Klote duitser vaart mijn kite doormidden gisteren op de Slufter

Cozmo

Berichten: 199
Mei 30, 2007, 23:36:37
edit2Rapporteer  
Zo, hier dan maar het hele verhaal plus foto's. Wil graag ook jullie advies wat nu te doen als je tips hebt.
Gisteren 29-5 dus naar de Slufter gegaan met een vriend. Had net mijn nieuwe Torch II 6 meter binnen en het waaide redelijk hard. Wilde die Torch dus even testen, maar eigenlijk te weinig wind. Toen maar een 9 meter gepakt om vervolgens weer de Torch 6 meter te pakken omdat de wind was toegenomen.

Ik voer weg weg van het strand bij de 2de trap, het was nog hoog water. Op 20 a 30 meter van de kant zet ik een sprong in waarbij ik onder mijn kite doorvlieg en in het water viel. Er stond geen druk meer op de lijnen waardoor mijn kite uit de lucht viel. Hij valt op het water en plots ziek ik vol een kiter dwars door mijn kite varen. Meteen zie ik al dat er een scheur in mijn kite zit. Diegene die door mijn kite heen vaarde reageerde meteen boos op mij. Zijn boardje lag nog op/in mijn kite. Hij deed echt moeilijk en nauwelijks moeite om zijn boardje er snel uit te krijgen waarna mijn kite de lucht in ging met zijn boardje nog aan een stuk doek bungelend. Kite ging weer te water en hij deed nog maar eens een poging om zijn boardje te pakken.

Eindelijk heeft hij hem er uit, eerste wat hij doet is dat ding onder zijn voeten zetten en wegvaren. WTF dacht ik, geen sorry en niet eens even naar de kant komen om dit op te lossen. Arno wist mij meteen te vertellen dat het een Duitser was.

Heb toen iets van 20 tot 30 min. op het strand gewacht voordat hij het water af kwam. Samen met een vriend van mij daar naartoe gelopen, hij bleef maar beweren dat het mijn fout was en dat hij al full speed aan het varen was. Hij beweerde dat hij 30 km/h ging terwijl het echt niet ver van de kant af was waar hij ook vandaan kwam varen. Volgens hem zijn dit soort ongelukken altijd je eigen fout. Werd echt pissed, ik zei van ik wil het oplossen met verzekering. Hij zei dat hij hier niet voor verzekerd was en dat hij dat echt niet ging regelen. Het was volgens hem nog altijd mijn schuld. Hij kon volgens zichzelf niet meer afremmen, omdat hij al zo hard vaarde en die kite net voor hem in het water terecht kwam. Maar aan de andere kant heeft hij ook gezegd dat hij mijn kite uit de lucht zag dwarrelen. Lijkt mij dan logisch dat je niet vol richting een vallende kite gaat varen, laat staan er dwars doorheen.

Hij was totaal niet bereid om tot een oplossing te komen en ging vrolijk naar huis toe. Heb geen kenteken van zijn auto, maar weet wel in wat voor een auto hij rijdt. Hij wilde niet zijn gegevens geven.

Op het strand heb ik het er nog even met iemand anders over, die zei dat ik het moest laten repareren. Maar toen ik goed naar mijn kite keek zag ik dat er een heel stuk doek ontbrak. Een andere kiter op het strand wist te zeggen dat het nog in zee dreef waarna ik het eruit heb gevist. Dit snapte ik niet helemaal, maar na wat denken besefte ik dat toen zijn boardje aan een stuk doek in de lucht hing het vast zat aan zijn board. Kennelijk heeft hij zijn board van mijn kite verwijderd door een stuk doek eruit te trekken. Helemaal relaxt zo'n gast die niet eens de moeite doet om voorzichtig te zijn en de schade te beperken.

Wat moet je nou hier mee? Ik ben van plan aangifte te doen bij mijn verzekering en erbij te vermelden dat ik nu nog geen gegevens van de andere partij heb, maar dat ik daar wel achteraan ga.

