhaupt een linke spot, getuige het ongeluk van een paar maanden geleden, en dodelijk ongeluk in het verleden).
Deed me denken aan El Gouna in Egypte. Daar denk je ook zo zonder schoentjes het water in te kunnen gaan, maar zandkleurige schelpen met hoorntjes en stukken vlijmscherp koraal verplichten je om met schoentjes te varen. (ik heb dat niet gedaan en bijna een jaar last van gehad)
|
|
|
Bolke007
Geen avatar
|
De "scherpe" voorwerpen in het water zijn japanse oesters.....mee genomen door ons eigen vissers (beloofde toen een gouden handel te zijn, niet dus) De waddenzee en noordzee liggen er bezaaid mee.......
dus enige tip, draag schoentjes.....en anders niet klagen maar bikkelen!
|
|
|
JorritPi
|
Nooit geweten dat jullie allemaal met open poten hebben gelopen! (sealedlips_kitesmiley)
@Leander, tering dat is niet mis zeg!
Tis dat het zo lekker kite zonder schoenen maar anders...
|
|
|
|
yfke
|
Jep Soda is super goed spul voor ontsmetten, maar dat is nog wel vrij agressief. Je kunt beter Biotex proberen (de groene versie) dat raden ze op de spoedeisende hulp ook aan.Indien je nog "oldschool" Badendass in de grote groene fles kunt vinden/krijgen/hebt, werkt dat ook desinfecterend en verzachtend.Kijk eens bij de watersportwinkel voor zeillaarsjes. Catsailors gebruiken deze ook vaak en sommige uitvoeringen zijn veel sterker dan de reguliere surfshoes. Magicmarine ofzo heeft vast wel wat in de productielijn zitten met een sterkere/slijtvastere zool (meteen ook steviger met stoten tegen stenen). Met ducktape moet je oppassen dat je geen irritatie krijgt door de plaksel! Bovendien veroorzaakt het verwijderen hiervan vaak nog meer verwondingen (uitscheuren van de wonden aaajjj) Nou we het over ducktape hebben... kun je ook mooi zolen van maken, gewoon veel band van de rol gebruiken! Waar Ducktape, Tireraps & een Leatherman allemaal niet goed voor zijn! Heeft mij al vaak uit de brand geholpen.Gewoon voorzichtig aan iedereen, Take care!!!!! Yfke Airwalk your Vans off the Wall!
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
tja, nooit echt last van, gewoon op je board blijven staan!!
|
|
|