Joost--
Geen avatar
|
ehmm zag er bij de vliegerop winkel in den haag stuk of 10 staan in de etalage. maar waren gewoon allemaal standaard helmen met een effe kleur
|
|
|
Hans H
Gast
|
bij siem de jong heb ik ze zien liggen van mystic, carbon look 60 euri! ziet er wel aardig uit voor een helm ;D ;D ;D
|
|
|
Martin S
Gast
|
ik snap best dat het allemaal veilig is en zo.
de looks intereseert me geen reet .
ik heb ook zo'n ding voor de fiets maar NEE ze zitten voor geen meter
|
|
|
Joost--
Geen avatar
|
tja het is natuurlijk knap lullig als je bewusteloos in het water ligt om dat het bord naar je hoofd werd geslingerd door je leas. Dus gebruik gewoon een helm.
|
|
|
|
Morgen even voor die Mystic kijken, ziet er goed uit!
Het dragen ervan zit ik niet mee, met snowboarden draag ik er ook altijd een.
Ze zijn zo ligt, na een poosje merk je het niet eens meer.
|
|
|
dow
Gast
|
een typ voor een helm zorg dat je geen dikke rand bij je voorhoofd hebt dat bellemerd je zicht en je zult er nekklachten doorkrijgen. wel top dat je met helm wilt varen. ik wil aan de ene kant ook wel maar vind t allemaal ten 1e fucking duur en ten 2e nog meer gekloot met spullen en tjah de looks iedereen zegt wel schijt aan de looks maar ondertussen draagd ongeveer niemand een helm.
|
|
|
~Dirk~
|
Een helm straalt uit; "BEGINNER" terwijl iedereen wil worden aangezien voor pro. Bij het snowboarden is het juist andersom, Pro's gingen helmen dragen en zie, de helm is ineens wel populair bij de recreant. Dus het heeft blijkbaar wel met imago te maken
|
|
|
|
Liever crappy looks dan 10 hechtingen in mijn kop. En zonder leash is voorlopig geen optie
|
|
|
KiteDemon
|
Waarom perse een helm? Je kan beter ZONDER boardleash varen. Hiermee elimineer je gelijk het risico dat je board achter je aan vliegt. Die dingen zijn gewoon levensgevaarlijk. En een helm biedt maar beperkte bescherming. Zo zijn je gezicht, nek en de rest van je body dus niet beschermd. Dus als je echt consequent wilt zijn zal je een fullbody-armor nodig hebben. Voorkomen is beter dan genezen dus lozen die leash.
|
|
|
~Dirk~
|
Waarom perse een helm? Je kan beter ZONDER boardleash varen. Hiermee elimineer je gelijk het risico dat je board achter je aan vliegt. Die dingen zijn gewoon levensgevaarlijk. En een helm biedt maar beperkte bescherming. Zo zijn je gezicht, nek en de rest van je body dus niet beschermd. Dus als je echt consequent wilt zijn zal je een fullbody-armor nodig hebben. Voorkomen is beter dan genezen dus lozen die leash.
Het is natuurlijk gelul dat omdat een helm maar beperkte bescherming geeft het niet nodig is om hem te dragen, alle beetjes helpen en je hoofd is daar denk ik een van de kwetsbaarste delen van. Draag een helm of niet maar kom niet met die flut redenen om het niet te doen, de reden voor de meesten is gewoon HET IS NIET COOL
|
|
|
Martin S
Gast
|
cool of niet cool een helm zuigt.
maar ik heb dan ook nog nooit een board terug hoeven koppen.
en wat is er mis met 10 hechtingen!
|
|
|
~Dirk~
|
Tuurlijk dat is er is met een helm, hij zuigt, dan zal ik hem voortaan maar op m'n andere kop zetten
|
|
|
KiteDemon
|
Goed lezen! Ik raad aan om geen boardleash te gebruiken en niet om geen helm te gebruiken. Een helm is altijd aan te raden. Maar door geen leash te gebruiken kan je al een hoop ellende voorkomen.
|
|
|
~Dirk~
|
Dat ben ik met je eens
|
|
|
KiteDemon
|
Wat ik wil zeggen is dat als je met leash vaart een helm lang niet voldoende bescherming bied (altijd beter dan niets natuurlijk). Maar kiten zonder boardleash is nog altijd veiliger dan met helm en leash.
|
|
|
~Dirk~
|
Zeker waar , een boardleash kan levensgevaarlijk zijn
|
|
|
Baskoole
Geen avatar
|
De Wakeboarders Boarders hebben vette helmen op, op op de dvd Ten4 hebben ze af en toe van dat soort helemn op...
Het is een soort cap, een helm met een klep eraan aan de achter kan echt vet!!!
Weet iemand waar je die kan halen...
|
|
|
|
bij siem de jong heb ik ze zien liggen van mystic, carbon look 60 euri! ziet er wel aardig uit voor een helm ;D ;D ;D
Ben vanmiddag even naar siem geweest en hoppa ... Bedankt voor de tip!
|
|
|
|
|
Maar dan in carbon look.
Beetje sk8board stijl.
[foto niet meer zichtbaar]
|
|
|
XXL
Geen avatar
|
en een rolleash??? mensen die daar ervaring mee hebben???
|
|
|
evy
|
en een rolleash??? mensen die daar ervaring mee hebben???
ja een rolleash, met zo'n systeempje die werkt als een molentje van een hengel toch? das misschien ook niet goedkoop, maar het werkt wel, voor zover ik weet....
|
|
|
|
staat ook een topic-je over "reel leash" vandaag heerlijk met mijn nieuwe helm gekite
|
|
|
Thunder
Gast
|
Ik heb een tijdje met een rolleas gevaren, werkt opzich goed, maarre, ik vind ze veeeelste duur en niet sterk.
Thunder.
|
|
|