Klote duitser vaart mijn kite doormidden gisteren op de Slufter

kiteboy
Gast
Antwoord #50 Mei 31, 2007, 18:46:04
edit2Rapporteer  
Tering gek als je die gast nog keer ziet en hij geen gevens wilt geven zou ik hem echt de %%^() in slaan dit kan tog niet:S
GlennVegas
Gast
Antwoord #51 Mei 31, 2007, 18:49:51
edit2Rapporteer  
Hoe simpel is dit... jij springt... jij bent fout... jij bent boos (begrijpelijk)... jij moet erover komen en verder beulen  Joepie... dat de duitster geen sorry zegt... tja... ik weet niet of ik zou aardig zou zijn als iemand zijn kite voor me neus crashed en er doorheen vlieg... beetje van twee kanten boosheid denk ik zo!
Myzrael
Gast
Antwoord #52 Mei 31, 2007, 18:54:52
edit2Rapporteer  
Lijkt mij ook. Pech voor de topicstarter maar ik voel niet echt mee. Zeker niet als hij zijn topic met dingen als "klote duitser" begint.
Wel had die man die erdoorheen vloog even sorry kunnen zeggen. Ik denk dat jij zelf richting die man gewoon erg boos bent geweest en daardoor hij zoiets van "krijg het schijt maar" zal hebben gehad.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #53 Mei 31, 2007, 19:02:46
edit2Rapporteer  
Wat een gejank allemaal.

Al was er een hele kudde Al Qaida-kiters door je kite heen gevaren, dan nog heb je het aan jezelf te danken dat je kite uit de lucht komt zetten door een typische beginnersfout zoals het onder je kite doorzwaaien na een recht toe recht aan sprong.
Ik denk dat je jezelf toch wel af zou moeten vragen of het dan wel zo verstandig is om op een spot als de Sluf te gaan varen, en niet op het autostrand.
Aangezien het aardig druk kan zijn op de Sluf, kan je niet verwachten dat je medekiters altijd je kite kunnen ontwijken. En in een dergelijke situatie is het meer een kwestie van lijnen ontwijken (deze vormen wel degelijk een gevaar voor de gene er eventueel in vaart) en vormt de kite zelf geen bedreiging.
Jammer van de afwikkeling na het akkefietje, maar het heeft weinig zin om dit te melden bij de politie.....
Punt is dat de oorzaak ligt bij het verliezen van de kontrole over de kite, en niemand die met opzet door een kite heen jast, met het risico bij de lijnen in de buurt te komen.
Dus stoppen met janken en ga opzoek naar een manier waarbij je nog het één en ander vergoed zou kunnen krijgen, want kites zijn nou éénmaal erg duur speelgoed.
Dylan

Geen avatar

Berichten: 83
Antwoord #54 Mei 31, 2007, 19:38:01
edit2Rapporteer  
Jonges jonges


Ik zou die duitser ook uitschelden of het nou zijn schuld was of niet. Ik zou ook pissed off zijn.


Jammer dat de duitser niet mee wil werken aan het verzekeringswerk maar het lijkt mij niet dat je de schuld op hem kan verhalen (juridisch gezien). Tenminste, het gaat je waarschijnlijk niet lukken.


Niemand hier kan je precies vertellen wie er de meeste schuld heeft (hoeveel tijd had de duitser om uit te wijken / hoe roekeloos sprong jij / etc).
radrobby
Gast
Antwoord #55 Mei 31, 2007, 21:02:34
edit2Rapporteer  
jij springt,... jij dus de klos,... ook al is ie een duitser,.. helemaal gek zijn ze niet om expres door jouw kite te varen,... volgende keer beter kijken,...
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #56 Mei 31, 2007, 21:11:54
edit2Rapporteer  
Wat een laffe niks actie zeg. Beetje jammer dat er dit soort mensen op deze planeet rond surfen. Ik zou het iig als ie ooit weer komt het met hem op een akoortje gooien zoals Kitedemon zegt. suc6.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #57 Mei 31, 2007, 21:27:44
edit2Rapporteer  
dus de situatie is als volgt?

- Cozmo maakt een fout waardoor zijn kite plotseling voor Duitser X op het water belandt.

