Rol board-leash

sjembek

Berichten: 984
Antwoord #25 Juni 14, 2007, 21:24:34
edit2Rapporteer  
Het gaat er juist om dat ik niet iemand hoef te vragen mijn board te pakken,
dat probeer ik allemaal te vermijden zodat we gewoon door kunnen gaan.
Myzrael
Gast
Antwoord #26 Juni 14, 2007, 21:41:47
edit2Rapporteer  
Maargoed, gewoon de lokale dierenwinkel lief aankijken. Insmeren met teflon die hondenriem (i.v.m roesten), blokkeermechanischme uitschakelen (4 schroeven zo gebeurd) vastmaken aan 1 van de schroeven van je vinnen d.m.v stuk band of wat je ook verzint en klaar is kees. Moet lukken. Nadeel ervan, het kan roesten (valt mee als je hem insmeert heb ik gelezen). Ook zal hij geen jaren meegaan. Koop ook een kiteknife in geval van nood zodat je eventueel het touw stuk kan snijden. Telstar had ze afgelopen keer weer liggen.
Voordeel, kost geen reet dus een mooie tijdelijke oplossing totdat je de FS leash koopt.

by the way, dit is een idee ik heb geen ervaring ermee verder. Heb wat rondgeneusd op internet naar ervaring van mensen hiermee.
Davidov

Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #27 Juni 14, 2007, 22:01:24
edit2Rapporteer  
Het gaat er juist om dat ik niet iemand hoef te vragen mijn board te pakken,
dat probeer ik allemaal te vermijden zodat we gewoon door kunnen gaan.


Als je daar om verlegen bent ThumpDown
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #28 Juni 14, 2007, 22:59:04
edit2Rapporteer  
Tja. Nadat ik 2 weken geleden mn board kwijt was (ben geen beginner, kan upwind bodydraggen, maar het kan soms toch gebeuren) heb ik er ook weer aan zitten denken. Maar ik zag een rolleash bij iemand anders en vond hem toch nog vrij kort. Dus vooralsnog doe ik zonder en houd ik me het volgende voor, en dat is wellicht zeker een goede tip voor beginners:

-Vaar niet te ver uit
-Blijf altijd in de buurt van anderen (zodat ze je board kunnen pakken).
-Vaar niet met (schuin) aflandige wind
-Ben je echt beginner: Vaar met 2 man met 1 set, is echt ideaal!

Tot slot:
Gewone leash=helm, wellicht met rolleash ook verstandig.

Remko

Berichten: 146
Antwoord #29 Juni 14, 2007, 23:07:13
edit2Rapporteer  
Het belanrijkste argument tegen een rolleash ben ik hier nog niet tegegekomen.

Een rolleash bestaat uit een hardplastic behuizing die je aan je trapeze vastmaakt. Dit betekent dat de rolleash zich bij je heupen ter hoogte van je onderste ruggewervels bevindt. Bij een crash op het strand is de kans groot dat je juist op je rolleash land.
Een tijdje terug (afgelopen winter) hebben we nog iemand op Borssele gestabilliseerd en laten afvoeren. Deze man was ook op het strand geland na een wat mindere gecoordineerde actie. Zeer waarschijnlijk mede dankzij de rolleash op zijn trapeze had de man fracturen aan zowel zijn heup als zijn rugwervels.

Iedereen moet het zelf weten. Maar ik vind het risico te groot.
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #30 Juni 14, 2007, 23:08:04
edit2Rapporteer  
Als je daar om verlegen bent ThumpDown

Heeft er verder niets mee te maken, ik schroom me niet om het aan iemand te vragen.
Ik kijk er alleen niet naar uit, ik wil gewoon door kunnen varen nadat ik op mn plaat
ben gegaan en er stroming o.i.d. staat i.p.v. naar de kant boddydraggen of naar
een voorbijganger schreeuwen dat of hij/zij het wilt pakken.

Ik classificeer mezelf niet echt meer als beginner, kan nu redelijk updwind varen/boddydraggen
alleen als ik wat leuks probeer te doen ga ik nogal ns neer.

Probeer alleen wat zaken te voorkomen, vindt het rare reacties hiero..
Stengel

Berichten: 67
Antwoord #31 Juni 14, 2007, 23:14:59
edit2Rapporteer  
Ik vaar al 3 jaar met een rolleash enheb nog nooit mijn board tegen me aan gekregen.

Grote voordeel van een rolleash is dat je na een valpartijtje binnen 5 seconde weer op de plank staat of als je je vlieger gecrasht hebt je niet nog een half uur naar je bordje moet draggen.

Natuurlijk is het niet verstandig een leash te gebruiken als je gaat pasen of voor big air gaat maar bij lekker cruisen en golfrijden is het een goed hulpmiddel meer op je baord te staan dan er naast te liggen.
emieck

Berichten: 503
Antwoord #32 Juni 14, 2007, 23:19:43
edit2Rapporteer  
dat komt omdat er twee topics in 1 zijn gevoed door de kitehigh crew. de 1 ging over de gevolgen enzo en of het slim was. hierop heb je veel reacties gehad waardoor er uiteindelijk een discissie is ontstaan. jou vraag is daarom onbeantwoord gebleven omdat iedereen reageerd op het topic dat dus bij jouwens is gevoegd over waar je een roll-lease kan kopen. vandaar dat er rare reacties komen volgens jou.

 ik heb er zelf ook 1 en vind het hardstikke prettig maar ben wel van plan als ik echt veel wil gaan sprigen en wat radicaler te werk ga toch zonder vaar. en ik denk dat het gewoon handig is voor beginners en toch ook voor mensen die op zee varen vanwege golven,( probeer je boardje maa ris te zoeken als er beetje hoge golven staan en jij in t water ligt) en stroming.

maar iedereen moet het voor zichzelf bepalen! alleen raad ik je wel aan als je met lease vaart om met een helm te varen! ik heb zelf namelijk al de ervaring gehad dat toen ik sprong het de sprong niet goed ging het board tegen me achterhoofd heb aangekregen! toen was ik ergguh blij met een helmpie op je knar!
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #33 Juni 15, 2007, 00:16:55
edit2Rapporteer  
Emieck, je hebt helemaal gelijk (maar dat wisten we al).

