Elevation
|
als ik surf kom ik andere keters tegen, golven etc... ziet er erg profi uit.. die tips, die zijn dus alleen zowat glas met laagje abs.. erg apart..
|
|
|
|
|
Elevation
|
wat een onzin vincent.. gaan ze het dan ook over spots als noordwijk enn scheveningen hebben, en hoe iedereen heeft gevaren op de slufter en over nederlandse winkels etc ??
|
|
|
VincentC
|
"(Hanglos fr is gewoon een vertaalde versie van de nl versie volgens mij)."
|
|
|
LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
Vincentt, je hebt gelijk!! Die heb ik dan gewoon gemist!! (grinnik_kitesmiley) Het lijkt erop dat de flextips alleen uit PBT en glas/epoxylaminaat bestaat. Bizar dat dat heel blijft! Ook denk ik dat hij zijn boards in 1x vacuum trekt. Geen last van springback dan?? Z'n rockertafel is niet overdreven ingesteld. Toch geinig zo....iemand z'n shaperoom bekijken. Kunnen we een hoop van leren!
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
www.kitemag.nlstaat in april een interview met hem, en zie je ook foto's van zijn bouwwijze. dat van in 1 keer alles lamineren leek me wel een handig ID. hij klapt dan zijn tafel dicht, en vacumeren maar!! iemand al zoiets geprobeerd met gewoon folie erover heen? in 1 keer lamineren dan.
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
kan me trouwens niet voorstellen dat hij het leuk vind dat die foto's op hanglos.fr staan?? want zoiets als met die tips, is toch wel "bedrijfsgevoelig" lijkt me?
|
|
|
Kamo
|
wat een nieuwsgierigheid jongens???
|
|
|
Tommie
Geen avatar
|
niet nieuwsgierig of afkijken, maar ïnspiratie" opdoen!
|
|
|
mathieu3
Gast
|
Die flextips bestaan volgens mij niet uit alleen pbt en glas maar er zit ook ABS oid tussen.
Hij gebruikt volgens mij ook geen pre pregs maar lamineert alles in een keer. Ook de kern buigt hij niet voor. Kijk maar naar het kitemag april issue. Daar heeft ìe een rechte woodcore zonder rocker op het laminaat liggen. Hij heeft blijkbaar een houtsoort wat geen of nauwelijks last van springback heeft.
En ik denk dat ìe zelf toestemming voor die foto`s heeft gegeven. En die boards die hij maakt maak je echt niet zo snel na... (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
Maar als ik die foto's bekijk gebruikt hij ook Karuba cores. Het lijkt mij sterk dat het een andere soort hout is. Inmiddels kan ik de "Karuba-nerf" wel dromen
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
eddy gebruikt een zeer speciale, copyright gevoelige, techniek die de nodige euro's aan machines kost. springback is iets waar hij zich geen zorgen hoeft te maken. het kost wat, maar dan heb je ook wat!
|
|
|
xav
Geen avatar
|
een zeer speciale copy right gevoelige techniek????? met bouwen??????
|
|
|
mathieu3
Gast
|
Speciale techniek...
Heb ergens gelezen dat hij de boel verwarmd tot 120 graden. Lijkt mij erg warm maar goed. Bedoel je dat Peter. Hij heeft cnc gefreesde kernen maar die zijn zonder rocker.
Maar dat hij iets doet wat wij allemaal NIET doen is duidelijk. Hij lamineert volgens mij echt alles in een keer zonder pre pregs en zonder voorbuigen en ander moeilijk gedoe. En nog met een super strak resultaat ook.
|
|
|
|
bartvds
|
Door verhitting blijft je houten kern staan in de vorm van de mal, gebeurd ook bij alle snowboardfabrieken!
|
|
|
mathieu3
Gast
|
Wat is RTM
|
|
|
Morres
|
idd zelfde methode zoals bij traditionele bouw van houten boten wordt gebruikt
trouwens, kitemaat hiero is ambachtelijk scheepsbouwer. Zijn baas heeft en stoomkast gemaat ,supersimpel, gewoon houten omkisting, en daarin de een stoommachine zetten. ideaal man!
|
|
|
adrenalin
|
Wat is RTM Staat al ergens een post over, zoek maar ff op : vacuuminjectie
|
|
|
adrenalin
|
idd zelfde methode zoals bij traditionele bouw van houten boten wordt gebruikt
trouwens, kitemaat hiero is ambachtelijk scheepsbouwer. Zijn baas heeft en stoomkast gemaat ,supersimpel, gewoon houten omkisting, en daarin de een stoommachine zetten. ideaal man!
Zo'n stoomkast heb ik idd wel eens gezien. Bekisting van betonplex met een stoommachine eraan, ze gebruikten dat ding bij een botenbouwer om platen corecell in een curve om een botenframe te buigen.
|
|
|