- Duitser X kan door wat voor reden dan ook niet meer op tijd ontwijken en vaart vol in de kite van Cozmo. (we waren er niet bij maar het is toch aan te nemen dat hij er niet express in vaart en zichzelf zo in een risicovolle situatie plaatst)

- Cozmo is pissed op Duitser X, terwijl kiter Duitser X toch op zn minst een excuus van kiter Cozmo zou moeten verwachten voor zijn fout.

- Ipv excuus krijgt Kiter Duitser X geschreeuw naar zijn kop waardoor hij zoiets heeft van stik der maar in, je zoekt het maar uit ik ga verder varen.

Wat zou jij gedaan hebben als jij die duitser X was? Dan is het niet eens zo verwonderlijk dat hij gewoon door gaat met zn ding. Een ander geeft je misschien nog een beuk erbij op je hoofd omdat je tegen hem tekeer gaat terwijl het ogenschijnlijk je eigen fout is.

Begrijp me niet verkeerd, Ik vind het echt klote voor je dat je kite aan stukken is. Maar verplaats je even in die andere kiter. Dan slaan sommige reakties hier echt kant nog wal.

Ik weet in ieder geval wel dat als in zo'n situatie iemand tegen mij zou reageren zoals Melvin aangeeft (eerst slaan dan praten) dan gaat behalve zijn kite ook zijn gebit aan stukken. gaat nergens over
Mocht je zoiets gebeuren blijf dan allebei relaxed zodat je op basis van sympathie het voor elkaar in orde maakt. Dat werkt denk ik 100 keer beter. Ik zelf zou dan best bereid zijn geweest om het verhaal met zn 2en zo op papier te zetten dat mijn verzekering het zou vergoeden. Dan heb je de volgende kitesessie er een beachmate bij.....
Cozmo

Berichten: 199
Antwoord #58 Mei 31, 2007, 21:50:59
edit2Rapporteer  
Hier ook dan nog een laatste post wat mij betreft. Ik ga er zelf mee aan de slag en zie wel hoe het allemaal afloopt met de verzekering en politie.

Laat ik vooraf eerst maar eens zeggen dat ik echt geen asociale kiter ben en roekeloos vaar. Of ik nou wel of niet voorrang heb, ik probeer altijd een aanvaring te voorkomen door mijn kite hoog of laag te houden en desnoods om te draaien en de andere kant op te varen. Ben ook de beroertste niet om iemand anders zijn boardje uit het water te vissen als ik die zie. Heb verder ook niks tegen duitsers, dit stond meer in de titel aangezien ik wel degelijk nog altijd zijn gegevens wil, of het nou zijn of mijn schuld is. Op hanglos staat het niet in de titel, dus til er niet zo zwaar aan. Duitser is geen scheldwoord en zo heb ik het volgens mij ook niet gebruikt.

Verder is het volgens mij als volgt gegaan:

Ik vaar vanaf de kant het water op, haak uit maak een sprong land verkeerd en zie mijn kite ZONDER spanning op de lijnen uit de lucht vallen. Mijn kite was dus onbestuurbaar en viel op het water ZONDER spanning op de lijnen en 90 graden gedraaid tov de wind.

Vlak daarna zie ik iemand vol mijn kite invaren van voren. De tube lag dus zegmaar richting hem. Hij hoefde geen lijnen te ontwijken aangezien die allemaal zonder spanning i het water lagen (kite viel bijna recht naar beneden).

Vervolgens schieten er allemaal dingen door mijn hoofd, maar roep of zeg ik niks. Of ik heb misschien sorry geroepen, dat weet ik niet meer. Maar ben zeker niet richting hem gaan schreeuwen op dat moment.

In mijn ogen doet hij niet moeite om snel en voorzichtig zijn boardje van/uit mijn kite te vissen waardoor de kite op een gegeven moment de lucht in ging met zijn boardje vast aan een stuk doek. Kite komt neer en hij haalt uiteindelijk zijn boardje eruit. Niet wetende dat hij hiermee dus gewoon het stuk waaraan zijn board vast zat uit/van mijn kite heeft getrokken, daar kwam ik pas later achter op het strand toen ik een stuk doek miste. Hij pakt zijn boardje en vaart vrolijk door, kijkt niet om helpt me niet eventueel met mijn kite en komt al helemaal niet naar de kant toe zodat we er over kunnen praten.

