zo doe ik het: ventielen open laten, van tips naar binnen rollen, bij middelste strut de rollen op elkaar leggen en dan in 3 of 4 keer op rol/klappen, beginnen bij de TE (trailing edge) zodat de lucht er bij de LE (leading edge) uitkan. Dan met zij zessen in de tas proppen en opnieuw beginnen. De tassen worden wel kleiner heb ik het idee dus netjes vouwen (gaat bijna niet met zand en natte kite) bedoel ik maar
Bedoel je dat je je struts opgepompt wil laten? Dat kan gewoon! Ze zullen echter wel wat leeg lopen, doordat er geen tegendruk uit de LE komt. Verde geen probleem. En met oprollen doe je gewoon zoals El Rudo zegt.
Wat ik bedoel is dat in de manual staat dat je de kite niet moet oprollen, maar eerst moet vouwen (waarbij je de LE nog niet vouwt). Daarna moet je in drie keer vouwen en dan in de tas proppen. D'r zit ook zo'n raar klein tasje bij....
haha, die tas is een kwestie van wennen. Ik heb daarom nog heel lang mijn x4 tassen gebruikt. Ik rol mijn kite altijd op en heb nog nooit problemen mee gehad. Vouwen is alleen maar slecht voor het doek en wordt het zwakker van. Gewoon lekker rollen dus.