Naish Raven 2 14 meter gecrashed Garantie ???? of Niet ??????

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Mei 18, 2007, 01:44:59
edit2Rapporteer  
Hallo mede kiters

Na vele discusies van mede kiters heb ik toch maar besloten om mijn verhaal op het forum te plaatsen en vraag jullie reacties

Er waaide afgelopen dinsdagmiddag een lekker windje (19 knopen gemeten boven op de dijk) waarbij geen harde windvlagen of stoten waren, kortom gewoon een lekker stabiel windje voor mijn raven 14  Naish  2 kite.  ThumpsUp ThumpsUp

We waren met 3 man op het water bij Schellinkhout.    ThumpsUp

Ik vaarde met een Naish Raven 2 14 meter kite welke nog geen jaar oud is

Na aanleiding van een kite  dvd was ik van plan omdat het zo lekker rustig was een back roll te oefenen voor de eerste keer.  ThumpsUp

Dit had ik dus beter niet kunnen doen want bij de 2e keer crashte mijn kite  ThumpDown


Dit kwam door des orienatie in de lucht van mij en de hierop fatale  stuurfout op het water met alle gevolgen van dien waarbij mijn kite op het water crashde.    ThumpDown
Hoe hard de kite op het water is gecrashed heb ik niet gehoord en gezien want op dat moment lag ik in het water.
Toen ik uit het water kwam zag ik al dat het niet goed was

Het doek is langs de middelste strut van de leading edge tot de trailing edge los gescheurd en langs de leading edge van de middelste strut naar de volgende strut 

Vaar zelf al 5 jaar zonder  schade naar zeer tevredenheid met Naish kites.

Ben begonnen 5 jaar geleden met de aero 1 daarna de aero 2 en nu dus  vorig jaar de Naish Raven 2 gekocht.
Heb ook nooit andere kites gevaren

Heb ook meerdere crashes gehad en nooit geen problemen. 


Kite is zelf niet lek

Omdat mijn shop geen garantie gaf heb ik de kite laten reparenen voor 110 euro 

Nu krijg ik van veel gasten te horen dat ik het niet moet pikken en de importeur Kubus moet schrijven cq bellen of weer reclameren bij de shop


Wat is jullie mening hierover ?????
Maak ik een kans ???
Hebben meer mensen ervaring met soortgelijke problemen en hoe is dit opgelost ????
Moet ik evt om een nieuwe kite vragen ?????


Gr Richardt
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #1 Mei 18, 2007, 01:55:18
edit2Rapporteer  
binnen 'n jaar zoiets lijkt mij iig onder de garantie vallen!
op het water crashen moet 'n kite van nog geen jaar kunnen hebben!
als je mazzel heb hebben ze nog 'n 14 liggen bij kubus!
het zijn toch overjarige modellen!
ik zou iig om 'n vergoeding van de reparatie vragen en mischien dat je dan wel 'n nieuwe krijgt!
maar dit mag niet gebeur4en en vind het slecht dat ze je zo hebben afgewimpeld!!!!
succes!!!
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #2 Mei 18, 2007, 02:20:38
edit2Rapporteer  
Als je kite nog geen jaar oud is moet je altijd proberen bij de importeur de schade te claimen ,want hoort niet te gebeuren ,bij zo,n (top A) merk ...en zeker niet binnen een jaar ...
wittie

Berichten: 244
Antwoord #3 Mei 18, 2007, 02:25:02
edit2Rapporteer  
Ik weet het niet hoor! Denk zelf ook aan garantie, dus een nieuwe kite terug of op zijn minst een reparatie.
Maar heb ook gehoord dat Naish maar 3mnd garantie geeft.
Hoe dan ook, altijd proberen, succes.

greetz wittie
Binnenschelde

Berichten: 10
Antwoord #4 Mei 18, 2007, 02:34:01
edit2Rapporteer  
Afgelopen zaterdag is mij exact hetzelfde overkomen met mijn nieuwe (was pas de 5e keer dat ik ermee het water op ging) Boxer 12m. Hij is opgestuurd naar de importeur, en ik zit nog op antwoord te wachten. Het waaide wel behoorlijk door, maar ook bij mij was de klap helemaal niet zo hard. Niets lek, maar wel van de leading edge tot trailing volledig gescheurd. Ik ben benieuwd, ik zou morgen een belletje krijgen.

gr leon
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Mei 18, 2007, 02:41:08
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik ben benieuwd, ik zou morgen een belletje krijgen.

gr leon

Ben benieuwd
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #6 Mei 18, 2007, 02:41:51
edit2Rapporteer  
Kubes bellen, of zelfs langsgaan. Sorry hoor, maar dit is echt schandelijk. Post anders wat pics. Ik vind het nog het ergst dat ze gewoon niet eens de reparatie vergoeden.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #7 Mei 18, 2007, 02:42:19
edit2Rapporteer  
Citaat
Als je kite nog geen jaar oud is moet je altijd proberen bij de importeur de schade te claimen