Ik vind dat je zo gewoon niet met elkaar om gaat of je nou wel of niet schuldig bent, ik dump niet expres die kite voor hem en ik neem aan dat hij niet expres mijn kite doormidden vaart. Wat is dan het probleem om dan wel naar de kant toe te komen?

Het is de manier waarop het is verlopen waarom ik zo pissed ben. Ik heb 20 a 30 min moeten wachten voordat hij naar de kant toe kwam. Hij gedroeg zich alsof er niks was gebeurd waarna ik dus op hem af ben gestapt. En ja, toen was ik idd boos op hem omdat IK vind dat je zo niet handelt in zo'n geval. En toen hij mij wist te vertellen dat hij mijn kite uit de lucht zag vallen snapte ik al helemaal niet meer waarom hij daar dan niet op reageert. Je gaat toch juist zo'n situatie uit de weg neem ik aan? En hij kon er idd niks aan doen dat die kite van mij uit de lucht viel, maar als hij het zag gebeuren had hij er wel op kunnen reageren. Zeker als je al 7 jaar kite en 8 jaar windsurft lijkt mij.

Ik begon over de verzekering dat ik het daar graag mee wilde regelen. Hij was niet bereid zijn gegevens te geven aangezien hij maar bleef zeggen dat het mijn schuld was. Die hele discussie met hem ging echt niet normaal vond ik, maar daar zijn jullie allemaal niet bij geweest behalve een vriend van me die ook aan het kiten was.

Uiteindelijk vertrok hij zonder zijn gegevens te geven naar huis. Wat is het probleem dat de verzekering het uitzoekt wie er wel of niet schuldig is? Je bent toch niet voor niets verzekerd. Als het mijn schuld blijkt te zijn jammer, als het zijn schuld blijkt te zijn krijg ik geld om mijn kite te laten repareren of een nieuwe te kopen.

Wat is nou het grote probleem hiervan om het op deze manier op te lossen? Bij ongelukken of het nou wel of niet jouw schuld is wissel je altijd gegevens uit lijkt mij?

En als je er niet bij was ga dan geen aannamens doen. En ook niet over hoe ik kite.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #59 Mei 31, 2007, 22:01:07
edit2Rapporteer  
Vervolgens schieten er allemaal dingen door mijn hoofd, maar roep of zeg ik niks. Of ik heb misschien sorry geroepen, dat weet ik niet meer. Maar ben zeker niet richting hem gaan schreeuwen op dat moment.

In mijn ogen doet hij niet moeite om snel en voorzichtig zijn boardje van/uit mijn kite te vissen waardoor de kite op een gegeven moment de lucht in ging met zijn boardje vast aan een stuk doek. Kite komt neer en hij haalt uiteindelijk zijn boardje eruit. Niet wetende dat hij hiermee dus gewoon het stuk waaraan zijn board vast zat uit/van mijn kite heeft getrokken, daar kwam ik pas later achter op het strand toen ik een stuk doek miste. Hij pakt zijn boardje en vaart vrolijk door, kijkt niet om helpt me niet eventueel met mijn kite en komt al helemaal niet naar de kant toe zodat we er over kunnen praten.


Als het zo gegaan is dan is het inderdaad een klotestreek van deze kerel om niet even mee naar de kant te gaan. Dat zou inderdaad een f*cked up mentailiteit zijn. Ik wil alleen maar aangeven dat we 1 kant van het verhaal horen nu en dat sommigen daar absurd op posten. Zoals je zelf al aangeeft wij waren er niet bij.

Ik hoop dat je het allemaal alsnog geregeld krijgt.  (up_kitesmiley)n.
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #60 Juni 01, 2007, 04:30:47
edit2Rapporteer  

En als je er niet bij was ga dan geen aannamens doen. En ook niet over hoe ik kite.

