Beste Levi,
Je hebt nual je eerste fout gemaakt
. Je wil te gehaast leren kiten dat gaat vaak tenkosten van je eigen veiligheid en dat van andere. Leer eerst lopen voor je gaat rennen oftewel leer eerst alles van kitebesturing ed. en dan pas gaan springen want dat is niet zo simpel als het lijkt en al helemaal niet zo veilig als het lijkt.
Elke kite heeft zijn nadelen en voordelen.
Foils - Vliegen al bij weinig wind en zijn stabiel
Bows - Stabiel + veel de power (ontkrachten van je kite) maar valt minder mee te loopen voor die echt hoge sprongen en vaak vrij duur meer geschikt voor de beginner als jij gegarandeerd dat je er zeker 2 jaar plezier van zal hebben als het niet langer zal zijn
C-shapes - Gevoelig voor vlagerige wind, Vaak zeer krachtig en je kunt er later mee loopen.
Hybrid - in 2007 echt geintroduceerde vorm een mix van C-shape en Bow. meer stabiliteit meer kracht, meer de-power maar vooral Veeeel duurder vaak.
Pak een 131 boardje * 39 Cm ofzo of een 136 board waar voldoende float in zit.
een simpele indicatie
nieuwe gear:
kite (bow 12m compleet): 500 - 800
Board: 250 - 400
wetsuit (full) : 100 - 175
Harnass: 100 - 150
2e hands gear:
Kite copmpleet: Vanaf 200 euro zie je vaak wel goeie
Board: 150 - 300 heb je wel mooie
Wetsuit: beter om nieuwe te kopen vaak maar als je t toch van plan bent 75 - 175
harnass: 45 tot 90 euro
ik raad je aan even te komen testen nadat je lessen hebt genomen! probeer wat je lekker vind.
waarschijnlijk vlieg je een c shape bij je les. bij mij kun je een bow en een board testen en al die zooi.
mijn setje:
Kite Compleet Bow Fluid Torque ( nieuw): 519,99
Board: 3e Funis 131* 38 : 249,99
Harnass Fluid Waist ; 60 - 100
wetsuit: Prolimit Shorty : 59,00 was ik kwijt voor een nieuwe