crossbow en kite algemeen perikelen

michel318

Geen avatar

Berichten: 24
Mei 20, 2007, 21:16:12
edit2Rapporteer  
Hehe eindelijk een mooi zonnige dag met veel wind gister op autostrand, maar wat een drukte zeg!
En ook wat een super laag water was het gister zeg! moest wel 15 min. lopen voordat ik een beetje "tot mn middel" hoogte had, wat er rot end lopen zeg! best irritant eigenlijk.
Ik netjes mn kite laag houden als ik iemand aan ziet komen, komt er iemand voorbij: doe die kite omhoog!.... nu snap ik er niks meer van ppffff, ik hou hem lkkr laag orrr....

Maar begin me een beetje te ergeren nu aan mn crossbow, vooral die stopperbal die er steeds doorheen klikt, dat ding wilt niet blijven zitten bij een windkrachtje 5. Is er een alternatief voor een goede stopperbal die los is te "rammen"?  (de stopperbal die er nu op zit heeft maar 10x gevaren ofzo)
Tevens als die bar (221 van cabrinha) tegen de stopperbal aan zit en ik stuur mn kite en wil wat poweren dan blijft ie hangen, super irritant, moet em met een rukje loskrijgen (komt dit doordat de lijn langs de bar gaat en niet erdoorheen?)

En sjongen jonge, klopt het dat die crossbow een bar druk heeft van hier tot tokio? wat een sleurhut zeg! Op deze manier zie ik er aan het einde van het seizoen supergespierd uit :-) en is het normaal dat je na 4 uur kiten behoorlijk afgeragd bent? spierpijn enzo, moeilijk lopen, rug en kniepijn? enz....? wel lekker orrr :-)

graag zou ik wel een andere goede stopperbal willen hebben zeg!
lucash

Berichten: 82
Antwoord #1 Mei 20, 2007, 21:24:19
edit2Rapporteer  
ik weet niet welke crossbow jij hebt maar dit is wel erg overdreven zeg  (huilen_kitesmiley)
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #2 Mei 20, 2007, 21:44:55
edit2Rapporteer  
crossbow 1 heeft id een dikke bardruk, schijnt dat je dmv katrolletjes dit enigsinds kan verminderen.
skoop3tje

Geen avatar

Berichten: 9
Antwoord #3 Mei 20, 2007, 21:58:24
edit2Rapporteer  
heb je een foto er van hoe je de katrolletjes crossbow1 moet plaatsen of
moet ik afkijken bij de crossbow2 ????
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #4 Mei 20, 2007, 22:14:50
edit2Rapporteer  
geen ideë en ik heb ook geen foto's

ik weet alleen dat je je bardruk kan verminderen op die manier
michel318

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #5 Mei 20, 2007, 22:58:49
edit2Rapporteer  
wilde net beginnen om mn stopperbal te vervangen, zat nog in het zakje. Maar hoe moet je dat ding in hemelsnaam vervangen? zie er ook niks over in staan in de manual.....ik begonnen de safety los te pielen zit die stalen haak (bij de safety van de chickenloop) door het touw! huh? hoe zit dat en aan de andere zijden krijg ik die zwarte huls niet ver genoeg op geschoven om de knoop los te halen, snap er niks van.
Nog iemand een goede vervanger/alternatief van de cabrinha stopperbal?
HelldogBE

Berichten: 94
Antwoord #6 Mei 20, 2007, 23:20:36
edit2Rapporteer  
4u op het water is veel hoor, na 2u deftig kiten is het beste er al af hoor bij mij.

na 4u zijn mn benen, knieen en rug zo kapot dat zelfs een hoge sprong landen er niet meer inzit Grin
dennis82

Berichten: 42
Antwoord #7 Mei 21, 2007, 01:57:04
edit2Rapporteer  
Heej michel ,
Ik heb het zelfde probleem met de Override 2 systeem want die tentionring gaat steeds los !!
Vondt ik de opzet van de overide 1 beter plus dat je beter bij je power en depower  kon voor het snel afstellen wat wel makkelijk is als je vaak uithaakt!! dat is bij de overide 2 een stuk lastiger met die rare elastiekjes...
De bar die jij bedoelt is niet de 221 maar 2n1 en ik heb er gaan last van dat ie blijft hangen als ik hem tegen de overide heb aangedrukt dus weet niet hoe je het voor elkaar krijgt??
En ja de crossbow heeft wat meer bardruk maar je overdrijft het wel en voor de rest is de crossbow gewoon goed hoor niks mis mee!!  ThumpsUp
lodo