Als je dat niet wil  !!!!


loop dan niet te mauwen op een forum, dan vraag je erom dat mensen hun mening geven....

waarschijnlijk hoopte je bij het posten dat je iets meer medestanders zou krijgen, maar helaas

iedereen vind het rot voor je ( ik ook ), niemand gunt iemand anders een kapotte kite.....



ben wel bang dat het je eigen schuld grotedeels is, tuurlijk hij had voorzichtiger zijn board kunne pakken maar hij zal wel kwaad geweest zijn dat ie bijna een kite op zich had...

blijft hoe je het ook went of keerd, niet springen als er iemand downwind van je vaart in de zelfde richting, vaar nu 7 jaar, en echt het is gewoon opletten, en desnoods een keer minder springen

ook denk ik niet dat hij express erin is gevaren, er is niemand ( ook geen duitsers ) die daar risico mee willen lopen


maar sorry


ik mag natuurlijk geen aannamens doen, ik was er niet bij.....


succes in ieder geval wel dat je het geregeld krijgt
diederik

Berichten: 908
Antwoord #61 Juni 01, 2007, 04:54:27
edit2Rapporteer  
pffffffff fijn he dat iedereen op een positieve manier met je meeleeft...

I.i.g. succes gast!
Merc
Gast
Antwoord #62 Juni 01, 2007, 06:37:27
edit2Rapporteer  
Cozmo ik begrijp je frustratie.
Had die gast zijn excuses gemaakt en normaal gereageerd en ff gevraagd of alles oke is dan had je het niet zo rot gevonden om te horen dat het jouw schuld was.

Over dat juridische: regel een is nog altijd goed zeemansschap!
Daar heeft deze kiter nog nooit van gehoord.

Ik zou hem zeer zeker de volgende keer aanspreken. De kans dat hij jouw herkent is klein.
Maak dus eerst een social praatje en confronteer hem daarna pas met de ervaring van een kiter die dwars door een kite heen vaarde en zijn board pakte en verder is gaan varen. Je kan hem terug koppelen door te vragen hoe zij zich zou voelen als je door zijn kite heen zou varen. Meld daarna pas oh wacht eens even was jij dat niet.

Zoek eerst ff uit hoe het zit met de verzekering. Ik hoop voor je dat je NKV lid bent die willen je vast wel verder helpen.

Tja ik vaar o.a. bij een club waar geen dagleden welkom zijn. Dat scheelt een hoop gezeur.
Enne het is niet van belang om te weten of het een duitsers is het had net zo goed een NL kunnne zijn die varen in mijn ogen vaak ook zeer associaal.

succes met alles
HelldogBE

Berichten: 94
Antwoord #63 Juni 01, 2007, 06:46:28
edit2Rapporteer  
ik vrees dat je inderdaad zelf in fout bent in dit geval! hij had voorrang (vaarde upwind van je?) en jouw kite is over je gevlogen en dus achter je geland net voor hem...


maar moest ik van jou zijn zou ik toch lekker door zn kite beulen hoor als ie eens in het water ligt, de kloothommel! ik zou er ook alles aan gedaan hebben om het incident te beperken/vermijden moest ik zoiets voorgehad hebben kite omgooien en evt helpen om dat board uit de kite te halen dus.

Was ik van jou geweest had ik hem echter onmiddelijk op vijfde lijn gereleased, ik zou ook niet happig zijn om mn board van op het doek van een kite te gaan halen die gepowerd staat! die touwen zijn echt levensgevaarlijk als je daar zelf met je kite bij moet gaan zwemmen geloof me!

jammer van de kite en hopelijk valt de repair een beetje mee
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #64 Juni 01, 2007, 08:32:26
edit2Rapporteer  
gewoon niks! succes met de afwikkeling...
het blijft een dure hobby.
Merc
Gast
Antwoord #65 Juni 01, 2007, 15:39:08
edit2Rapporteer  

Kiten valt niet onder het BPR.... (hangloose_kitesmiley)


 ListenToMe Zee valt niet onder BPR

Binnenvaart Politie Reglement (BPR).
 

@ Cozmo: je schiet alles ter verdediging.
Ik zou toch maar eens kijken wat jij de volgende keer anders kunt doen!!!


Dit is o.a. een van de regels (check NKV)
[/color][/b][/size]

Blijf vrij van andere watergebruikers bij een gijp/transition. Op dat moment verlies je namelijk al je voorrangrechten. Kijk dus eerst goed over je schouder of er iemand achter je vaart voor dat je een transition maakt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.