Jolien.
|
tja, nooit echt last van, gewoon op je board blijven staan!!
Oow jaa! jij gaat vanaf de kant in 1 keer met je board aan t water op? Water eerst inlopen..?
|
|
|
sjembek
|
Hij wel hoor..
Kom zelf ook mn bindingen niet in met schoentjes, dus ga eigenlijk nooit mét.
Ik vindt jullie wel jankertjes hoor.. Moeten jullie míjn voeten eens zien na een dagje hoogtepunten beleven. tssk.
|
|
|
Jolien.
|
Jankertjes.. Okee, ik denk dat t slimmer is dat ik daar niet op in ga, al doe ik t nu toch. Dampoe, jij bikkel
|
|
|
Vinni
|
Waarom varen de meestal eigenlijk zonder schoentjes? Is dat echt zo'n groot verschil als je voetbanden goed ruim voor je schoentjes zijn afgesteld? Maakt het het soms stroever? (zelf nog nooit zonder gevaren namelijk)....
Het enigste dat mij opviel was dat je wat meer gevoel daar onder hebt. Maar dan vaar ik liever met schoentjes en heb wat minder gevoel, dan dat ik mijn hele poten open haal..
|
|
|
Wacko²
Geen avatar
|
Ok, al veel verhalen gehoort maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag BTW bij mij gaat het ook over de Grevelingen maar als de schelpen door de schoentjes door heengaan heeft het ook weinig zin. Mooi foto' trouwens, verleden jaar heb ik aan beide hielen ongeveer 8cm² vlees kwijtgespeelt en een 5 mm dikte. Ik heb er foto's van maar weet niet hoe ik ze erop moet zetten. CU, en hopend op goede tips
|
|
|
Vinni
|
Inderdaad weer even on-topic:
Wat voor een schoentjes heb jij? Ik heb de prolimit flow serie uit 2006, maar als ik daar naar de onderkant kijk kan ik me niet voorstellen dat daar iets doorheen kan! bestaat misschien wel uit 3 delen ofzo.
Verder is er denk ik weinig aan te doen, je zou eventueel zelf de onderkant kunnen verstevigen, maar ik denk niet dat dat gaat werken..
|
|
|
Alferink
|
Hier gaan ze niet door heen hoor, die klote schelpen.
|
|
|
|
Jolien.
|
Schoentjes met Kevlar een oplossing?
|
|
|
Kondor 11
|
Ik heb altijd secondenlijm bij me om eventuele wondjes snel te dichten. FF drogen, druppeltje en verder beulen
|
|
|
wouterb
|
Heb dat een keer (Niet echt expres) met PVC lijm gedaan bij een snee in de muis van mijn hand. Prikt als de ziekte maar de snee is nooit meer open geweest. Heb er nieteens een litteken aan overgehouden.
|
|
|
|
kiter09
|
Begon al bijna op een oorlogswonden tropics te lijken met al die stoere wonden (huilen_kitesmiley) Maar de oplossing is gewoon schoentjes aan doen het water (voorzichtig) inlopen en kite. Vooral niet meer met je voeten van je board af komenb
|
|
|
StevenHill
|
shit man ik heb dAN wel mazzl bij workum heb ik ook nog nooit iets opgelopen en dan maar hopen dat het zo blijft ik heb geen zin om ook zo'n voet op te lopen zoals die foto's [/quote Is het verstandig om bij Workum schoentjes aan te doen of liggen daar niet veel stenen/mosselen?
|
|
|
hifly
|
ik heb gehoord dat Ion surfschoentjes met Keflar hebben
Dat heb ik ook nog gevonden op een forum :
en dit heIk ben toen naar de schoenmaker gegaan en gevraagd of hij iets wist. Hij maakte twee schoenzooltjes op maat van zeer dik en keihard plastic waar je toch niet op uitschuift met je voet. Sinds die tijd heb ik al heel wat schoentjes versleten op de Greverlingen. De oesters snijden gewoon de hele onderkant in stukken. De kunststofzool is echter nog nooi doorboord door zo'n oester. Ik gebruik dezelfde zooltjes nu al 4 jaar in al mijn schoenen.
|
|
|
Jolien.
|
Zoo:P patent aanvragen op die zooltjes
|
|
|
Wacko²
Geen avatar
|
THANKS HIFLY, eindelijke een mooi antwoord op mijn vraag Weet je wat voor soort plastic het is? Heb je er foto's van? Zijn het gewone vlakke plaatjes die zolen? Ook slechte ervaringen gehad op de Grevelingen omdat je zulke zolen hebt? Zo een hele boterham vragen (grinnik_kitesmiley)
|
|
|