terrorwally
Gast
|
je kan er wel mee varen. Alleen de meeste hebben voor hun 9m een 45cm bar.
|
|
|
larssmits
Gast
|
ja gaat, maar je kunt ook upgrade setje kopen kost 80€
|
|
|
Coen2000
|
ik heb ook de 9m2 07 en 14m2 06, maar dan wel met een 45 cm 07 bar..55cm op de 9 kan...maar of het fijn is , is wat anders, ik vind de 45cm het beste iig voor beide
|
|
|
Hessel
|
FF ander vraagje over waroos en barren:
Waar kun je het beste de safety leash aan vast maken bij een waroo?
1) bij je chickenloop (lijkt me niet) 2) op de oh-shit loop (zou kunnen) 3) op een bevestiging bij de powerlijnen vlak boven de strap (lijkt mij het logischt)
En ff een ander vraagje: waar kun je het beste je leash aan vast maken op je trapeze bij een warrior? (In het kader van: domme vragen bestaan niet)
1) op dat handle pass leash lijn achter je rug 2) ergens op je haak 3) je maakt die handlepass leash lijn achter je rug aan 1 kant los en maakt de leash direct aan het uiteinde van de handlepass leash lijn vast (je totale leash stelsel wordt dan langer, maar dan wordt er niet aan je rug getrokken maar gewoon aan je haak bij een quick release)
|
|
|
Coen2000
|
06 of 07?, voor de o7 kan je beter een HP leash kopen omdat die een andere safety heeft. bij de 06 kan je hem aan de chickenloop doen (doen volgens mij de meeste), maar moet jwe l HP leash hebben en geen safety leash, safety leash anders aan de oshit handle.
op vraag 2 antwoord 1 (heb je het nou ook over je safety leash of HP leash?) hp leash iig aan nr. 1 en safety zit volgens mij ook vaak aan je pols bij die waroos
|
|
|
slemper
Geen avatar
|
hoi piet dus als ik het goed begrijp vaar jij met een 45 cm bar 2007 ook op de 14m2 en dat is geen probleem ik hoorde juist dat het net andersom makkelijker is snap er niks meer van. maar toch bedankt voor de snelle reactie john
|
|
|
Hessel
|
Alles gaat over de 06 waroo en ik heb een cabrinha bypass leash, vergeten te zeggen. Maar dus gewoon de safety (bypass) leash aan de oh-shit loop?
Bij de waroo zit idd standaar een safety die aan je pols zit, maar dat vind ik &(*^( , maar als je je safety leash bij je rug vastzet en je trekt je quick release lijkt het mij dat je (als er nog veel power in de kite staat) omver wordt getrokken en achteruit wordt weggesleurd, en voorruit lijkt me al vervelend genoeg
|
|
|
Coen2000
|
de 14 is op de 55cm bar natuurlijk wat sneller, maar ik vind de 45cm fijner op de 14 dan de 55 op de 9, om het even ingewikkeld te zeggen. en aangezien je toch het vaakst met de 9m2 zal kiten kan het beste de bar nemen die daar het beste bij kan. Maargoed, de 55cm op 9m2 kan..maar hij is wat beter de hanteren op de 9 (minder snel bij elke barbeweging)
|
|
|
Coen2000
|
Bij de waroo zit idd standaar een safety die aan je pols zit, maar dat vind ik &(*^( , maar als je je safety leash bij je rug vastzet en je trekt je quick release lijkt het mij dat je (als er nog veel power in de kite staat) omver wordt getrokken en achteruit wordt weggesleurd, en voorruit lijkt me al vervelend genoeg
ik weet niet hoelang (en dun, sterk etc) die bypass leash is, maar als hij te kort en te dik is, kan hij in de weggaan zitten als je hem aan de o shit doet. hij kan ook goed aan de chickenloop maar daar komt wel meer kracht op, en daarom kan je beter HP leash(zijn wat sterker). je word pas achteruit gesleurd als er nog veel kracht in zit, maar als je safety gewoon goed werkt zal dat dus niet het geval zijn..
|
|
|
eelke
|
Je kan je leash beter achterop bevestigen, een ruk van achter is minder erg dan een ruk van voren... Voor je rug dan...
|
|
|
Hessel
|
En ik zie net dat als ik de bypass leash achterop mn trapeze vastzet hij de ohshit loop niet haald, dus nog 2 opties:
1) bypass leash achterop je trapeze vastzetten en aan chickenloop 2) bypass leash voorop je trapeze vastzetten en aan je oh-shit loop vastzetten
Ps. Waarom eigenlijk niet aan je powerlijnen vastzetten? dacht dat dat het beste was (iig bij oudere C-kites)
|
|
|
Coen2000
|
daarom hebben oudere c kites 5th gekregen omdat het niet top was, maar optie 1 is beste, en kweet niet of die leash van jouw leash even sterk is als een HP leash maar anderfs moet ej daar even voor kijken (20e ofzo) , maar leash vast aan de achterkant is altijd beter, (ook als je meegesleurd wordt)
|
|
|
slemper
Geen avatar
|
he piet ik zal waarschijnlijk vaker met de 14 varen weeg wat zwaarder dan de meeste ben ik bang voor 105 kg heb daarom ook een redelijk groot board. dus verandert dit de zaak misschien
|
|
|
Coen2000
|
hmmm tja...ik zou zeggen , probeer dan een 9m2 waroo (zowel 06 als 07) te testen ergens en doe je eigen bar erop, dan weet je het snel genoeg of je het fijn vindt
|
|
|
Geronimo79
|
Hey ook een ander vraagje betreffende de waroo..
Ik las net ergens, dat een waroo 2006 met de zwarte LE beter gesticked zijn dan de waroos 06 met andere kleuren LE.. is er iemand die hier meer van weet?
|
|
|
deeman
Geen avatar
|
Ik heb ook twee waroo kites. Die van mij hebben zwarte leading edge en er is nog niets aan kapot gegaan. Ben benieuwd of de zwarte inderdaad beter zijn dan de gekleurde of grijze? Wie kan daar meer over vertellen? Aloha, Dennis
|
|
|
Coen2000
|
Ik las net ergens, dat een waroo 2006 met de zwarte LE beter gesticked zijn dan de waroos 06 met andere kleuren LE.. is er iemand die hier meer van weet?
ik heb zelf ook zwarte LE, wou em alleen hebben omdat ik die mooier vind...maar wat jij nu zegt hoor ik ook voor het eerst
|
|
|
Sherida
|
Nog nooit iets over gehoord, Heb zelf een 9m met een zwarte LE maar merk niet echt dat die sterker is dan die met een gekleurde LE van mn vader .. Maar als het wel waar is heb ik toch de goede keuze gemaakt
|
|
|