weer een leash vraagje..

Spoon

Berichten: 1864
Mei 29, 2007, 03:44:14
edit2Rapporteer  
hey gasten..

ik heb even een vraagje over wat het handigst is om te doen qua leash..
ik heb een pro limit, felix kitewaist uit 2004.
met van die ringetjes aan de achterkant.






en een slingshot leash.(elastisch gekronkelde met zon rode quickrelease ring.)






deze leash zou aan de wave grenade moeten komen denk ik...
maar hoe maak ik hem vast aan mijn harnas?

Het uiteinde heeft zo'n  u vormige metalen klem met een pennetje met schroefdraad.




hoe moet dat nou precies? kan iemand mij daarbij helpen?
bij mijjn vorige kite zat mijn leash namelijk aan een powerlijn en aan mn spreader bar met een andere quickrelease dingetje van wipika.

thnx alvast
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Mei 29, 2007, 03:50:31
edit2Rapporteer  
Een touw maken tussen die ringetjes en daar je leash aan maken.
Is misschien een idee.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #2 Mei 29, 2007, 03:52:08
edit2Rapporteer  
jah dat dacht ik al alleen kan ik nergens vinden hoe je dat touwtje vast moet maken ofzo.. maar goed...
thnx iig.. wilde het even zeker weten
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #3 Mei 29, 2007, 03:53:56
edit2Rapporteer  
Misschien handig als je even post wat voor bar je hebt.

Je kan natuurlijk aan je depowerkoord een ringetje bevestigen en daar een van je powerlijnen
doorheen rijgen, aan de powerlijn zit aan het uiteinde ook een ringetje waardoor die niet door het ringetje van die aan je depowerkoord kan gaan. Aan het ringetje van je powerlijn kan je
vervolgens dat harpje van je leash aan vastmaken.

Leash zit aan het uiteinde gewoon aan je spreader of een ander bevestigingspunt op je waist, simpel.
kitewouter

Berichten: 375
Antwoord #4 Mei 29, 2007, 03:55:56
edit2Rapporteer  
idd tussen de beide haakjes een touw.. wel een sterk stuk touw! ik heb zelf met 600 kilo breeksterkte dus dat is wel prima..

Touw door een lusje en dan naar de andere kant door lusje en weer terug.. zorg ervoor dat de knoop zo zit, dat ie bij het lusje blijft, niet dat je knoop heen en weer kan schuiven..
dus je hebt dubbeltouw achter aan je trapeze.. daar je hp leash aan vast maken zodat ie naar links en rechts kan schuiven..

zo heb ik het.. werkt prima! good luck!
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #5 Mei 29, 2007, 04:01:20
edit2Rapporteer  
Misschien handig als je even post wat voor bar je hebt.

Je kan natuurlijk aan je depowerkoord een ringetje bevestigen en daar een van je powerlijnen
doorheen rijgen, aan de powerlijn zit aan het uiteinde ook een ringetje waardoor die niet door het ringetje van die aan je depowerkoord kan gaan. Aan het ringetje van je powerlijn kan je
vervolgens dat harpje van je leash aan vastmaken.

Leash zit aan het uiteinde gewoon aan je spreader of een ander bevestigingspunt op je waist, simpel.


hehe sorry. ik speciaal foto's maken he Grin...maar die gemist!

ik heb de slingshot profire vijflijns bar.


Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #6 Mei 29, 2007, 04:44:20
edit2Rapporteer  
Ohw dan kan het zeker wel als je het zo doet.
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #7 Mei 29, 2007, 04:55:57
edit2Rapporteer  
houden die ringetjes van je harnas dat wel? ze zien er niet super sterk uit (tong_kitesmiley)
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #8 Mei 29, 2007, 05:12:42
edit2Rapporteer  
neej pcies...daar zit ik ook een beetje over in..:S..
Jeroen Oomen

Berichten: 344
Antwoord #9 Mei 29, 2007, 13:58:35
edit2Rapporteer  
Beter aan dat handvat vastmaken. Ik heb ook die trapeze, en al die ringetjes zijn al uitgescheurd:-)
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #10 Mei 29, 2007, 14:28:06
edit2Rapporteer  
Beter aan dat handvat vastmaken. Ik heb ook die trapeze, en al die ringetjes zijn al uitgescheurd:-)
Bij dat handvat staat expliciet: "do not atach leash" (oftewel: Geen leash aan vastmaken). Dat zal een reden hebben....
Touwtje tussen de 2 D-ringen lijkt mij d ebeste oplossing. Kan gewoon met links en rechte een paalsteek, safety zit al aan je leash.
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #11 Mei 29, 2007, 15:45:35
edit2Rapporteer  
thnx allemaal... we gaan het gewoon eens proberen Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.