Kite dood...

Jeroen Oomen

Mei 27, 2007, 23:25:57
edit2Rapporteer  
Vandaag heel even op het water gestaan in Scheveningen. Een windvlaagje liet mn kite naar beneden vallen in de branding. Golf erin, was te laat met loskoppelen en nu zitten er 2 scheuren van de LE tot het eind van de kite in.

Behoorlijk balen dus.  (cry_kitesmiley)

Was een behoorlijk oude kite, maar vloog nog prima, repareren bijna even duur als een nieuwe kite(2e hands), dus even wat geld opzij zetten om binnenkort weer een nieuwe van een van jullie over te kopen :-)

Toen ik mn lease aantrok had ik mn chickenloop niet vast aan mn harnas, deze is dus losgegaan en drijft nog ergens rond. Mocht iemand hem vinden, plaats dan even een berichtje en lever hem even af bij het jumpteam.

Alvast bedankt  :-)

Myzrael
Gast
Antwoord #1 Mei 27, 2007, 23:46:11
edit2Rapporteer  
Voordat ik op zee ga varen.........
Wat kun je het beste doen om dit soort jammerlijke dingen te vermijden? (behalve ontieglijk snel herstarten natuurlijk)  loser
Alferink

Antwoord #2 Mei 27, 2007, 23:47:39
edit2Rapporteer  
Zwemmen, heel heel hard zwemmen.
Jeroen Oomen

Antwoord #3 Mei 27, 2007, 23:59:19
edit2Rapporteer  
Zwemmen, heel heel hard zwemmen.
Tsja, hij kwam meteen al in de branding terecht. Ik had meteen mn safety moeten aantrekken toen die kite naar beneden kwam (ging ineens op zijn kop vliegen door een windvlaagje terwijl ik in het water lag), dan had het nog goed kunnen gaan denk ik....

Herinner me dat ik nog een grote nasawing heb liggen (7m2), die zou ik natuurlijk ook tijdelijk kunnen gebruiken om te varen :-)
Myzrael
Gast
Antwoord #4 Mei 28, 2007, 00:00:38
edit2Rapporteer  
Dus als ik goed begrijp is het eigenlijk gewoon zo dat je moet zorgen dat je lijnen niet gespannen blijven zodra die golf erop beukt? Maar hoe doe je dat nadat je de safety hebt getrokken met herstarten? Gewoon even terug naar de kant?
(misschien domme vragen hoor maar ik ben wat voorzichtig op mijn kite)  ThumpsUp

lol.......een Nasa wing. Lift? Welke lift!  schater
Jeroen Oomen

Antwoord #5 Mei 28, 2007, 00:05:26
edit2Rapporteer  
Dus als ik goed begrijp is het eigenlijk gewoon zo dat je moet zorgen dat je lijnen niet gespannen blijven zodra die golf erop beukt? Maar hoe doe je dat nadat je de safety hebt getrokken met herstarten? Gewoon even terug naar de kant?
(misschien domme vragen hoor maar ik ben wat voorzichtig op mijn kite)  ThumpsUp

Dat is wel het beste. Er kwam door die golf een enorme kracht op die kite te staan (werd ook onderwater meegesleurd). Als er geen spanning op de lijnen stond zou de kite gewoon omklappen en veel minder kans hebben te scheuren (geen tegendruk).
Dus ja, mocht het nog een keer gebeuren meteen leashen en hopen dat het goed gaat. Of gewoon niet in vlagerige wind varen.

Was trouwens een 4lijns kite die zo en zo erg lastig herstarten was...
Lex

Antwoord #6 Mei 28, 2007, 00:06:37
edit2Rapporteer  
toch niet serieus met een nasawing het water op he ? schater
Jeroen Oomen

Antwoord #7 Mei 28, 2007, 00:14:09
edit2Rapporteer  
toch niet serieus met een nasawing het water op he ? schater
Kan het altijd proberen. Lift heeft hij niet, maar om wat heen en weer te varen is dat niet echt nodig toch :-) Alleen wel een probleem als hij in het water komt, niet dat hij dan scheurt, maar wel compleet in de knoop gaat. Misschien morgen in bft 4 eens proberen......
Vinni

Antwoord #8 Mei 28, 2007, 00:20:54
edit2Rapporteer  
Het zou wel moeten kunnen, zolang je hem maar niet crasht, als hij eenmaal nat is komt hij de lucht niet meer in.
Myzrael
Gast
Antwoord #9 Mei 28, 2007, 00:21:50
edit2Rapporteer  
Lachen man! Als jij nu eens met je Nasa wing gaat kitesurfen dan pak ik mijn C-quad en maken we filmpjes ervan  schater
Lex

