Kiten op Fiji of Frans polynesie?

Rikkediedoo
Gast
Juni 14, 2007, 00:18:17
edit2Rapporteer  
Wie heeft er ervaring met kiten in Fiji en Frans polynesie? Ik ben bezig met de voorbereiding
voor een wereldreis en ga kitespullen meenemen.
www.kitebeaches.com is niet voldoende info. Wil echt ervaringen horen/lezen van mensen
die er zelf zijn geweest. Staat er voldoende wind op Fiji? Frans Polynesie lijkt mij meer windzeker
maar verblijf erg duur?
Heeft er ook iemand ervaring met kiten in Australie?
Veel vragen dus.

jelle192

Berichten: 189
Antwoord #1 Juni 14, 2007, 00:35:05
edit2Rapporteer  
Wie heeft er ervaring met kiten in Fiji en Frans polynesie? Ik ben bezig met de voorbereiding
voor een wereldreis en ga kitespullen meenemen.
www.kitebeaches.com is niet voldoende info. Wil echt ervaringen horen/lezen van mensen
die er zelf zijn geweest. Staat er voldoende wind op Fiji? Frans Polynesie lijkt mij meer windzeker
maar verblijf erg duur?
Heeft er ook iemand ervaring met kiten in Australie?
Veel vragen dus.

Frans Polynesie is top, maar super duur (hoewel de dollar wel laag staat). Ga er ook niet van uit dat je daar wel goedkoop kan rondkomen als je zuinig doet, want zelfs het goedkoopste bacpacker kost nog 20 dollar per nacht. Kortom alles is duur. Mocht je toch gaan, vermijdt dan Bora-Bora en Moorea, deze zijn mega toeristisch en vol met lelijke hotels. Huaine, Fatu Hiva Tuvalu en de andere eilanden zijn echt net zo mooi, maar stukken minder toeristisch. Mocht je de Tuamotus kunnen bereiken: doen!  Daar is het echt prachtig en geen toerist te bekennen.  (probeer of je meekan met een vrachtboot, dat is DE manier van reizen daar. Relatief goedkoop, niet super comfortabel uiteraard. Bij de aanlegplekken van de vrachtboten komt ongeveer een halve dag voor aankomst/vertrek een mannetje die tickets voor de boot verkoopt) Overal zijn wel kitespots, maar houdt wel rekening met erg scherp koraal en buiten de motu's gigantische golven. De mensen zijn echt super vriendelijk daar en erg trots op hun omgeving.

Australie heeft mega veel verlaten stranden waar je zo weg kunt kiten. Wind is erg afhankelijk van waar je zit, maar over het algemeen kan het best redelijk waaien.

OK..succes!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.