Safetyrelease Naish Aero I ?

Molliebollie

Juni 14, 2007, 16:19:00
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met deze kite? En heeft iemand enig idee of deze kite wel een safety release heeft ... en zo ja hoe dat in zn werk gaat ?
torchjelle

Antwoord #1 Juni 14, 2007, 16:21:35
edit2Rapporteer  
Had deze kite niet gekocht want het is een vrij oude, ik had voor een nieuwer model gegaan
globe

Antwoord #2 Juni 14, 2007, 16:24:52
edit2Rapporteer  
Als er een standaardbar bij zit heeft deze kite géén QR depowerloop! Ik zou voor een wat recenter modelletje gaan, is een 2002 kite namelijk. Of het moet echt een k*tprijs zijn. Een QR loop kost je 2 teintjes namelijk.
Molliebollie

Antwoord #3 Juni 14, 2007, 16:44:26
edit2Rapporteer  
Het gaat er niet om of ik voor een andere zou gaan.
Het is voor mn broertje en hij heeft em geleend van iemand. Betaal er dus nix voor.
Vroeg me alleen af hoe de safety van die kite werkt als ie er al is.
globe

Antwoord #4 Juni 14, 2007, 16:49:42
edit2Rapporteer  
OK, duidelijk.

Als de originele bar erbij zit zit er waarschijnlijk een pols-leash aan 1 van je stuurlijnen, hier wil je je broertje niet mee het water opsturen. Ook zit hier geen QR loop aan.

Heb je een latere versie zit er een zwart stuk elastiek aan 1 van je frontlines. Deze bar is wel uitgerust met een QR loop. Hier kun je met een minder ongerust hart je broertje het water mee opsturen.
[Pepper]

Antwoord #5 Juni 14, 2007, 16:52:54
edit2Rapporteer  
Heb ook nog zo'n ding ergens op m'n zolder liggen. Ondanks dat het een oude kite is kun je er prima mee leren kiten. Zou er dan wel een andere bar op zetten met een goed en betrouwbaar veiligheidssysteem. De Aero I heeft standaard alleen een pols leash en, zoals hierboven ook al vermeld, geen QR systeem.
Stetman

Antwoord #6 Juni 14, 2007, 18:20:04
edit2Rapporteer  
Heb zelf ook zo'n ding liggen. Heb er zelfs een vijfde lijn opgemaakt door een touwtje bij de ventielen te lussen. Zal wel een keer kapot gaan, maar tot die tijd iig makkelijk herstarten. Gebruik 'm om mensen te leren kiten, maar wel met andere bar dus. Originele bar is K*t.
Wie?
Gast
Antwoord #7 Juni 14, 2007, 18:59:39
edit2Rapporteer  
Voor de ori safety moet je uithaken en dan bar los laten ruk dus. En je moet een grotere bar erop doen. Ik vloog mijn 10 altijd met een 55+ bar ik deed hem een keer op me 17inc(45cm) bar en elke keer als ik hem in stuurde en weer terug wou sturen reageerd heeeeeeeeeeeel traaag. Dus neem goeie bar en geen kleine.
Molliebollie

Antwoord #8 Juni 14, 2007, 19:19:14
edit2Rapporteer  
Voor de ori safety moet je uithaken en dan bar los laten ruk dus. En je moet een grotere bar erop doen. Ik vloog mijn 10 altijd met een 55+ bar ik deed hem een keer op me 17inc(45cm) bar en elke keer als ik hem in stuurde en weer terug wou sturen reageerd heeeeeeeeeeeel traaag. Dus neem goeie bar en geen kleine.

Zit een grote bar bij...maar er zit geen leash bij ... nou heb ik er nog wel eentje liggen, maar heb geen idee waar die aan bevestigd moet worden. Neem aan dat je niet je bar los laat en dan dus je kite kwijt bent ?
Wie?
Gast
Antwoord #9 Juni 15, 2007, 00:52:22
edit2Rapporteer  
Ja klopt het kan zijn dat er misschien een ringtje op je depower strep zit waar je een leash aan vast moet maken. Dat die dan aan 1 lijn blijf hangen als je gaat releashen. Maar doe er echt een chickenloop met safety. Je kan echt niet 1 2 3 die bar uithaken en los laten.
roeb
Gast
Antwoord #10 Juni 15, 2007, 21:12:12
edit2Rapporteer  
Hey Mol,

Mag je bart, anders trap je hm zo het water op  loser

Ik heb nog wel een mooie Aero II 12 liggen, altijd binnen gestaan en voordat ik hm kocht, was ie van een oud vrouwtje  :Smiley Zit alleen klein scheurtje in (wel gefixed), omdat die oma met dr rolator bleef hangen aan de ktie  Joepie

Maare, Bart gaat dus ook beginnen?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.