Klote duitser vaart mijn kite doormidden gisteren op de Slufter

Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #25 Mei 31, 2007, 00:51:50
edit2Rapporteer  
Mmm. Ik heb ook altijd duitsers in mijn kite hangen... Maar toch altijd prettige afloop, zonder schade.  ThumpsUp

Klinkt een beetje alsof de betreffende persoon wat (wellicht onbedoeld) provocerend benaderd is, dan reageer ik ook niet zo meewerkend. WA claim kun je altijd proberen dacht ik zo dus ik begrijp het niet.

Los daarvan mag je niet verwachten dat iedereen in staat is om een kite te ontwijken... Beter voldoende ruimte houden !
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #26 Mei 31, 2007, 00:55:45
edit2Rapporteer  
Zou jij niet pissed zijn als hij niet eens evern het water af komt nadat dit alles gebeurd is. Verder was zijn eerste reactie meteen boos zijn naar mij toe, niet even praten, geen excuus. Dan kan ik het niet opbrengen om meteen boos te zijn als hij dan wel daadwerkelijk het water af komt.

En kitedemon, hij zag de kite dus wel degelijk vallen, en er stond ook geen spanning meer op de lijnen. Dus die lagen gewoon in het water voor en tijdens de aanvaring.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #27 Mei 31, 2007, 00:57:09
edit2Rapporteer  
ik zou dit heel slecht trekken en waarschijnlijk niet het fatsoen op kunnen brengen dit rustig te vragen.
m'n vader zei altijd: eerst slaan, praten kan altijd nog!!!
Bass`

Berichten: 235
Antwoord #28 Mei 31, 2007, 01:07:25
edit2Rapporteer  
ik zou dit heel slecht trekken en waarschijnlijk niet het fatsoen op kunnen brengen dit rustig te vragen.
m'n vader zei altijd: eerst slaan, praten kan altijd nog!!!


Hehe. Je kan het beter anders om doen
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #29 Mei 31, 2007, 01:10:49
edit2Rapporteer  
Zowieso heeft deze man dit niet erg goed opgelost. Maar de schuld blijft grotendeels bij jou liggen. Gezien het feit dat je de kite parkeerd op een plek waar die niet hoort. En jij ook wat beter om je heen had kunnen kijken of er niemand downwind aan kwam varen. Ik heb dit probleem ook een keer gehad. Iemand sprong achter kite valt uit het windvenster en beland voor mijn neus het water in. Enigste wat je op zo'n moment doet is proberen de lijnen te ontwijken en proberen te remmen. En je kan dit van tevoren ook niet zien aankomen. Jij bent tenslotte degene die de kite op het laatste moment op het water parkeerd. Denk zelf dat je verzekering hier nog aardig moeilijk over gaat doen.
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #30 Mei 31, 2007, 01:17:45
edit2Rapporteer  
Het lijkt mij zo gek dat je echt vol met je board aan je voeten een kite invaart. Volgens mij zou mijn automatische reactie zijn om koste wat het kost niet met mijn board die kite te raken. Of afschoppen of er zelf induiken met je board omhoog, heb je niet zoveel tijd voor nodig lijkt me. Mjah het zal wel aan mij liggen .
Iig zwaar klote voor je en suc6 met het verzekeringsgebeuren
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #31 Mei 31, 2007, 01:26:25
edit2Rapporteer  
Erg lullig voor je....

Bekijk eerst of je die Duitser nog kan traceren en een gesprek met hem proberen aan te knopen.

Kom je er niet uit zal een verzekeringskwestie een lastige zaak voor je worden. In jou geval zal je eerlijkheid richting een verzekeraar niet het gewenste resultaat opleveren.

Wellicht dat een vriend of kennis het op zijn wa verzekering kan claimen mét een duidelijke verwijzing dat hij schuldig is aan het ongeval. Uiteraard wel melden dat je geen enkele relatie tot die persoon hebt.

Heb dit zelf ook wel eens gedaan en werkt prima. Mss kan je de kite zelfs total loss laten verklaren om zodoende genoeg te cashen voor een nieuwe.

Succes!
-Mark-

Berichten: 451
Antwoord #32 Mei 31, 2007, 01:37:23
edit2Rapporteer  
idd melvin zo werd het bij mij thuis ook altijd gezecht en vaak werkt het nog ook,

Ik zou me ook niet in kunnen houden net blij met je nieuwe kite vaar er zo een lompe duitser door heen , dan zal ik ook pissig worden. En zeker als hij het fatsoen niet op kan bregnen om ff naar de kant te komen en het er ff over te hebben dat is tog het minste wat je kan doen.