Antwoord #10 Mei 28, 2007, 00:22:20
edit2Rapporteer  
ja dat bedoel ik, je kan hem niet herstarten...als je ondiep blijft is dat niet zo erg maar als je diep gaat.....beetje zoeken naar problemen dan lijkt me.
Vinni

Antwoord #11 Mei 28, 2007, 00:25:58
edit2Rapporteer  
Lachen man! Als jij nu eens met je Nasa wing gaat kitesurfen dan pak ik mijn C-quad en maken we filmpjes ervan  schater

Dan ga ik wel met mijn Buster, die heeft wat meer kracht dan mijn kleine nasa.
Ik heb nog een filmpje op mijn pc, waar iemand het zijn buster 4.0 gaat kitesurfen Joepie
Jeroen Oomen

Antwoord #12 Mei 28, 2007, 00:28:02
edit2Rapporteer  
ja dat bedoel ik, je kan hem niet herstarten...als je ondiep blijft is dat niet zo erg maar als je diep gaat.....beetje zoeken naar problemen dan lijkt me.
Hier in Scheveningen is het erg snel diep. ALS ik het al ga doen zorg ik dat ik dicht bij de kant blijf. Een natte nasa wil wel vliegen, maar de eerst paar minuten (als hij nog erg nat is) vrij moeilijk te sturen. Ook heb ik nog een pepper 4,5 liggen, maar dat is helemaal een probleem met water.
Myzrael
Gast
Antwoord #13 Mei 28, 2007, 00:29:18
edit2Rapporteer  

Ik heb nog een filmpje op mijn pc, waar iemand het zijn buster 4.0 gaat kitesurfen Joepie

LOL........moeten we eigenlijk een keer doen met zijn allen hahaha
Jeroen Oomen

Antwoord #14 Mei 28, 2007, 00:30:00
edit2Rapporteer  

Wel iemand op de kant in zijn zwembroek die kan helpen met herstarten ;-)
Vinni

Antwoord #15 Mei 28, 2007, 00:30:19
edit2Rapporteer  
Tja, als het hard genoeg waait krijg je hem nog wel een beetje de lucht in ja, maar als het dan te zacht waait, gaat hij de hele tijd stallen. Je moet het idd niet in diep water doen denk ik...
Vinni

Antwoord #16 Mei 28, 2007, 00:31:26
edit2Rapporteer  

Volgens mij wonen wij helemaal niet zo ver van elkaar vandaan :Smiley
Jeroen Oomen

Antwoord #17 Mei 28, 2007, 00:37:44
edit2Rapporteer  
Hier gaat iemand met een buster:

http://www.youtube.com/watch?v=mEwb7FVnaqA

http://www.youtube.com/watch?v=9hCnCF4M0Rs&mode=related&search=

ThumpsUp
nkb-wesley
Gast
Antwoord #18 Mei 28, 2007, 01:16:04
edit2Rapporteer  
Me een nasawing zou je het kunnen proberen heb ik ook een keer gedaan maar het probleem is dat je geen hoogte kan lopen met die trekbakken want hij blijft constant vol in de wind staan en zodra die crashed is het afgelopen dan gaat ie alleen nog met harde wind de lucht in. Maar het is altijd te proberen natuurlijk.
Myzrael
Gast
Antwoord #19 Mei 28, 2007, 01:27:42
edit2Rapporteer  
'k Denk ook niet dat hij ver genoeg naar het windvenster kruipt maar wie weet Smiley
Myzrael
Gast
Antwoord #20 Mei 28, 2007, 01:28:07
edit2Rapporteer  

Volgens mij wonen wij helemaal niet zo ver van elkaar vandaan :Smiley

Op Google-earth valt het best mee. Paar centimeter maar....
Vinni

Antwoord #21 Mei 28, 2007, 01:41:51
edit2Rapporteer  
Haha, maar we varen allebei op horst, dus lijkt me dat we niet zo ver van elkaar vandaan zijn..
(hint: Nijkerk)

Owja, mijn filmpje van die Buster gaat het wel wat gevorderder af, hij springt zelfs even (grinnik_kitesmiley)
Myzrael
Gast
Antwoord #22 Mei 28, 2007, 03:25:15
edit2Rapporteer  
Zit zelf in Flevoland dus 't is zo ver niet. Zou wel stijl zijn......KBO en dan met je Nasa-wing of Buster aan de contest meedoen Grin
robin..

Antwoord #23 Mei 28, 2007, 04:36:18
edit2Rapporteer  
allemaal  noooobs pak gewoon 80 matrasjes (stacked) van de kruidvat
dat vind ik pas knap
Matjas the scissor-kid

Antwoord #24 Mei 30, 2007, 01:06:06
edit2Rapporteer  
whaha we wouden vandaag bijna met een matras je het water opgaan  loser schater

Die kerel vond het helemaal best alleen vincent durfde niet  loser schater (kiss_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.