Topic voor beginnende kiters?

kitewouter

Mei 16, 2007, 05:05:21
edit2Rapporteer  
Is het niet een idee om eens een x topic aan te maken voor beginners..  Is wel steeds nieuws, discusie en locaties en alles.. maar een vast topic voor beginnde kiters mbt board en kites is togh wel makkelijk aangezien er 99999X dezelfde vragen worden gesteld.. Heb het dan over richtlijnen zodat iedereen kan zien wat nodig is..

Bijvoorbeeld:
Gewicht: 75 Kilo
Kitemaat: 12m2
Board: 140

Gewicht: 90
Kitemaat: 14m2
Board 140

Zoiets.. en als er vragen over zijn.. en hij is nog niet beantwoord door het opic door te lezen, kun je hem altijd nog stellen! (grinnik_kitesmiley)
Tom Kite

Antwoord #1 Mei 16, 2007, 05:24:17
edit2Rapporteer  
Dat is inderdaad een goede, je ziet per week wel 10 keer een vraag voor welk gewicht welk board / kite etc.

Kan vast wel gerealiseerd worden Wink
Spikey

Antwoord #2 Mei 16, 2007, 07:06:34
edit2Rapporteer  
Amen 2 that brother ...Dit is in het verleden ook wel eens gemeldt, wordt nu hoog tijd.
hooligan

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 16, 2007, 07:12:38
edit2Rapporteer  
zal ik dan beginnen, heb eigenlijk al een andere topic gestart maar om het op gang te krijgen..
                                             dus niet^ hierover^beginnen

wil graag beide kitesurfen en flyboarden gaan beoefenen.. en die laatste waarschijnlijk als eerst..
70 kg? 1.85 m

foil kite? peter lynn of flysurfer..

of zit hier wat tussen?
http://kiteshop.intofun.nl/pages/eProducts.aspx?ct=prol&grp=KITEBOARD&tpe=KITE_OLD&m1=KITEBOARD&lan=nl
ps 100% beginner
J-D

Antwoord #4 Mei 16, 2007, 14:50:09
edit2Rapporteer  
Beginner met vliegeren, of beginner qua flyboarden/kitesurfen?

In geval van het eerste, koop een simpel 2 of 4 lijns matrasje en ga uren maken, heel veel uren Wink

In geval van het tweede, wil je met dezelfde kite flyboarden en kitesurfen?
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 Mei 16, 2007, 15:01:56
edit2Rapporteer  
..ik heb gezocht, maar kan het topic hierover van een maandje of wat geleden niet meer vinden..iemand anders wel?? Toen is er uitgebreidt gesproken over een topic voor beginners vragen...
En ik ben nog steeds voor...een uitgebreide FAQ en lekker doorverwijzen al die luie gasten..

Ook in het andere forum; "waar zie ik het waait op Oostvoorne?...aargh...kennen die mensen Google niet!! Je vind het antwoord nog eerder door ff kitehigh door te lezen dan eerst inloggen in het forum.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Mei 16, 2007, 15:38:38
edit2Rapporteer  
Nadeel lijkt me als het een aparte categorie wordt dat de meesten er niet zullen kijken (de gevorderden hier op het forum zeg maar).

Misschien meer info toevoegen bij tips, of in het menu een knop beginners met info toevoegen?
kitewouter

Antwoord #7 Mei 16, 2007, 18:18:27
edit2Rapporteer  
@ rhino kiter.. een knop met beginners info zal goed zijn, zo kan elke beginner zienw at er ongeveer nodig is. en zelf ben ik niet zo bang dat de "gevorderde kiter" er niet naar kijkt..
ik denk dat het allemaal een stuk makkelijker wordt.

Als er een topic voor beginners is, worden de eerste tijd veel vragen gesteld, maar aangezien er wel 10x per week dezelfde vraag wordt gesteld, ben je na ongeveer 3 weken klaar, en wordt het forum voor nieuws en discussie weer voor nieuws e.d. gebruikt! Dan kan elke beginnende kiter (door het topic door te lezen met antwoorden van bijv 3 weken geleden) zien wat hij/zij nodig is!