maar veel succes er nog mee
Jay

Geen avatar

Berichten: 236
Antwoord #33 Mei 31, 2007, 01:38:54
edit2Rapporteer  
Dat is mooi klote jongen! Ook ik heb slechte ervaringen met Duitse kiters, ze vinden zichzelf over het algemeen erg goed, en hebben altijd gelijk. Ben maar blij dat Hitler het niet voor het zeggen heeft gekregen, dan waren we helemaal in de aap gelogeerd. Sterkte met het verlies, en misschien kom je deze vriend nog eens tegen, dan kun je hem er aan herinneren dat "gasten" zich fatsoenlijk moeten gedragen, tenminste zo doe ik dat als ik in het buitenland op bezoek ben!!
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #34 Mei 31, 2007, 01:48:39
edit2Rapporteer  
Sja, ik heb ook niet echt goede ervaringen met duitsers gehad..
Laatst kwam ik op horst op de kant, is mijn boardbag verdwenen.
Ik zoeken, kom ik 10 meter verderop een kite tegen met daarop mijn boardbag!
Hij had hem gewoon weg gepakt, en op zijn kite gelegd zodat hij niet wegwaaide.
Doe je toch niet, zonder te vragen gewoon een boardbag van iemand pakken en op je kite leggen??

5 minuten daarna, komt een andere duitser aanlopen, pakt matthias zijn pomp, en terwijl hij wegloopt roept hij iets in het duits over lenen..... Vast niet alle duitsters zullen zo zijn, maar ik heb er nog geen een ontmoet die wel normaal deed.

Echt zwaar klote voor je van je kite!!
Ik snap echt niet dat mensen zo gigantisch asociaal kunnen zijn Huh

vinni who cares dit staat in geen verhouding met wat hier is gebeurd ga nou niet onnodig lopen stoken
chico

Berichten: 1112
Antwoord #35 Mei 31, 2007, 01:50:29
edit2Rapporteer  
Shit voor je man. Ik kan me voorstellen dat je baalt. Het is een beetje moeilijk om een waarde oordeel te geven want ik was er niet bij. In ieder geval is die Duitser hier een gast en als ik gast ben ergens ga ik zeker geen ruzie maken met locals, tenminste als ik er nog een keer wil komen. Die Duitser kan jou, of je vrienden wel eens nodig hebben. Boardje kwijt, kite niet herstarten enz. dan is het prettig als je in ieder geval geen negatief imago krijgt op een spot. Dat kan wel eens backfire geven. Als ik die Duitser was zou ik in ieder geval met je in dialoog gaan en kijken naar een oplossing die voor beide partijen acceptabel is.
~Kas

Berichten: 226
Antwoord #36 Mei 31, 2007, 01:54:32
edit2Rapporteer  
das bale man beterschap aan je kite:(
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #37 Mei 31, 2007, 01:58:05
edit2Rapporteer  
Doorvaren na een aanvaring, is dat niet strafbaar?
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #38 Mei 31, 2007, 02:00:36
edit2Rapporteer  
Wat had hij dan moeten doen? Lekker naast die kapotte kite in de zee dobberen? Hij had gewoon op het strand met Cozmo moeten praten.
jaapd

Berichten: 609
Antwoord #39 Mei 31, 2007, 02:03:16
edit2Rapporteer  
Inderdaad balen van die kite. Maar als je springt met een andere kiter downwind van je dan zit je toch zelf fout. En dan kan je wel zeggen dat hij niet kan kiten maar jij kan je kite niet in de lucht houden.

Wel slecht dat hij zijn gegevens niet geeft maar zo zijn al die bow-kiters (grinnik_kitesmiley)
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #40 Mei 31, 2007, 02:09:06
edit2Rapporteer  
Hey Cozmo, idd Kl*te van je kite!

Verder zal die Duitser er niet voor verzekerd zijn volgens mij. Want als je het via de verzekering regelt kost het normaal niets voor die l*l.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #41 Mei 31, 2007, 02:47:57
edit2Rapporteer  
Sja, ik heb ook niet echt goede ervaringen met duitsers gehad..
Laatst kwam ik op horst op de kant, is mijn boardbag verdwenen.
Ik zoeken, kom ik 10 meter verderop een kite tegen met daarop mijn boardbag!
Hij had hem gewoon weg gepakt, en op zijn kite gelegd zodat hij niet wegwaaide.
Doe je toch niet, zonder te vragen gewoon een boardbag van iemand pakken en op je kite leggen??

5 minuten daarna, komt een andere duitser aanlopen, pakt matthias zijn pomp, en terwijl hij wegloopt roept hij iets in het duits over lenen..... Vast niet alle duitsters zullen zo zijn, maar ik heb er nog geen een ontmoet die wel normaal deed.

Echt zwaar klote voor je van je kite!!
Ik snap echt niet dat mensen zo gigantisch asociaal kunnen zijn Huh

vinni who cares dit staat in geen verhouding met wat hier is gebeurd ga nou niet onnodig lopen stoken

Ik probeer hier alleen maar duidelijk mee te maken dat sommige mensen echt enorm asociaal kunnen zijn.
Dit heeft helemaal niks met stoken te maken.
Tuur!

