Welke Maat Boxer SLE

adeklerk

Geen avatar

Berichten: 15
Juni 08, 2007, 06:15:15
edit2Rapporteer  
Yo gasten, ben nu een paar maanden aan het varen met
wat oudere kites, Naish V4 12m en 16m en ik zit erover
te denken om de Boxer SLE te kopen.

Mijn vraag is welke maat ik dan het beste kan nemen, zat
zelf te twijfelen tussen 9m of 12m en je weet dat je gewoon
bij Naish moet blijven.

Ik weeg 75 kilo, en vaar een mystic board +/- 150 cm lang

100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #1 Juni 08, 2007, 06:29:46
edit2Rapporteer  
ik zou voor de 12m gaan.
dat ding heeft hel veel depower en kun je dus lekker lang doorvaren.
voorlopig heb je zowiezo meer aan low-end dan aan high-end.
en dan kun je er mischien in het na jaar (als het weer lekker woeit)'n 9 bij halen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 Juni 08, 2007, 06:44:11
edit2Rapporteer  
Ik zou een 9m2 nemen..... De winrange van de 9m2 is gigantisch en je hebt ook nog een redelijk groot board voor jouw gewicht.. Ik denk dat je met 14 knp al wel upwind met je 9m2 kan varen... Die trek zak kun je dan altijd nog gebruiken voor de dagen met minder wind.
Bijkomende voordeel is dat je dan met harde wind met windstoten langer en veiliger door kan varen..
Ook is de prijs van een 9m2 iets goedkoper dan een 12m2...
Dus de 12m2 V4 verkopen en de 16m2 houden om naast de 9m2 Boxer te kunnen varen..
Succes
 ThumpsUp
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #3 Juni 08, 2007, 17:25:11
edit2Rapporteer  
Het is geen antwoord op je vraag maar als ik jou was ging ik meteen op zoek naar een ander (kleiner) board. Denk dat je wel ergens een leuke deal kunt maken als je je oude spul gaat inruilen voor een nieuwe kite + board.
adeklerk

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #4 Juni 08, 2007, 17:38:45
edit2Rapporteer  
Het is geen antwoord op je vraag maar als ik jou was ging ik meteen op zoek naar een ander (kleiner) board. Denk dat je wel ergens een leuke deal kunt maken als je je oude spul gaat inruilen voor een nieuwe kite + board.

Ja daar zat ik ook een beetje aan te denken, alleen hangt af van hoeveel ik kwijt ben voor die 9m plus ander board (mss een 555) en ook voor hoeveel ik mijn setje kan verkopen?

Wat is een redelijke prijs voor ?
Naish V4 12m
Naish V4 16m
allebei in goede staat. met tassen, twee bars, twee pompen etc.
Mystic Board
ook goede staat
audi

Berichten: 752
Antwoord #5 Juni 08, 2007, 17:53:44
edit2Rapporteer  
VOOR DE 9M GAAN DE 12M IS GEEN SUPER KITE.
DE 9M IS VEEL SNELLER WARDOOR HIJ MEER TREKKRACHT GENEREERT.
AUDI
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #6 Juni 08, 2007, 19:12:38
edit2Rapporteer  
Wat is een redelijke prijs voor ?
Naish V4 12m
Naish V4 16m
allebei in goede staat. met tassen, twee bars, twee pompen etc.
Mystic Board
ook goede staat

Gewoon een aantal shops benaderen en vragen wat ze als inruil geven voor je spullen. Durf over de waarde ervan zo geen uitspraak te doen. Probleem is wel dat je bij een groot aantal shops slechts één oude kite kunt inruilen als je één nieuwe kite koopt.
Je zou ook eens even op internet kunnen gaan rondsnuffelen wat men zoal vraagt voor een V4.

edit:

Net even op hanglos.nl gekeken en daar wordt voor een V4 zo tussen de €250,- en €300,- gevraagd.

edit:

Lees net in één van je eerdere posts:
Citaat
Helaas wel gisteren mijn 16m gescheurd, maar heb gelezen dat kiterepair wel goed te
doen is.

Dat zal de prijs natuurlijk altijd nadelig beïinvloeden....
adeklerk

Geen avatar

Berichten: 15
Antwoord #7 Juni 10, 2007, 01:24:41
edit2Rapporteer  
Wat is een redelijke prijs voor ?
Naish V4 12m
Naish V4 16m
allebei in goede staat. met tassen, twee bars, twee pompen etc.
Mystic Board
ook goede staat

Gewoon een aantal shops benaderen en vragen wat ze als inruil geven voor je spullen. Durf over de waarde ervan zo geen uitspraak te doen. Probleem is wel dat je bij een groot aantal shops slechts één oude kite kunt inruilen als je één nieuwe kite koopt.
Je zou ook eens even op internet kunnen gaan rondsnuffelen wat men zoal vraagt voor een V4.

edit:

Net even op hanglos.nl gekeken en daar wordt voor een V4 zo tussen de €250,- en €300,- gevraagd.

edit:

Lees net in één van je eerdere posts:
Citaat
Helaas wel gisteren mijn 16m gescheurd, maar heb gelezen dat kiterepair wel goed te
doen is.

Dat zal de prijs natuurlijk altijd nadelig beïinvloeden....

Ja van die scheur klopt, die is inmiddels weer goed vervangen en vlieg weer als een
tierelier. Ik wou allebei de kites voor ongeveer 500 weg doen. Maar jongens in ieder geval bedankt, denk dat ik voor de 9m ga die vlieg inderdaad veel sneller en heeft onwijze high end.

Thnx

Toine
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.