Ozone kites lowend

atlantisguard

Geen avatar

Berichten: 7
Mei 31, 2007, 06:05:29
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik sta op punt om een Ozone kite (instinct) aan te schaffen, maar daar kites een ZEER slechte investering zijn heb ik geen zijn om daar veel euros tegen te kletsen.

Wie heeft met de 2006 instinct (13) gevlogen en eveneens met de Ozone 2007 instinct (13) sport ?

Wat zijn de bevindingen betreft lowend - highend, snelheid; verschil tussen beide kites?

Kan ik me verkeerd kopen door de 2006 aan te schaffen?

Alvast bedankt,

Atlantis
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #1 Mei 31, 2007, 13:46:28
edit2Rapporteer  
ik denk als je ozone als low end wil hebben dat je beter voor de edge kan gaan die hebben veel power

een vriend van mij heeft een setje 11m (06) en 7m edge (07) en heeft totaal geen gat
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #2 Mei 31, 2007, 16:22:59
edit2Rapporteer  
Koen de teamrider van Ozone. .Die vaart de EDGE geloof ik even snel als andere met 16 meter en groter. Dat is dus enorm snel.
ilserem

Geen avatar

Berichten: 65
Antwoord #3 Mei 31, 2007, 17:04:11
edit2Rapporteer  
ik vaar de 13 instinct nu bijna een jaar
80kg en 135 board, zee, 5 jaar ervaring
vanaf 12 kn upwind,best tussen 14 en 22 kn limiet 30 kn
sport 13 1 keer gevaren (15-20 kn)
verschil is erg gering
sport: wat lichter gebouwd iets beter te hanteren in lowend, ietsje sneller sturen maar minder prettig feedback.
Als je voor goede prijs instinct 2006 kan krijgen zeker doen
Als je onder 75 kg bent neem de 11 (stuurt duidelijk sneller)
atlantisguard

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #4 Mei 31, 2007, 18:21:56
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reakties!

Zal me dus een Instinct 2006 aanschaffen, maat 13. Hopelijk past ie perfect in de range van men TD8 en shockwave 16.
Ikzelf kite al 4 jaar, en heb eigenlijk altijd jong materiaal aangeschaft (overjaars). Wat vorig jaar goed was is nu ook nog goed is mijn moto.
De eerste dat ik me een Ozone zal aanschaffen, ben benieuwd.

Groeten

Atlantis


Erik de Berik

Berichten: 641
Antwoord #5 Mei 31, 2007, 19:52:54
edit2Rapporteer  
Hoi ,vlieg zelf 2006ers  15 en 11.Low end sucks van beide vliegers .Beide rete stabiel .de 15 is rete traag.De 11 is super.Heb ook een gat ertussen en heb duidelijk een 13 nodig ,denk dat ik voor de 13 edge ga ,schijnt dat ie gigantische power heeft en meer low end.Verder ben ik erg tevreden over de Ozone,s.

Hier de update voor de 2006ers,wordt ie iets sneller van en sommigen menen dat ie t zelfde vliegt als de sport 2007.(ben zelf bijna klaar met de 15 )

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2338509&highlight=ozone+instinct+bridle
atlantisguard

Geen avatar

Berichten: 7
Antwoord #6 Juni 01, 2007, 23:23:56
edit2Rapporteer  
Erik,

Ik zal de kite de komende dagen eens test als er wind staat (grrrr). Als ie me niet bevalt, dan komt ie online. Had men gedachten op een boxer 12 SLE gezet. Maar men kameraad had de kite eerst gezien, en die ging hem kopen... en nu is ie aan het bijdraaien dat ie voor een shockwave gaat, hoop dat hij de SLE koopt, dan kan ik deze ook direct testen.
Dus afwachten hoe de kite me bevalt. De eerste keer dat ik een Ozone koop, had enkele mensen gebelt voor raad en die vonden hem super.

Kan idd nog eens spelen met de lijnen!

Groeten

Atlantis
rikjonker

Berichten: 258
Antwoord #7 Juni 01, 2007, 23:55:12
edit2Rapporteer  
Ik heb samen met een maat de ozone 15,13,11 en 9 (bijna een jaar). Geweldige vliegers super stabiel, enorme higend en ok lowend. Twee nadelen; waterstart is minder, de grote maten 15,13 sturen niet erg snel (15 is te traag in orginele setting, zonder bridle modificatie).
Ik heb op alle vliegers de tweak (bridle modificatie) gezet (de aanpassing die erik voorstelt). Geweldige verbetering: nog stabieler, betere waterstart, maar vooral veel sneller(stuursnelheid). Jammer dat vooral de kleine maatjes relatief het meest profiteren van de ingreep. 11 en 9 zijn nu echt super. 13 is meer dan ok en 15 is na aanpassing snel genoeg.
Ik weeg rond de 90 kilo en heb een jaime pro medium en een nobile 666 extended. 139*46.
Met deze combi aan boardjes behaal ik de volgende resulaten (gemiddelde wind snelheid):

15: 10 knopen t/m 21 knopen
13: 11 knopen t/m 23 knopen
11: 14 knopen t/m 30 knopen
9:   17 knopen t/m +33 knopen
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #8 Juni 02, 2007, 05:56:16
edit2Rapporteer  
Howdie,
Zelf vaar ik ondertussen bijna een jaar met de Instinct 2006 13m², zonder de tweak wel te verstaan. (nog niet). Ik weeg ong. 75 kg en vaar op een nobile 666 126*38.

Mijn low end ligt bij 11-12 knopen, en dan kan ik hoogte lopen op vlak water. De high end waarbij ik hem gevlogen heb ik bij 26-28 knopen. Ook omdat ik geen kleinere kite heb. Echter had ik bij zoveel wind geen problemen omdat de instinct echt een groot windbereik heeft. Herstarten is idd bij weinig wind ***.

Ook heb ik het kitesurfen geleerd met deze vlieger en met dat boardje. Ik ben begonnen in augustus en land nu mijn eerste kiteloop's, zowel hooked als unhooked. Ook 360's, transitions zijn geen probleem.

Ik kan er ook echt hoog mee gaan en heb een lekkere hangtime!

Nu heb ik pas ook met de 13m² Sport gevaren.
Wat mij opvalt is dat deze kite wel wat sneller is maar totaal anders vaart. Omdat je veel minder bardruk hebt is het even wennen. Maar hij is vooral sneller. Hij heeft one-pump, dunnere struts,... Maar of hij meer low end heeft? Daar ben ik niet van overtuigd. De shape is wel anders dan die van 2006 (op elkaar gehouden) en het lijkt alsof hij zelfs minder vlak is. Echter omdat hij wat sneller is zal de low end net iets beter zijn. De Sport heeft wel iets meer hangtime als de 2006 instinct.

Suc6 met je keuze en test ze anders!

Dutch_windmill

Berichten: 81
Antwoord #9 Juni 03, 2007, 17:31:20
edit2Rapporteer  
ik heb een 9 en een 11m instinct en ben een happy man! groter dan 11m is wat ik begrepen heb redelijk traag
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #10 Juni 03, 2007, 17:37:37
edit2Rapporteer  
Lowend is erg afhankelijk van techniek, board en hoe goed je je kite kent.

Moet zeggen dat de Nobile EXT erg veel toevoegd aan de lowend, en daar kan een paar extra m2 dus echt niet tegenop.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.