Het gaat hierbij dus om een duitser die redelijk nederlands kon spreken. Schat hem in de 40. Hij beweerde dat hij al 15 jaar op de Slufter kwam waarvan 8 jaar windsurfen en 7 jaar kiten. En dan nog dus kennelijk altijd niet kunnen kiten. Hij voer met een rode Cabrinha bow 9 meter. Verder reed hij in een zilver/grijze Volkswagen Touran of Sharan. In ieder geval een soort van espace model zegmaar. Zijn kentekenplaat bevatte een A en C in het begin. Volgens mij begon het met AC.

Pas dus op als je in de buurt van deze gast kite. Hij heeft kennelijk geen fatsoenlijk verstand, geen kiteskills en is ronduit asociaal!



Gwensio

Berichten: 728
Antwoord #1 Mei 30, 2007, 23:41:49
edit2Rapporteer  
DUDE! percies het zelfde is 2 weken gebeurt op hindeloopen ook een duister die door een andere kite  vaarde. scheuren ook percies zo als de jouwe. zelfde arogante duitser! maar toen die van het water af ging heeft de kiteschool en de kerel zelf met die sukkel  gepraat. het is de fout van de gene die er door is gevaren volgens de kiteschool omdat hij niet eens zo dicht bij jou in de buurt moet komen!

en als hij druk van rail haalt ben je zo 10 meter downwind. hier is het opgelost met de verzekering. wordt een heel nieuw paneel in gezet!
betreft een naish boxer SLE.
Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #2 Mei 30, 2007, 23:43:30
edit2Rapporteer  
AC staat in ieder geval voor Aachen. een duitse plaats zo'n 10 km van Heerlen af. Succes ermee. In goed overleg was je er waarschijnlijk goed uitgekomen...........
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #3 Mei 30, 2007, 23:44:17
edit2Rapporteer  
erg:S
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #4 Mei 30, 2007, 23:45:34
edit2Rapporteer  
Er was geen fatsoenlijk overleg mogelijk aangezien hij niet van het water af kwam nadat het gebeurd was, hij dus ook geen sorry zei en niet bereid was om wat met de verzekering te regelen.

Maar zo te horen kan ik er maar beter werk van maken.
Geen

Berichten: 559
Antwoord #5 Mei 30, 2007, 23:46:55
edit2Rapporteer  
koleertje, duisters zijn volgens mij wel goed in spullen doormidden te varen/ naar de klote te helpen, bij m'n broer voer een duitser zo door z'n windsurfsetje heen, mast en zeil doormidden,,mooi is dat,, succes ermee!!!
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #6 Mei 30, 2007, 23:47:54
edit2Rapporteer  
hoe erg ik het met je eens ben dat je voorzichtig met andermans spullen om moet gaan moet ik je toch ongelijk geven (verzekering technisch)

voor de duidelijkheid jij hebt ervoor gezorgd dat die kite op een plaats kwam waar hij niet had moeten komen, deze als deze man beweerd dat hij net voor hem neerkwam en niet meer optijd kon remmen heb jij geen poot om op te staan hoeveel getuigen wel niet hebt. jammer dat de man er niet normaal over kon praten en zo hardhandig zijn board uit jouw kite heeft gerukt.

ik zou hem repareren en de volgende keer als je een beetje bent afgekoeld rustig naar deze man toe lopen om het te bespreken. met dreigen en er met 5 kite maatjes heenlopen kom je op dit moment nergens.

Lex

Berichten: 4827
Antwoord #7 Mei 30, 2007, 23:48:56
edit2Rapporteer  
Ben het eens met michiel. En niet alle duitsers zijn slopers..
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Mei 30, 2007, 23:50:24
edit2Rapporteer  
anders post je een kleine foto ofzo :S

