vaak een board kwijt...

florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Mei 21, 2007, 01:19:49
edit2Rapporteer  
ik lees erg vaak op dit forum dat iemand zijn board is kwijt geraakt ThumpDown
ik vraag mij af hoe dit komt? als ik ga surfen ga ik vaak samen met iemand anders en als ik dan lang in het water lig omdat ik mijn board kwijt ben komt hij langs mij gevaren om mij te helpen met het pakken van mijn board ThumpsUp
ik doe dit zelf ook altijd bij anderen! als ik iemand lang in het water zie liggen met zijn kite op 12 uur dan vaar ik ff naar hem of haar toe (ook al verlies ik dan veel hoogte en zou ik moeten terug lopen) om te vragen wat er is! als iemand dan zijn board kwijt is dan ga ik zoeken! het is natuurlijk niet altijd mogelijk om hem dan te vinden maar goed...

we willen toch allemaal leuk kunnen varen en niemand is blij om zijn spullen kwijt te raken! help elkaar daarom! zelf vind ik wel dat dit te weinig gebeurt! helaas maar waar ListenToMe

hoop dat jullie het een beetje met mij eens zijn ThumpsUp
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #1 Mei 21, 2007, 01:21:37
edit2Rapporteer  
ik haal alleen iemand zn board op als ik zie dat de er echt tever van weg is of hij aan de kant staat te zoeken of er alleen een board ligt en ik geen eigenaar zie...

voor de rest zouden ze em zelf meoten terug kunnen pakken
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Mei 21, 2007, 01:27:59
edit2Rapporteer  
Ik vaar ( als het niet barstens druk is) als het lang duurt altijd ff langs om te kijken of het ok is.
florisvw

Geen avatar

Berichten: 1062
Logs: 0 | 3 uur
Antwoord #3 Mei 21, 2007, 01:31:10
edit2Rapporteer  
ik heb het wel voornamelijk over de zee... met de stroming kan het soms best lastig zijn om bij je board te komen!

op het ijsselmeer zou je inderdaad wel gewoon bij je board moeten kunnen komen
Mich

Berichten: 138
Antwoord #4 Mei 21, 2007, 02:28:44
edit2Rapporteer  
Ik ben vrijdag op wijk ook m'n board verloren.
Ondanks dat 'ie oranje is, kon ik 'm niet meer vinden.

Ik was super blij dat iemand 'm even later kwam brengen.

Nog bedankt  ThumpsUp
Silver Surfer

Berichten: 235
Antwoord #5 Mei 21, 2007, 02:31:42
edit2Rapporteer  
Ik moet eerlijk zeggen dat het met een zootje branding en het schuim van de algen op zee soms best lastig zoeken is. Zeker als de plank op z'n kop drijft. Ook als wind en stroom tegen elkaar ingaan, drijft je plank upwind, terwijl je dit met je vlieger niet makkelijk doet zonder plank.

En elkaar helpen lijkt me toch niet meer dan logisch? Huh

Naam en telefoonnr erop is geen overbodige luxe.  (grinnik_kitesmiley)
jelle192

Berichten: 189
Antwoord #6 Mei 21, 2007, 02:35:50
edit2Rapporteer  
ik heb het wel voornamelijk over de zee... met de stroming kan het soms best lastig zijn om bij je board te komen!

op het ijsselmeer zou je inderdaad wel gewoon bij je board moeten kunnen komen

Met of zonder stroming maakt, als je in het water ligt, niets uit. Je board drijft even snel van je vandaan...
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #7 Mei 21, 2007, 02:57:02
edit2Rapporteer  
haha ik raak ook altijd mijn board kwijt maar bij mij word die altijd wel teruggebracht door iemand..
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #8 Mei 21, 2007, 03:16:32
edit2Rapporteer  
haha ik raak ook altijd mijn board kwijt maar bij mij word die altijd wel teruggebracht door iemand..
komt misschien door je geslacht (grinnik_kitesmiley)
hifly

Berichten: 136
Antwoord #9 Mei 21, 2007, 03:24:56
edit2Rapporteer  
Wat is dat nu voor een argument Flyingtrunkie ... jij hangt je board aan je piemeltje ofzo ? Iets wat vrouwen uiteraarde niet kunnen ...
Emielkruisdijk

Berichten: 808
Antwoord #10 Mei 21, 2007, 03:27:03
edit2Rapporteer  
Ik ben het helemaal met floris eens. Als iemand moeite heeft met herstarten, kapotte spullen heeft of boardje kwijt is hoor je hem toch gewoon te helpen. Bij Wijk kan het in ieder geval een stuk socialer allemaal.