Af en toe een keer kijken doen de meesten onder ons toch wel! Ook al is het voor beginners.. Kitesurfen en dit forum is er voor om elkaar te helpen lijkt me..
kitewouter

Antwoord #8 Mei 16, 2007, 18:20:48
edit2Rapporteer  
en hooligan: Dit topic is en discussie voor een idee in de toekomst, het was niet mijn bedoeling om hier het topic van te maken, maar om de moderators erop te wijzen dat het mss handig is om zon beginners topic te maken!
EW-OUD

Antwoord #9 Mei 16, 2007, 18:54:54
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp ik vind het een goed plan!  anders krijg je steeds weer de zelfde vragen van gewicht/maat van kite/board

@Wouter heb je al iets gehoord wat de moderators ermee gaan doen?
sjembek

Antwoord #10 Mei 16, 2007, 22:03:11
edit2Rapporteer  
Idee is afgelopen jaar al door verschillende mensen opgenoemd,
maar het bestuur wilt hier kennelijk niets mee doen?

Jarno

Geen avatar

Antwoord #11 Mei 16, 2007, 22:14:02
edit2Rapporteer  
er zit wel een redelijk logische gedachte in waarom het niet gaat werken daar een topic over te openen naast de bestaande nieuws en discussie, zelfbouw etc..

Wat heeft het namelijk voor nut voor de -niet meer beginnenende- kiter om daar nog te gaan kijken?

Dan is er meer nut te halen uit een stukje op de website met deze informatie, waar eventueel naar verwezen kan worden als er zulke vragen gesteld worden.

Daar kan bijvoorbeeld de basic instaan van:

wat is een bow? wat is een sle? wat is een C
Welke kite bij mijn gewicht?
welk type kite voor welk soort kitestijl
welk board bij welk gewicht en kite maat
waar moet ik op letten bij aanschaf van een board / kite
waar kan ik lessen nemen?
Hoe moet ik beginnen als ik wil kiten

..

ook goede ideeen zijn soms gratis
sjembek

Antwoord #12 Mei 16, 2007, 22:26:13
edit2Rapporteer  
Tutorial/review/F.A.Q. stukje dan?
Formula1

Antwoord #13 Mei 16, 2007, 22:44:36
edit2Rapporteer  
Dan heb ik maar een vraagje. Hoeveel moet je ongeveer betalen voor een Vegas 12m uit 2006? Niet dat je een paar honderd teveel betalen
kitewouter

Antwoord #14 Mei 17, 2007, 04:30:13
edit2Rapporteer  
Ik heb niks gehoord van een moderator ofzo:O

@ jarno.. Ik begrijp je hoe je het opvat.. maar het gaat er juist om dat het forum wat overzichtelijker wordt, dus bijvoorbeeld een topic voor kitemate, boardmaten e.d. Dan heb je al automatisch dat er beginners gaan kijken.. Er zijn nog steeds gevorderden die graag hun info en kennis willen overdragen op beginners mbt kites en boards.. waarom dan geen topic? Wordt het lekker overzichtelijk en forum weer beetje "opgeruimd" om het zo amar te zeggen..
Super Cooper

Antwoord #15 Mei 17, 2007, 06:14:16
edit2Rapporteer  
Het lijkt mij zowieso een goed idee om het forum een andere inrichting te gaan geven. De zoekfunctie werkt niet optimaal en met 300+ pagina's in een forum is het overzicht ver te zoeken.

Ik weet niet of het technisch uberhaubt mogelijk is hoor, maar een verdeling naar bijvoorbeeld verloren spullen, materiaal, reizen, beginnersvragen en festiviteiten is een stuk makkelijker te overzien, ook voor de moderators.

Let op: dit is niet om dit forum af te zeiken, want ik heb er onwijs veel info van af kunnen halen, maar het wordt steeds onoverzichtelijker
kitewouter

Antwoord #16 Mei 17, 2007, 23:49:24
edit2Rapporteer  
ik ben dus niet de enige die voor is.. denk dat veel het hier mee eens zijn!

meer dan dit topic openen kan ik dus helaas niet doen..

Mss een moderator die met een idee komt? en die wat inspraak heeft in de site?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.