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #8 Mei 21, 2007, 02:50:24
edit2Rapporteer  
heb jij nog een rodestopperbal?
als je die nog hebt is er een update verkrijgbaar met een stopperbal die je in kan stellen bij welke druk hij doorschiet.
en ik heb hier op het forum inderdaad wel eens iets gelezen over het monteren van een extra katrol voor het verlagen van de bardruk.
maar met er gespiert uit zien is toch ook niks mis?
kiter.raphael

Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
Antwoord #9 Mei 21, 2007, 03:21:41
edit2Rapporteer  
zaterdag 6 uur op het water gestaan toen was ik pas brak
lekker gevaren op de slufter echt een topdag    ThumpsUp
liefst volgende week zaterdag weer

heel mijn kop is verbrand volgende keer factor 30                Joepie
michel318

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #10 Mei 21, 2007, 03:25:28
edit2Rapporteer  
heb jij nog een rodestopperbal?
als je die nog hebt is er een update verkrijgbaar met een stopperbal die je in kan stellen bij welke druk hij doorschiet.
en ik heb hier op het forum inderdaad wel eens iets gelezen over het monteren van een extra katrol voor het verlagen van de bardruk.
maar met er gespiert uit zien is toch ook niks mis?
heb idd nog een rode stopperbal die je alleen op positie in kan stellen met een inbussleuteltje.
Een instelbare kracht voor een stopperbal klinkt goed! en kan de positie dan ook makkelijk ingesteld worden en de functie van "erdoorheen rammen" blijft? hoe heet dat ding en waar haal je die? ik woon in r'dam. ergens in den haag?
een extra katrol op de xbow I ? ik heb er al 4! lijk me gek zat toch al?
Ik zit nog ff naar die bar te kijken maar zie nog geen mogelijkheid de stopperbal te vervangen, hoe zit dat gekke ding daar?
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #11 Mei 21, 2007, 03:27:07
edit2Rapporteer  
Wat een hobby he, zou maar snel gaan schaken wordt je niet zo moe van.  schater
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #12 Mei 21, 2007, 03:33:00
edit2Rapporteer  
4u op het water is veel hoor, na 2u deftig kiten is het beste er al af hoor bij mij.

na 4u zijn mn benen, knieen en rug zo kapot dat zelfs een hoge sprong landen er niet meer inzit Grin

en je was een jaartje of 83?

(sorry voor offtopic)
Denice

Berichten: 186
Antwoord #13 Mei 21, 2007, 03:48:05
edit2Rapporteer  
Heb het zelfde probleem met m'n crossbow. Ik vraag me af of ik nu echt een nieuwe stopper moet monteren? Nu heb ik als beginner wel maximale depower!!? Heb trouwens ook verzuurde onderarmen, maar ja dat hoord er toch bij!!? Vroeger toen ik nog deed windsurfen, was ik naar 4 uur helemaal een wrak
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #14 Mei 21, 2007, 04:06:43
edit2Rapporteer  
Voor het stopper probleem:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=24698.0

Als je last hebt van de bardruk van de crossbow1, dan kun je een modificatie doen. Ik zou daarvoor navraag doen bij je dealer.
Mont

Berichten: 160
Antwoord #15 Mei 21, 2007, 22:11:31
edit2Rapporteer  
Hi,

Zie: http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2334017&highlight=crossbow+bridle+modification

bridle mod voor xbow I,

ook gedaan (op 12m en 9m).

werkt geweldig.

zuk6
alexfloor

Berichten: 79
Antwoord #16 Mei 21, 2007, 22:27:18
edit2Rapporteer  
CH 07 Conversion Kit Override1-2 KS6OVUPKT 69,95

Kan je bestellen bij je shop Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.