wel erg niks, gaat dikke bak geld kosten dit
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #9 Mei 30, 2007, 23:52:11
edit2Rapporteer  
wow ik voel echt met je mee, echt superklote dit! Je had die gozer gewoon gelijk bij ze nekvel moeten grijpen en om z'n gegevens uit hem te persen  (tong_kitesmiley)
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #10 Mei 30, 2007, 23:53:54
edit2Rapporteer  
Michiel, hij heeft dan misschien weinig tijd gehad om te reageren toen de kite op het water lag/viel, maar hij heeft zelf aangegeven dat hij hem uit de lucht zag dwarrelen. In dat geval heb je wel degelijk de mogelijkheid om koers te veranderen of om af te remmen.
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #11 Mei 30, 2007, 23:58:21
edit2Rapporteer  
WTF wat een motherfucker.. ik zou echt maar is effe kijke of hij nog een x op de slufter is en hem dan echt aanspreke.. en idd dreige met 5 kite maatjes (tong_kitesmiley)! echt niet normaal dit..! ThumpDown zware sukkel deze gozer..
En als hij die kite naar beneden zag gaan had hij makkelijk kunnen uitwijken.. (sealedlips_kitesmiley)
Maar idd niet alle duitsers zijn slecht..
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #12 Mei 30, 2007, 23:58:41
edit2Rapporteer  
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in...dan kan je het vergelijken met auto's  ..als jij achterop een andere auto knal ben jij de lul....
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #13 Mei 31, 2007, 00:00:20
edit2Rapporteer  
Tjezus man dat is mooi klote.
Ik heb geen verstand van verzekeren maar als je rechtsbijstand hebt wil het nog wel eens helpen om de schade vergoed te krijgen.
Bij mij is er een keer een dronke fietser zo mijn autodeur ingereden van de WA kreeg ik niks maar toen ik de rechtsbijstand inschakelde kreeg ik alles vergoed.

iig suuk6.




ennuh als die duitser daar nog eens komt ..........................misschien kan je wel wat van hem lenen. ssssst ik heb niks gezegd hoor.
D.D

Berichten: 1561
Antwoord #14 Mei 31, 2007, 00:03:12
edit2Rapporteer  

ennuh als die duitser daar nog eens komt ..........................misschien kan je wel wat van hem lenen. ssssst ik heb niks gezegd hoor.

ja idd mischien een rode Cabrinha bow 9 meter
EW-OUD

Berichten: 158
Antwoord #15 Mei 31, 2007, 00:05:22
edit2Rapporteer  
 (geschokt_kitesmiley) shit man echt een nachtmerrie, echt balen  ik hoop dat er nog een goeie oplossing komt voor jou, succes ThumpsUp
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16 Mei 31, 2007, 00:06:34
edit2Rapporteer  
Juristisch gesproken is zo'n zaak heel "lastig" . Op het water geldt nog steeds de regel dat als je gaat manouvreren je, voordat je de manouvre inzet, je jezelf er van moet overtuigen dat je het overige verkeer niet hinderd. Bij springen verander je van koers. Gaat dat fout dan parkeer jij je kite in de vaarbaan van een ander. Aan de andere kant: op het moment dat jouw kite in het water ligt kun je niet meer manouvreren en moet de ander ( indien mogelijk) uitwijken.
Iedereen die een beetje kan kiten weet dat je op een vrij korte afstand kunt stoppen. enz. enz. alemaal zaken die het knap lastig maken om hier een wettelijke schuldvraag op te lossen.
Je kunt er in dit geval wel vanuit gaan dat er een aanvaring heeft plaatsgevonden. En dat de andere partij in ieder geval had moeten stoppen om in ieder geval de persoonlijke gegevens uit te wisselen. Vervolgens kan jij hem dan aansprakelijk stellen en worden dit soort zaken door de verzekering "uitgevochten" .
Het is nu gewoon retelastig voor jou om ergens verhaal te halen. ( je hebt geen persoonlijke gegevens van deze gast) In jouw geval zou ik in ieder geval proberen aangifte doen bij de politie. Op z'n minst vernieling van jouw eigendom. Verder in de toekomst goed opletten of je deze "fijne jongen" nog ergens spot om dan alsnog zijn kenteken op te schrijven......
Misschien dit verhaal in "leesbaar duits" ff posten op www.oase.com. Dat is de duitse kitesurfsite waar de meeste "zuidelijke duitsers" op zitten.........
Blijft natuurlijk gewoon knap onbeschoft / bagger , de manier waarop deze "fijne gozer" gehandeld heeft!!!
Succes!
CHRIZZZZ

