sjembek
Berichten: 984
|
Tenzij je er weer allemaal rare bridles en andere modificaties aan heb geplakt moet je als je merkt dat de kite terugvalt je powerlijnen naar je toe trekken.
Dan vliegt ie weer naar boven toe, en laat je ze langzaam weer vieren.
|
|
|
Janus
Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
|
Een wokkel... heb ik wel eens gehad maar je hebt dan een probleem. Probeer de oorzaak aan te pakken. Bij de Speed 1 niet ver terug sturen, naar 12 uur toe en na afzet waarschijnlijk eerder en agressiever in sturen
|
|
|
Wie?
Gast
|
Heb je hem nieuw gekocht? Want als die neiuw is zijn die lijnen nog niet uitgerekt en kan die best vaak inklappe. Een vriend van me had dit ook je moet hem eerst even goed invliegen wimtje (kiss_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Coen2000
Berichten: 994
|
krijg je der niet uit he hjaha, zwemme mot ge!
|
|
|
Matjas the scissor-kid
Berichten: 3460
|
Vandaag op horst had dirk (kereltje (tong_kitesmiley)) met zijn psychoII hier ook last van...Soms slaat zo maar in eens een tip naar binnen...Wind was dan wel niet heel constant maar ook niet vervelend vlagerig. Ook viel mij op dat hij aan de rechter kant in zijn ''stuur'' toming (onderste touwtjes) wel katrollen had maar aan de linker kant niet..Beetje raar?? Ook zei hij, dat zijn kite na een release nog een beetje kracht blijft houden en niet direct helemaal terug zakt. Zijn dit bekende flysurfer problemen??? klopt dit van de toom??? Ik heb echt geen ervaring met flysurfer, was de 2e keer dat ik dit ding zag. Wel mooie kites, als ze het doen Groet,
|
|
|
Maurits
Berichten: 1008
|
Vandaag op horst had dirk (kereltje (tong_kitesmiley)) met zijn psychoII hier ook last van...Soms slaat zo maar in eens een tip naar binnen...Wind was dan wel niet heel constant maar ook niet vervelend vlagerig. Ook viel mij op dat hij aan de rechter kant in zijn ''stuur'' toming (onderste touwtjes) wel katrollen had maar aan de linker kant niet..Beetje raar?? Ook zei hij, dat zijn kite na een release nog een beetje kracht blijft houden en niet direct helemaal terug zakt. Zijn dit bekende flysurfer problemen??? klopt dit van de toom??? Ik heb echt geen ervaring met flysurfer, was de 2e keer dat ik dit ding zag. Wel mooie kites, als ze het doen Groet, Dat van die toming zou kunnen, die zou hij ff kunnen nakijken met het fs line plan. Maar dat er kracht op blijft staan na het releasen is cker waar. Het heet restpull en ik had er eerder altijd last van mijn met speed 13. Sinds dat ik m heb geupdrade met FDS 5th heb ik daar geen last meer van. Das dus erg handig, en wel zo veilig, want de speed is echt een dikke sleurbak, vooral als het net ff wat harder waait.
|
|
|
Matjas the scissor-kid
Berichten: 3460
|
oke...Heb ook nog wat gevonden op de flysurfer site namelijk dat het te maken zou kunnen hebben met het pull stop system... Om het comfort van de Flysurfer kites nog verder te verhogen is het PullStop Systeem ontwikkeld. Hierdoor is het mogelijk om na het landen van de kite d.m.v. bijvoorbeeld het AutoRestartSafety Systeem. Door het aantrekken van 1 leaderlijn de kite vlak op de ondergrond te laten liggen en hem volledig te laten uitwaaien als een vlag. Deze safety-optie heeft geen restspanning op de safetylijn. De herstart van de kite is door het PullStop systeem niet alleen verzekerd, het wordt ook gebruikt om de vlieger zeer eenvoudig naar de windvenster-rand te dirigeren en hem van daaruit veilig te hertstarten.
De functie van het AutoRestartSafety Systeem blijft natuurlijk volledig behouden en zo kan de vlieger dus ook nog ten allertijde vanuit de powerzone gestart worden. Hiervoor is geen 4e of zelfs 5e lijn noodzakelijk! Ik denk dat die toming hier mee te maken heeft Wel bedankt voor je uitleg
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Vandaag op horst had dirk (kereltje (tong_kitesmiley)) met zijn psychoII hier ook last van...Soms slaat zo maar in eens een tip naar binnen...Wind was dan wel niet heel constant maar ook niet vervelend vlagerig. Ook viel mij op dat hij aan de rechter kant in zijn ''stuur'' toming (onderste touwtjes) wel katrollen had maar aan de linker kant niet..Beetje raar?? Ook zei hij, dat zijn kite na een release nog een beetje kracht blijft houden en niet direct helemaal terug zakt. Zijn dit bekende flysurfer problemen??? klopt dit van de toom??? Ik heb echt geen ervaring met flysurfer, was de 2e keer dat ik dit ding zag. Wel mooie kites, als ze het doen Groet, Aan beide kanten moeten katrollen zitten. Dubbelklapen heeft de Speed niet veel last van, Psycho 2 wel
|
|
|
WIMPIII
Berichten: 766
|
De restpull zit alleen nog op de oudere kites van FS. De pulse, psychoIII en de speed II zijn allemaal zonder restpull. Wimt, om de wokkel eruit te krijgen zou je kunnen proberen om stuurlijn een eind binnen te halen en ietsje lijnenspanning eraf te halen. Als de kite dan uitwappert weer op spanning brengen. Heb er nog nooit van gehoord dat de speed 1 in een wokkel gaat. Mail FS zelf eens. klinkt mij heel vreemd in de oren. succes ermee.
|
|
|
Janus
Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
|
Een wokkel in een foil is niet zo vreemd hoor, wel erg vervelend, gelukkig gebeurt dit niet vaak. Oorzaak is vaak een totaal mislukte sprong..
|
|
|
michiel v geel
Berichten: 3127
|
heb dit wel een gehad toen ik ooit nog met guerilla vloog (1keer) de oplossing die ik gebruikte was 1 stuurlijn binnen halen zodat de kite langwerpig voor je staat (dus niet plat) dan draait hij vanzelf weer goed
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
Michiel en Wimp 3, bedankt, beste tip tot nu toe (ongeveer, niet kwaad worden, restant mensen).
|
|
|
michiel v geel
Berichten: 3127
|
wokkel is wel altijd lastig omdat weinig veiligheidsystemen erop zijn bedacht
lang leven dat de cshapes er geen last vn hebben
|
|
|
Wimt
Berichten: 2498
|
wokkel is wel altijd lastig omdat weinig veiligheidsystemen erop zijn bedacht
lang leven dat de cshapes er geen last vn hebben
Ik hoop met nano meer kans te hebben, de Spped 2 heeft er geen last van, voor zover ik weet (lagere AR)
|
|
|