Set up tribal 06

Formula1

Juni 08, 2007, 03:23:58
edit2Rapporteer  
Hallo, ik heb sinds kort een Tribal 06 gekocht. Maar ik had er geen boekje bij gekregen van hoe de lijnen moeten. Natuurlijk spreekt het meeste voor zich, maar ik snapte het niet allemaal, bijvoorbeeld met die gele lijn. Kan iemand me vertellen hoe de lijnen moeten zitten of weet iemand een site waar je een manual kan krijgen over deze kite?

Alvast bedankt
koen-tjeee

Antwoord #1 Juni 08, 2007, 03:33:16
edit2Rapporteer  
Hey!

Ik had hetzelfde probleem toen ik hem voor het eerst op ging laten. Gelijk de hele ochtend naar de kl*te! Maar boekje (pdf) kan ik wel naar je toe mailen, moet je maar ff pm sturen met je mail adres.

Overigens, eerst de twee lijnen (depower) aan je kite vast maken, lijnen uitlopen en een beetje neer leggen zoals ze moeten komen. Wat opvalt is dat de powerlijnen en de 5th lijn allebij een wit stukje (lijn) hebben.
Nu moet je de 5th lijn dmv dat witte stukje aan de twee depower draden verbinden en de powerlijnen ook weer dmv dat witte stukje verbinden. Het klinkt misschien heel vaag, weet niet naar welke spot je gaat anders had ik het je wel kunnen laten zien. (Gelukkig had iemand op Oostvoorne ook een Tribal..)
CHRIZZZZ

Antwoord #2 Juni 08, 2007, 03:43:48
edit2Rapporteer  
ja met zelfs met het boekje snapte ik het nog niet... maar je moet dus eerst ff je lijnen van je bar languit lopen..

je stuur lijnen zijn wel logisch

je powerlijnen ook wel

aan je powerlijnen zit nog een stuk dikker draad van 7cm ofzo wat uitsteekt, daar knoop je het uiteinde van je lijn die aan je kite vast zit aan.

en je safety lijn knoop je dan weer aan het stukje wat uitsteek wat overblijft, (die zit aan de lijnen die van je kite vandaan komt) Eerste x is ff klote maar ff relaxt met oplaten dan zie je het wel

pas wel op met je safety lijn, die wil nog weleens om je verbinding van je powelijnen heen draaien. Maar dat merk je wel want dan stalt die onwijs..
Buur

Antwoord #3 Juni 08, 2007, 05:14:56
edit2Rapporteer  
Het is een keer leren en dan doe je het nooit meer verkeerd.... op de internationale site van f-one staan alle boekjes en zo... daar kan je alles downloaden...
gelukkig is de tribal II weer met een simpele lijnsetup.
Formula1

Antwoord #4 Juni 08, 2007, 21:17:04
edit2Rapporteer  
Ah... Ik heb een pdf bestandje gevonden. Best een vage site die van F One, de ene keer doet alles het de andere keer weer net niks.
Myzrael
Gast
Antwoord #5 Juni 08, 2007, 21:20:27
edit2Rapporteer  
Ah... Ik heb een pdf bestandje gevonden. Best een vage site die van F One, de ene keer doet alles het de andere keer weer net niks.

Nooit problemen gehad met hun site. Vind het juist een topsite omdat alle informatie er zo netjes op staat als PDF.
koen-tjeee

Antwoord #6 Juni 08, 2007, 21:34:17
edit2Rapporteer  

Ik ha ook problemen met hun site. Geen idee wat het probleem is. Maar is het ondertussen al gelukt?
koen-tjeee

Antwoord #7 Juni 11, 2007, 17:46:34
edit2Rapporteer  
Overigens wat ik nog wou weten, de stuurlijnen van me 9m Tribal zijn erg lang.
Ik heb ze al helemaal strak getrokken dmv lussen aan de bar.
Maar alsnog staan ze dan nog redelijk lang, heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee?

Extra info: de powerlijnen zijn gekoppeld aan het verste knoopje (standaard instelling). Maar als ik deze korter zet (meer power) dan worden natuurlijk me stuur lijnen alleen maar langer. (Topv de power lijnen)

Hoop dat iemand ervaring heeft met een Tribal '06  (shame_kitesmiley)
Buur

Antwoord #8 Juni 11, 2007, 19:23:53
edit2Rapporteer  
ik heb niet de 2006 gevaren, maar het zou niet kunnen dat de lijnen te lang zijn.
Waar heb je de kite gekocht, als het een shop is kunnen zij je wel helpen. Als dat niet het geval is moet je even kijken op je op een van de F-one Test Tour stops kan komen. Daar kan direct gekeken worden wat het probleem is. Kijk even op www.fone.nl voor de data.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.