Berichten: 1090
Antwoord #17 Mei 31, 2007, 00:07:11
edit2Rapporteer  

maar zwaar klote man, als k wat zie dan trek ik er wel een paar foto's van
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #18 Mei 31, 2007, 00:07:16
edit2Rapporteer  
Tsja, hij beweer dat hij al 15 jaar op de Slufter komt. Alle info over hem is welkom, ook zijn kentekennummer dus van zijn auto, naam, telefoon, adres, ALLES...
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #19 Mei 31, 2007, 00:16:14
edit2Rapporteer  
Is echt lullig voor je. Als het mij zou gebeuren zou ik gebuik maken van m'n verzekering en deze zou vrijwel zeker uitkeren aan de gedupeerde. De man heeft het niet netjes opgelost, claimen kun je altijd proberen. Het is een samenloop van omstandigheden en ik vind de duitser niet schuldig. wat kun je nog doen wanneer er een kite vlak voor je valt.
Het niet geven van zijn gegevens is een rot streek, wanneer hij in zijn recht staat (en dat denkt hij) hoeft hij zich geen zorgen te maken!

Succes
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #20 Mei 31, 2007, 00:23:14
edit2Rapporteer  
Het was ook anders geweest als hij die kite niet uit de lucht zag vallen. Als jij een boom ziet omvallen spring je toch ook weg ipv eronder? Hij vaarde gewoon richting een uit de lucht dwarrelende kite.

En het feit dat hij niet meewerkt en geen gegevens geeft betekent toch volgens mij wel dat hij er zo gemakkelijk af denkt te kunnen komen waarbij hij zichzelf misschien wel schuldig voelt.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #21 Mei 31, 2007, 00:24:22
edit2Rapporteer  
Sja, ik heb ook niet echt goede ervaringen met duitsers gehad..
Laatst kwam ik op horst op de kant, is mijn boardbag verdwenen.
Ik zoeken, kom ik 10 meter verderop een kite tegen met daarop mijn boardbag!
Hij had hem gewoon weg gepakt, en op zijn kite gelegd zodat hij niet wegwaaide.
Doe je toch niet, zonder te vragen gewoon een boardbag van iemand pakken en op je kite leggen??

5 minuten daarna, komt een andere duitser aanlopen, pakt matthias zijn pomp, en terwijl hij wegloopt roept hij iets in het duits over lenen..... Vast niet alle duitsters zullen zo zijn, maar ik heb er nog geen een ontmoet die wel normaal deed.

Echt zwaar klote voor je van je kite!!
Ik snap echt niet dat mensen zo gigantisch asociaal kunnen zijn Huh
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #22 Mei 31, 2007, 00:25:33
edit2Rapporteer  
Als jij sprngt moet jij eerst kijken of je daarmee niemand in de weg zit.
Als jou kite dan valt waar hij vaart kan hij daar ook weinig aan doen hea.
Als hij nog kon remmen is het wat anders natuurlijk.
Maar het lijkt me sterk dat hij expres door je kite heen vaart.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #23 Mei 31, 2007, 00:30:26
edit2Rapporteer  
Zwaar balen maar shit happens.

Zelfde is mij een paar jaar geleden ook overkomen, alleen was ik de gene die dwars door de kite heen ging. Iemand parkeerde zijn kite pal voor mijn neus op het water en ik kon deze niet ontwijken. Het enig waar je dan aan denkt is de lijnen ontwijken en ik ging dus dwars door de kite. Het laatste wat je wil is op full speed een lijntje voor je neus zien verschijnen......je krijgt echt een hartverzakking.

Beter hou je je hoofd koel in zo'n situatie omdat de schuld in het midden ligt. Als de gemoederen niet te hoog oplopen kan je het misschien nog op een akkoordje gooien en een leuk verhaaltje voor de verzekering in elkaar flansen, maar dan heb je dus wel de medewerking van de tegenpartij nodig.

De duitser in kwestie komt idd al een een hele tijd op de Sluf, en als je misschien vriendelijk vraagt of hij zijn medewerking wil verlenen voor een mooi verhaal voor de verzekering, valt er misschien wel wat te regelen.

Nogmaals, shit happens.

Lex

Berichten: 4827
Antwoord #24 Mei 31, 2007, 00:31:28
edit2Rapporteer  
Als jij sprngt moet jij eerst kijken of je daarmee niemand in de weg zit.
Als jou kite dan valt waar hij vaart kan hij daar ook weinig aan doen hea.
Als hij nog kon remmen is het wat anders natuurlijk.
Maar het lijkt me sterk dat hij expres door je kite heen vaart.


Ja..dat dacht ik dus ook
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.