Lag maandje geleden met een gebroken depowerkoord in Wijk op het water, kwam een kiter langs varen. Ik vroeg om hulp, in plaats van hulp sprong hij over me heen... Wel stoer maar niet echt sociaal.
Denice

Berichten: 186
Antwoord #11 Mei 21, 2007, 03:39:06
edit2Rapporteer  
Gisteren op Oostvoorne was er ook nog een gast die z'n stinkende best deed om mijn board terug te brengen!! Top Ben zelf ook nog mar een beginner, die wat moeite heeft met boardcontrol. Zo komen we met z'n allen verder!
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #12 Mei 21, 2007, 04:38:00
edit2Rapporteer  
Als iemand echt lang in water ligt en erg van downwind van z´n board is probeer help ik altijd. Maar soms is het beter om iemand de ruimte te geven als hij aan het bodydraggen is. Ik vind zelf altijd lastig als er steeds iemand langs komt varen en ben zelf aan het bodydraggen naar mijn board toe. Zonder board heb je toch minder controle en dan is het relax als je wat ruimte hebt.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #13 Mei 21, 2007, 16:30:55
edit2Rapporteer  
om te voorkomen dat ik mijn board verlies gebruik ik een rolleash in dieper water ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #14 Mei 21, 2007, 17:13:43
edit2Rapporteer  
Citaat
ik heb het wel voornamelijk over de zee... met de stroming kan het soms best lastig zijn om bij je board te komen!

En nog bedankt he, volgende keer maar weer een leash om doen op zee met al die stroming  ThumpsUp
Vos

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #15 Mei 21, 2007, 17:14:09
edit2Rapporteer  
Afgelopen zaterdag ook bij Oostvoorne van mijn board getrokken en het lukte niet meer om tegen de wind in te bodydraggen. Was ook heel blij dat er iemand was om die het board een stuk downwind bracht zodat ik hem makkelijk kon oppikken.
Bij deze nog hardstikke bedankt.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #16 Mei 21, 2007, 17:32:04
edit2Rapporteer  
Ook volgende keer een leash ????
jelle192

Berichten: 189
Antwoord #17 Mei 21, 2007, 17:35:29
edit2Rapporteer  
Citaat
ik heb het wel voornamelijk over de zee... met de stroming kan het soms best lastig zijn om bij je board te komen!

En nog bedankt he, volgende keer maar weer een leash om doen op zee met al die stroming ThumpsUp

en nogmaals: stroming doet je board niet sneller van je vandaan drijven als je in het water ligt (wel als je op de kant staat)....
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #18 Mei 21, 2007, 17:36:53
edit2Rapporteer  
Citaat
hoop dat jullie het een beetje met mij eens zijn


Helemaal mee eens  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Op ijselmeer zelf meerdere keren gedaan  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp kleine moeite grote blijdschap  ThumpsUp ThumpsUp

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #19 Mei 21, 2007, 18:16:41
edit2Rapporteer  
Tjonge Haring Harrie, wat was ik blij toen je in februari op Andijk m'n boardje kwam brengen. 't was echt behoorlijk f*cking koud  (grinnik_kitesmiley)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #20 Mei 21, 2007, 19:22:00
edit2Rapporteer  
Zit wel goed  ThumpsUp  ThumpsUp

Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #21 Mei 21, 2007, 19:24:50
edit2Rapporteer  
Citaat
en nogmaals: stroming doet je board niet sneller van je vandaan drijven als je in het water ligt


Wel heb je op zee hogere golven zodat je je board niet meer ziet op een gegeven moment  ThumpDown ThumpDown

Op Ijselmeer is dat toch weer anders oftewel makkelijker bodydraggen zonder hogere golven en stroming, zal wel een kwestie van wennen zijn
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.