Nemesis HP

Lex

Juni 15, 2007, 22:36:04
edit2Rapporteer  
Gevonden:

The replacement for the Waroo Pro the Nemesis HP is being worked on as we speak, the new kite is Ez-pump equipped with a simplified LE access valve, no screwing.. The front bridle configuration has been completely revised to give much faster turning and more depower from less bar travel without sacrificing any of the stability that the Best SLE kites are legendary for.

The Hybrid Cuben/Dacron LE structure has been revised to maximise turning potential and give lighter bar pressure with a greater resistance to back stall. The Nemesis HP will be the definitive big boosting fast flying SLE just like the old Waroo Pro was, but the new kites have inherited a huge dose of fast turning from the lower aspect Bularoo design making it a better all round choice for riders who want the ultimate performance and ease of use.

If you get the chance Peter will be at the coast near Figureas in Spain for the next 7 days before heading off to Fuerteventura for some serious high wind testing.

If you are in the area and see one of these flying come on over and try it out, at Best Kiteboarding we make our kites for you and highly value customer feedback on everything we make. Come on over and say hello.
xray

Antwoord #1 Juni 15, 2007, 22:57:45
edit2Rapporteer  
hmmm ook al bridles, ik had de hoop op een verbeterde nemi volgens de oude stempel!
Bass`

Antwoord #2 Juni 16, 2007, 00:02:19
edit2Rapporteer  
Jaa ik zag het ook net, Je hebt je 2007 materiaal net binnen, en je kan van elk merk haast al 2008 kopen....
Ricardo

Antwoord #3 Juni 16, 2007, 02:12:13
edit2Rapporteer  
Natuurlijk wordt het publiek gek gemaakt met de ontwikkelingen die er gaande zijn om zo al een hype te creeeren voordat er uberhaupt een product is dat klaar is voor de verkoop (dat heet marketing Wink ). Maar ik heb al met de vorige nemi proto's gevaren... en ik moet zeggen... ik ben enorm onder de indruk. Het is geen kite die voor mij als freestyler iets zou zijn, maar het is echt een kite voor de waveridende, hoog springende kiter en! En hoog ga je dr mee.... zelfs met niet zo erg veel wind!!
Papa

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 16, 2007, 03:16:58
edit2Rapporteer  
maar deze is volgens simon 100% anders dan die jij gevaren hebt... Vond die in Fuerte al erg lekker varen..
michiel v geel

Antwoord #5 Juni 16, 2007, 03:21:20
edit2Rapporteer  
source??
VincentC

Antwoord #6 Juni 16, 2007, 12:26:08
edit2Rapporteer  
source??

Ik neem aan kiteforum.com (zag ik het van de week staan altans)
Lex

Antwoord #7 Juni 16, 2007, 14:34:34
edit2Rapporteer  

jelmerboy

Geen avatar

Antwoord #8 Juni 16, 2007, 14:39:26
edit2Rapporteer  
Het is geen kite die voor mij als freestyler iets zou zijn, maar het is echt een kite voor de waveridende, hoog springende kiter en! En hoog ga je dr mee....

Niet geschikt voor freestyle? Naar mijn mening is de eerdere nemesis dat wel.

Heeft de nieuwe nemesis ook weer veel low-end of weet je dat nog niet?
Emiel

Antwoord #9 Juni 16, 2007, 15:52:40
edit2Rapporteer  
afgelopen winter in brazil voer alex er ook de hele tijd mee, ziet er wel prima uit!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.