Citaat
Kubes bellen, of zelfs langsgaan. Sorry hoor, maar dit is echt schandelijk

Heeft iemand ervaringen met Kubus en hoe is dat afgelopen ??????  ThumpsUp           ThumpDown
Binnenschelde

Berichten: 10
Antwoord #8 Mei 18, 2007, 02:43:14
edit2Rapporteer  
Volgens wittie heb ik dus 3 maanden, hij is nog geen maand oud, dus ik bel zelf wel even, plaats wel een berichtje bij goed nieuws.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #9 Mei 18, 2007, 02:56:30
edit2Rapporteer  
Bij mij zag het er ongeveer het zelfde uit alleen ff erger  ThumpDown ThumpDown


Hij was ook langs de leading edge van de middelste strut naar de volgende strut  gescheurd  ThumpDown ThumpDown

heb helaas geen foto,s  ThumpDown
lars

Berichten: 418
Antwoord #10 Mei 18, 2007, 03:01:17
edit2Rapporteer  
Bij een maatje van me gebeurde hetzelfde bij zijn Torch3 12 mtr!!

Hij heeft contact gehad met Kubus en die zeiden dat het geen garantie was...... Heeft de reparatiekosten zelf moeten dokken!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #11 Mei 18, 2007, 03:16:15
edit2Rapporteer  
m'n nieuwe kite ( gekocht in NL shop, ja ik weet het: dom dom dom) is na 6 keer gebruik tijdens het oplaten geknald. Vette scheur in L.E. en de bladder. Ben tot nu toe zeer ontevreden over de manier waarop ik in deze ben behandeld. M'n kite wordt nu gerepareerd ( 2005 model met reparatie, restwaarde in verhouding tot aanschafprijs nul komma niks)  In overleg met m'n rechtsbijstandsverzekering wachten we nu de verdere afloop af........

Richardt: zet één en ander op papier stuur dit naar de winkel waar je je kite gekocht hebt / deze winkel is verantwoordelijk voor de afhandeling NIET DE IMPORTEUR ) In de brief maak je duidelijk dat je het niet eens bent met de afhandeling. Neem daarnaast kontakt op met rechtsbijstandsverzekering. Ook vliegers vallen onder het consumentenrecht!!!!!

trouwens: De uitspraak contact opnemen met de importeur. PPfff.Ik als consument koop toch m'n spullen in een winkel. Deze winkel gaat mij dan toch ook helpen in geval van problemen. Anders kunnen we met z'n allen net zo goed rechtstreeks gaan kopen bij die importeur toch?
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #12 Mei 18, 2007, 04:03:17
edit2Rapporteer  
Ik heb hetzelfde gehad. Torch06, ook helemaal gescheurd vanaf de stiknaad op de LE tot aan de TE. Geen garantie, helemaal niets, kan zelf ook de reparatiekosten gaan betalen. Ze zeggen dat het vast een zwak plekje in het doek (door intensief gebruik) is geweest...
xray

Berichten: 3688
Antwoord #13 Mei 18, 2007, 05:04:14
edit2Rapporteer  
Helaas is dat ook vaak het geval. De krachten op het doek zijn enorm bij een crash....
Ik heb wel begrip voor beide kanten wat dat betreft!
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #14 Mei 18, 2007, 05:16:39
edit2Rapporteer  
Mijn kite is nog steeds doormidden gescheurd, recht door het doek met een klein bochtje erin. Verder is de trailing edge ook een stukje opzij gescheurd, hij zit daar nog wel vast maar net 5cm erboven is hij van tube tot tube uitgescheurd. Weten jullie hoeveel deze reparatie ongeveer gaat kosten? Gaat om een kite uit 2005 (cry_kitesmiley)
Bodhi

Berichten: 785
Antwoord #15 Mei 18, 2007, 05:32:44
edit2Rapporteer  
Helaas is dat ook vaak het geval. De krachten op het doek zijn enorm bij een crash....
Ik heb wel begrip voor beide kanten wat dat betreft!