Berichten: 143
Antwoord #42 Mei 31, 2007, 03:05:38
edit2Rapporteer  
Ook hier zal ik mijn  (wellicht niet) gewaarderde input geven :

Ik begrijp je teleurstelling, maar heb me wel gister rot om je gelachen en nu weer..

 

Sta ik ff te rusten op de kant, zie ik je kite crashen.. baf !

Komt net die Duitsre aanvaren en dus dwars door je zooi heen..

D8 je nu echt dat hij dat express deed,..

Een zooitje, maar toen een paar minuten later zijn boardje aan de flarden in de lucht hingen aan je kite

was een bizar gezicht.. een foto waard !

 

Enfin ik ga weer ff varen, zie ik je op de kant verhaal halen.

Laat duidelijk zijn die Duitser kon er geen reet aan doen dat jij je kite laat crashen terwijl hij relaxed uitvaart.

Het zijn mijn vrienden ook niet, maar deze kerel is ook altijd op de Slufter met windje 8 zijn ding in de winter aan het doen als jij warmpjes bij moeder aan de chocomel zit...

 

Maar dat je nu weer je frustratie zo op hem bot viert .. kom op .. ik zou in jou geval ook zwaar ziek zijn..

Ook met zijn evt. medeleven zou je geen nieuwe kite hebben...

"Schade meine nachbar das dein kite ganz nach dem klote ist.."

Hij dacht gewoon heel anders : weer zo'n nikshollander die zijn kite bijna op mijn kop laat klappen..

 

Be a man and get over it

Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #43 Mei 31, 2007, 03:14:25
edit2Rapporteer  
Hier ook nog maar even. Vind het dan ook wel mooi geweest. Ik doe toch wel wat ik vind dat ik moet doen. Morgen de verzekering en las hij niet alsnog zelf met zijn gegevens komt doe ik er aangifte van bij de politie. Simpel.

En nog wat meer uitleg/zooi om te lezen. Ben al die speculaties wel een beetje zat.

Arthur, je hebt het echt helemaal verkeerd. Hij kan er inderdaad niks aan doen dat mijn kite uit de lucht valt. Maar hij kan wel van koers veranderen of afremmen als hij een kite uit de lucht ziet vallen in zijn vaarrichting. Bovendien trekt hij dus met zijn board een stuk doek uit mijn kite. Niet geheel voorzichtig te noemen. En verder, wiens schuld het ook is, neem in ieder geval het fatsoen om naar de kant te komen om er over te praten. Zo gaat dit ook gewoon op de weg, je rijdt toch ook niet door na een ongeluk ook al is het niet jouw schuld?

Verder kite ik ook vrolijk met windkracht 8 en de hele winter door, beetje rare aanname doe je die niet relevant is.

En als laatste nog, een tijdje voordat dit ongeluk geboorde klapte er een kite vlak achter mij op het water, ik keek om en zag dat het een rode Cabrinha bow was (die duitser dus). We varen daarna paar keer nog langs elkaar heen, TOTAAL geen sorry zeggen ook. Ik ben dit echt nog nooit eerder op het water tegengekomen. Zeg zelf ook altijd netjes sorry als je zoiets doet.

Het gaat dus ook om hoe hij er mee omgaat, DAT is dus fout.

PS Tuur: Een kite die uit de lucht komt vallen zonder spanning op de lijnen doet niet baf! Wel of niet expres, je moet gewoon het fatsoen hebben om even van het water te komen en er over te praten.

Ik zoek het lekker allemaal zelf wel uit, hij mag ook nog altijd vrijwillig zijn gegevens geven. Ga morgen de verzekering op de hoogte stellen en dan zie ik wel wat die er mee doet. Geeft hij niet zijn gegevens maak ik er een melding van bij de politie. Wiens schuld het is zoekt de verzekering maar uit, waarom ben je uberhaupt verzekerd als zulke dingen niet gedekt worden? Er is niet sprake van het express of niet express doen en ook niet zozeer perse wie de schuldige is, maar ik wil het wel via/met de verzekering proberen af te handelen. Zie echt het probleem hier niet van.

kiter09

Berichten: 45
Antwoord #44 Mei 31, 2007, 03:20:13
edit2Rapporteer  
Ola Tuur,
Kan wel zijn dat de Duitser in de winter nog vaart maar dat wil nog niet zeggen dat hij het fatsoen niet kan opbrengen om de zaken met elkaar te bespreken en te regel.....
Tevens is hij verplicht zijn gegevens af te geven naar een aanvaring of je nu schuldig bent of niet.
Dat zijn nu eenmaal de regels van de "normale"kiters. Als iemand zich daar niet in kan vinden moet die maar lekker op op de Oostzee gaan varen ofzo, in iedergeval niet bij mij in de buurt.

¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #45 Mei 31, 2007, 04:25:22
edit2Rapporteer  
Wel slecht dat hij zijn gegevens niet geeft maar zo zijn al die bow-kiters (grinnik_kitesmiley)


ha...ha
Freerider

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #46 Mei 31, 2007, 15:51:36
edit2Rapporteer  
heej heej, al aan het waarborgfonds ged8?
vriend van me werd aan gereden door een auto (ook duitser btw) en die reed door.. hij met verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis, en veel schade aan z'n brommer...
heeft alles terug gekregen van het waarborg fonds, welke zich in de zaak verdiept wanneer andere partij niet bekend is.
je moet wel zeker van zijn dat je in je recht staat..
waarborg fonds maakt gebruik van getuigen, wel handig als iedereen hetzelfde verhaal kan vertellen...
ik weet niet zeker of dit opgaat voor de kitesport, maar neem aan van wel...
Grt...
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #47 Mei 31, 2007, 18:07:14
edit2Rapporteer  
hey Cozmo, wat ontzettend balen van je kite! Zwaar klote natuurlijk..

Ik was er niet bij dus ik weet niet precies wat er nou gebeurd is, maar als ik jou verhaal lees dan denk ik dat jij zelf toch beter had moeten opletten. Blijkbaar waren jullie beide niet heel ver van de kant af (die duitser was aan 't uitvaren? jij was 30m v/d kant = 1x lijnlengte = niet genoeg). Als jij onder je kite door springt, daarna je kite dropt en dan vaart hij erdoorheen, dan was jij blijkbaar upwind van die duitser.

Wat al eerder gezegd is: als jij een maveuvre uithaalt dan heb je geen voorrang en moet je er voor zorgen dat er niemand in de buurt is of jou landings-zone binnen vaart / gaat varen.

Ook was jij upwind van de duitser, er geldt: loef wijkt voor lei dus de duitser had voorrang (helemaal als hij aan het uitvaren was). Het was beter geweest als je ervoor gezorgd had dat jij downwind was van die duitser (ipv andersom).

Ik kan me niet voorstellen dat die duitser express door je kite is gevaren. Zo'n aanvaring is best gevaarlijk, zeker voor degene die getorpedeerd wordt door die kite (ivm lijnen enzo). Ik kan me goed voorstellen dat hij erg geschrokken is... en eigenlijk waren excuses van jouw kant richting hem ook wel op zijn plaats geweest denk ik (jij dropt immers je kite op zijn hoofd).

Wat wel zo is is dat je na een aanvaring natuurlijk niet zomaar door gaat varen. Je bent dan volgens mij verplicht om te stoppen en te helpen enzo. Dat is dus wel heel erg onbeleefd van die duitser en wellicht ook strafbaar.

Ik heb in mijn kite-carriere een aantal keren een kite richting m'n hoofd gesmeten gekregen: een paar keer iemand die z'n kite zonder blikken of blozen door mijn lijnen vloog en ook wel mensen die hun kite vlak naast / achter / over mij heen crashten. Daar schrik je enorm van en mijn reactie was dan ook (al sprak ik die niet uit): "kijk eens uit waar je je kite parkeert jij fu**ing noob!". Direct daarna natuurlijk ff m'n ego onderdrukt en zo beleefd en constructief mogelijk de situatie opgelost.
Tegenwoordig blijf ik zoveel mogelijk bij iedereen uit de buurt en spring ik gewoon niet als er iemand ook maar een beetje in de buurt is of lijkt te komen. Ik zoek gewoon de ruimte op: ff opkruisen en je eigen stuk zee claimen. Niet zoals veel mensen allemaal op een kluitje vlak langs de kant gaan klunzen. Ja het water is daar meestal vlakker, maar vlak water is toch voor mietjes! Golven zijn voor bikkels! :-)

ok ok

mijn 2 ct.

maar succes met het traceren van die duitser, hij had zeker zijn gegevens met jou uit moeten wisselen enzo! Erg onbeschoft..
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #48 Mei 31, 2007, 18:08:21
edit2Rapporteer  
Wat zou er op het duitse forum staan, "klote hollander springt voor m'n neus waardoor ik in z'n kite vaar?" niks voor je dat je kite kapot is, maar als jij kennelijk niet genoeg afstand houdt of geen rekening houdt met de afstand die je downwind aflegt als je springt is het toch echt je eigen fout....

Volgens het BPR heeft degene die zijn koers plotseling wijzigt geen voorrang, jij dus.
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #49 Mei 31, 2007, 18:26:54
edit2Rapporteer  

Volgens het BPR heeft degene die zijn koers plotseling wijzigt geen voorrang, jij dus.

Kiten valt niet onder het BPR.... (hangloose_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.