TO THE POINT:

Heeft een degene die hier zo heldhaftig reageren en menen de grootste sprongen zonder board leash in te zetten er nog een liggen die die wilt verkopen aan iemand die nog
niet op dezelfde hoogte zit?


En nu ontopic blijven! Ik vraag niet of het verantwoord is, dus dat hoef ik niet te lezen ook.
Dat iemand anders er baat bij heeft te lezen dat het onhandig is trucjes ermee uit te voeren
maar daar ben ik nog helemaal niet mee bezig,.. so bring it on!
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #34 Juni 15, 2007, 00:45:31
edit2Rapporteer  
Heb een pb naar je verstuurd.
H98

Berichten: 65
Antwoord #35 Juni 15, 2007, 00:45:46
edit2Rapporteer  
Hmzz,

Ik vaar met zo'n rolleash, en dat is niet omdat ik niet kan varen/bodydraggen/kiten of whatever..
Ik heb geen zin om één keer per jaar, of misschien wel vaker, een board van 700 euri te moeten kopen omdat de mijne ergens richting weet ik wat is gedreven.
Dan maar 70 euro voor een rolleash Wink
Myzrael
Gast
Antwoord #36 Juni 15, 2007, 01:42:12
edit2Rapporteer  
Ik zoek er ook nog eentje........nog iemand als harry die mij kan blij maken met een rolleash?
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #37 Juni 15, 2007, 01:43:13
edit2Rapporteer  
Ga jij maar lekker in de dierenwinkel een rol-hondenriem kopen Wink
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #38 Juni 15, 2007, 19:22:03
edit2Rapporteer  
MMM. Ik zie mezelf nu niet als onervaren en 10-15 meter lukt zo nu en dan ook al maar juist in die winderige omstandigheden, koud water en sterke stroming  haak ik mijn rolleash graag in. Scheelt me toch de nodige vaarminuten en ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit problemen met boards die naar je hoofd komen heb mee mogen maken., Wel wil het breekkoord wel eens breken bij een hele forse crash maar daar is het dan ook voor...

Overigens vaar ik sowieso met helm als het koud is en/of de wind erg te keer gaat...
jelle192

Berichten: 189
Antwoord #39 Juni 15, 2007, 19:39:35
edit2Rapporteer  
... juist in die winderige omstandigheden, koud water en sterke stroming haak ik mijn rolleash graag in.

Ik zie steeds vaker voorbijkomen dat men denkt dat als het stroomt, dat je board dan sneller van je afdrijft. Dat is dus alleen als je zelf op de kant of op de grond staat. Als je aan het bodydraggen bent of anderzins in het water ligt maakt stroom nul komma nul verschil...
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #40 Juni 15, 2007, 20:02:16
edit2Rapporteer  
Theoretisch heb je gelijk maar in de praktijk gaat dat om de een of andere manier toch niet op...
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #41 Juni 16, 2007, 01:22:45
edit2Rapporteer  
ik vind een rol leash super handig op zee
gauw je board weer bij je zodat je voor die groote golf snel weer weg kan
ik heb een bow het is natuurlijk geen garantie maar ik lig wel heel snel stil als ik val
met springen heb ik hem nooit vast
Myzrael
Gast
Antwoord #42 Juni 16, 2007, 01:46:06
edit2Rapporteer  
Theoretisch heb je gelijk maar in de praktijk gaat dat om de een of andere manier toch niet op...

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat een kiteboard anders reageert op de storming dan een mens. Aan de andere kant, het kan ook zijn dat het verlies van hoogte met bodydraggen meer met de golven heeft te maken dan met de stroming. Hoe dan ook.....ik heb een hele mooie hondenriem gekocht net voor Bello het kiteboard.  YeSS
jelle192

Berichten: 189
Antwoord #43 Juni 16, 2007, 02:02:39
edit2Rapporteer  
Theoretisch heb je gelijk maar in de praktijk gaat dat om de een of andere manier toch niet op...

Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat een kiteboard anders reageert op de storming dan een mens.

Een kite, een eend, een board, een vrachtschip, alles stroomt net zo snel. Als je van een vrachtschip springt stroom je net zo hard dezelfde kant op (mits het schip niet vaart natuurlijk). Echt, probeer het maar eens. Zwem de zee op als het redelijk stroomt, laat je board los en zie...er gebeurt niets meer of minder als zonder stroom. (zie het als een bak water waarin zowel jij als je board liggen en die bak wordt in zijn geheel een kant wordt opgeduwd). Golven en wind zijn van invloed op de snelheid dat je boardje bij je vandaan drijft en daarvoor maakt verschil in massa en omvang uit, stroom echter nul komma nul (tenzij je op de kant of op de grond staat).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.