Vind dat slap. Alle fabrikanten weten dat een kite vaak zal crashen. Dat ding moet met een rotklap op het water kunnen klappen zonder iets te mankeren. Het wordt anders nogal een dure hobby... Als een kite van nog geen jaar oud dat niet aan kan, dan weet ik het ook niet meer.
Ik vond iig de aftersales helemaal ruk. Heb Kubus nog gebeld maar die vinden dat ik bij de winkel moet zijn. Kan wel zo zijn, maar je hoort Kubus ook niet mekkeren dat ik met de winkel moet bellen als ik de beschikbare kleuren wil weten die te verkrijgen zijn als ik 3 nieuwe kites wil kopen.
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #16 Mei 18, 2007, 13:55:32
edit2Rapporteer  
Gaat ff niet goed met Naish hiero. Ik heb in het verleden ook al een X4 en een Raven2 gemold  ThumpDown
Rutger
Founding Father

Berichten: 856
Antwoord #17 Mei 18, 2007, 14:18:56
edit2Rapporteer  
Wil niet lullig gaan doen maar.....De garantie die een kite heeft is beperkt. Het product heeft fabrieksgarantie. (Fabricagefouten) De kite is meer dan een jaar oud en heeft tot die tijd goed gewerkt. De fouten die evetueel in de kite zaten waren er dan wel uitgekomen. (Hij is wellicht al eerder op het water gevallen.) Ik ken de situatie niet goed maar ik denk dat je weinig kans maakt.

Maatje van mij heeft het met een thorn ook gehad. Er zit een serie nummer in (op). Als hij de enige is die zijn board wist te breken uit de serie van 500 dan ligt het voor de hand dat het geen fabricage fout is of is geweest.
Gr,

Rutger
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #18 Mei 18, 2007, 15:30:20
edit2Rapporteer  
jah en als zo al 10 mensen dit probleem kent, dan ga je toch sterk twijfelen aan de constructie van naish. Kite moet ook gemaakt worden tegen crashes/gespoeld worden door een golf etc!
Rutger
Founding Father

Berichten: 856
Antwoord #19 Mei 18, 2007, 15:34:31
edit2Rapporteer  
Hoe kan je nu verwachten dat een kite tegen de kracht van een golf kan.......

Ik vaar op de maasvlakte en daar staan aardige rollers kan ik je melden. Als de kite met de LE op het water ligt en er druk in de kite staat kan de golf er gewoon doorheen hoor. Er is geen kite merk die daar tegen kan.
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #20 Mei 18, 2007, 15:41:09
edit2Rapporteer  
Een productiefout komt bij de eerste keren dat je aan het
varen bent wel naar voren.

Wanneer je een nieuwe kite koopt, gewoon de
1e paar keren dat je vaart goed beulen en crashen, blijft ie heel,
dan zal die hierna ook niet meer kapot gaan door een produktiefout.
Gaat de kite na een heel seizoen varen kapot, lijkt het me dus sterk dat
het een produktiefout is.

Alleen zwakke punten; ja die komen pas na een tijdje naar voren.
en Naish heeft anders weinig zwakke punten.
En een harde crash op het water is natuurlijk niet echt bevordelijk
voor de levensduur.

Mijn mening:
garantie nee, coulance mischien.....





Cometa

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #21 Mei 18, 2007, 15:55:47
edit2Rapporteer  
Het is hoe dan ook zuur als je kite stuk is. Ik heb in 2006 bij Euro Funcenter een Naish Shockwave gekocht, m'n eerste kite. Na ruim twee maanden ontstond er opeens een flinke scheur in de leading edge ter plaatse c.q. uitgaande van de naad met de middelste tube, terwijl de kite op het strand lag; overigens niet direct volgend op een crash. (In de eerste weken na aanschaf was de kite echter wel regelmatig gecrasht.) Uiteindelijk is 'ie kosteloos voor mij gerepareerd; via e-mail en met digitale foto's was overlegd met Naish in Hawaï en mij de voordeel van de twijfel gegeven... En sindsdien heb ik er geen problemen meer mee gehad.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #22 Mei 19, 2007, 03:07:17
edit2Rapporteer  
Citaat
Gaat ff niet goed met Naish hiero. Ik heb in het verleden ook al een X4 en een Raven2 gemold 


Hoe heb je dit gedaan ????
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #23 Mei 19, 2007, 03:09:07
edit2Rapporteer  
Vandaag met de gerepareerde kite gevaren en hij vaart weer als nieuw  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Moet nog wel ff worden uitgebalanceerd  (grinnik_kitesmiley)

Denk toch dat het geen garantie wordt als ik het zo allemaal lees hier ?????
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #24 Mei 19, 2007, 03:10:15
edit2Rapporteer  
Van mijn Best Waroo uit 2006 is enkele maanden geleden "spontaan" de LE geknalt ,Ik heb dit gemeld met een paar duidelijke foto,s aan Willem van Boardsport .nl waar ik mijn kites gekocht had die heeft het doorgespeeld aan de importeur ,En ik binnen enkele dagen heb ik een nieuwe kite ontvangen ,ik vind dit top service van BEST een kite van 9 maanden oud vervangen voor een nieuw model...Zo hou je tevreden klanten..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.