e_surf
Berichten: 611
|
fabrieksmatig worden deze barren zo opgerold. Straks gewoon in 8 tjes oprollen en je krijgt geen twisting van je lijnen.
edit: met barren oprollen bedoel ik lijnen oprollen...... (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
rikdekker
Berichten: 737
|
bar oprollen? is me nog nooit gelukt! lijnen wel trouwens ik wist trouwens niet dat het in 8'jes oprollen van de lijnen tegen het twisten was! weer wat geleerd!
|
|
|
|
Passie
Berichten: 3397
|
bar oprollen? is me nog nooit gelukt! lijnen wel trouwens ik wist trouwens niet dat het in 8'jes oprollen van de lijnen tegen het twisten was! weer wat geleerd! bijdehand?? haha. vind 'm wel goed Ik doe 'm altijd gewoon op z'n achts. ís 't handigst denk ik
|
|
|
rikdekker
Berichten: 737
|
kiteles gehad? nee om eerlijk te zijn niet! ik heb t zonder geleerd.. krijg nu zeker heel veel commentaar? mag.. en als ik veel mensen moet geloven is kiteles ook niet alles meer tegenwoordig.. :
|
|
|
xxedguyxx
Berichten: 443
|
ach,, die k*tlijnen zitten altijd bij mij getwist.. ben geen held met lange stukken touw, dat is me nu wel duidelijk....
|
|
|
Erikjee
Gast
|
Yup, Rol de bar zo op zoals het hoord, maar toch telkens door de war.. Wat moet je met de chickenloop doen en het depowerkoort enz. ook in 8-tjes rollen of er eerst omheen rollen ofzo ? (shame_kitesmiley)
|
|
|
Myzrael
Gast
|
Yup, Rol de bar zo op zoals het hoord, maar toch telkens door de war.. Wat moet je met de chickenloop doen en het depowerkoort enz. ook in 8-tjes rollen of er eerst omheen rollen ofzo ? (shame_kitesmiley) Bij mijn bar pak ik alles beet vanaf het begin en trek ik alles goed strak inclusief dus het depowerkoort. Daarna gewoon achtjes en eigenlijk heb ik nooit problemen op die manier.
|
|
|
Stengel
Berichten: 67
|
Als je echt gen twists of knopen meer wilt dan moet je eerst alleen je stuurlijnen oprollen (kan gewoon zonder 8-jes) en daarna de voorlijnen. Bij het afrollen van je lijnen rol je natuurlijk je voorlijnen af terwijl je van je vlieger wegloopt. Dan rol je je stuurlijnen af gewoon naast je bar in grote lussen op de grond. een lijn in iedere hand en je loopt eenkeer naar je vlieger terug en klaar is kees.
Geloof het of niet maar ik doe het al 4 jaar zo en heb nooit een gedraaide lijn. Enige nadeel is dat je een keer extra moet oprollen.
|
|
|
El Rudo
Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
|
8-jes zijn tegen het om de as draaien van lijnen, rol maar eens een tuinslang van 10 meter op (hand en elleboog) met en zonder achtjes, dan weet je het. In de fabriek gebruiken ze waarschijnlijk een machine waarbij de lijn in het rotatievlak van de bar wordt aangevoerd, op het strand doen we het van opzij.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
De bar die bij mij nieuwe Cabrinha kite zat waren de lijnen wel gewoon in 8-jes op bar gedraait. En rol het nu maar gewoon in 8-jes op want dan blijven je lijnen langer goed en ze zullen minder snel in de knoop zitten.
|
|
|
mightymark
Geen avatar
Berichten: 152
|
als je vaak zit te kloten met je lijnen laat je lijnen dan zo lang mogelijk aan de kite zitten, scheelt een hoop..
dus eerst een paar keer dwars je lijnen over de bar oprollen (chickendick en depowersysteem) en dan verder met achtjes.....
|
|
|
dk23
Berichten: 142
|
volgens mij scheelt het ook nog een hoop of je de lijnen nat of droog oprolt.
|
|
|
Vinni
Berichten: 5944
|
Ik heb er nooit problemen mee. Het helpt ook als je ze voor het oprollen nog even goed legt!
|
|
|
kitewouter
Berichten: 375
|
ik doe ze ook altijd in achtjes, dan laatste eind van de lijnen ff 2x rondom mn bar en vervolgens elastiekjes erover (north) om vervolgens de depowerkoord er omheen te rollen samen met safety, die klik ik als laatst aan de release van de chickenloop.. is het nog te volgen? ik heb er in elk geval nooit last van dat het in de knoop gaat!
|
|
|