Ozone Instinct 15 "06 getweaked

Erik de Berik

Juni 16, 2007, 22:26:27
edit2Rapporteer  
Leuk voor de Ozoners "06 onder ons.
Heb vanmiddag m,n Instinct 15 maar eens aangepast op Sluffie voor meer draai snelheid en hopelijk 2 knoopjes meer LOW end (grinnik_kitesmiley).
Bridle van 85cm  erop gezet en andere lijnen met 81cm verlengd  (Thanks and all the credits to Panchito) 

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2334699

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2334993&highlight=instinct+bridle

http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2336890&highlight=instinct+bridle

Nu was de wind wel erg vaag rond een uur of 14h00 maar ik merkte gelijk verbetering.
 De stuur/draai snelheid was aanzienlijk toegenomen(wat weer ten goede komt aan de Low End)en voelde ook meer power
De bardruk bleef hetzelfde.
Ik zal nog een iets langere bridle proberen van een meter en kijken of er nog verschil is.
Wat mij nu betreft vind ik m goed maar ik wil 3 verschillende settings proberen.
Ik vaarde m wel met een 25mtr( ipv de standaard 27mtr) lijn plus de 85cm komt neer op 26mtr.Hoe langer de lijnen hoe trager de kite,dus mooi opgelost zo.
Ik ben tevree en kan m op varen dit seizoen.
Ga m,n 11 ook doen en de 13 sport heb ik al (Superrrrrrrrrr!)
Tis simpel,ff PM,tje als je er niet uitkomt. ThumpsUp

marky1234

Geen avatar

Antwoord #1 Juni 18, 2007, 01:53:53
edit2Rapporteer  
Ha die Eric,

Hmmm begin toch geinterresseerd te raken n.a.v. al de linkjes.
Wat zijn jouw ervaringen voor:
- water relanch
- lowend

Heb jij de 5th safety er ook op zitten? Deze heb nl ik laatst erop gezet, maar vond de low end toen behoorlijk minder (zie ik ook terug komen in de linkjes) Ga die er dus toch weer afhalen!
Zo te lezen heb jij ook een behoorlijk lange bridle tov bv Panchito, why?? (hij geloof ik 50/50)

Een benieuwde 13 instinct rider (heb de 9 nl nog nooit gebruikt , die 13 heb een high enddddddd!!!!!!!!) loser

Erik de Berik

Antwoord #2 Juni 18, 2007, 14:46:23
edit2Rapporteer  
Hoi,nee ik heb geen 5th safety erop.
Met de 50/50 bedoelen ze dat beide kanten gelijk zijn van de V Bridle,dus beide kanten van de V moeten even lang zijn,maar lees de forums van Panchito die heeft echt alles uitgeprobeerd.(sommigen doen ook 60/40)
Verder,water relaunch weet ik(nog) niet maar moet aanzienlijk beter zijn.
De langere bridle komt omdat t de 15mtr is.Panchito heeft de 13 en lager getweaked.Mijn 11 ga ik ook doen en dat wordt een 65cm bridle.
Draaisnelheid is toegenomen en ook krachtiger waardoor meer lowend.Heb nu ook de 13 sport en dat ding is veel explosiever en sneller dat ik denk dat die t zelfde is als de 15.Maar moet nog beetje testen en aangezien de wind nu niet echt doorzet weet ik t nog niet.
In ieder geval sucses!
rikjonker

Antwoord #3 Juni 18, 2007, 23:50:20
edit2Rapporteer  
Jongens, Ik heb de volgende aanpassing gedaan.

9 m kite 50 cm V
11 m kite 60 cm V
13 m kite 70 cm V
15 m kite 80 cm V

Alles 50:50

Alle kite zijn sneller geworden, de 9 en de 11 profiteren relatief gezien het meest. Waterstart is beter. Je hebt wel minder highend op de bar. Maar als je de verlengstukjes van de powerlijnen een paar extra knoopjes legt, dan is de totale range hetzelfde als voor de modificatie.
Kite heeft na aanpassing iets meer de neiging als je springt de powerzone in te gaan, dus de sprongen gaan niet alleen hoger (door toegenomen stuursnelheid, explosiever), maar ook verder

Anders een keer afspreken, kunnen we de gemodificeerde kites, mooi vergelijken met de standaard 2006 kites. Ergens op wijk aan zee of zo
marky1234

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 21, 2007, 01:07:09
edit2Rapporteer  
Ok dan duidelijk, ik ga ervoor, waar hebben jullie de wijzigingen laten doorvoeren, bij een surfshop? of zelf?
zit enkel de v-stiksels erop, of nog een versteving op de achterzijde.
Misschien heb je een fotö??

BVD Marky
rikjonker

Antwoord #5 Juni 21, 2007, 23:05:28
edit2Rapporteer  
Ik heb het bij een zeilmaker laten doen. Is niet alleen het v-sticksel, is ook extra verstevigd
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.