hoe krijg je `wokkel`uit Flysurfer Speed 1

Wimt

Berichten: 2498
Juni 17, 2007, 00:34:12
edit2Rapporteer  
Paar keer gehad vandaag, bij springen, ben zels `gered `door een  waterscooter. Bij weinig wind krijg ik de draaiing, wokkel, er niet uit.

Tips?

Verder bevalt ie goed, toming raakt echt niet snel in de war, zoals wel de Psyco 2.

Maar als er nog zand op de kite zit, is ie ook moeilijk te starten.
Depower is niet super, maar de `sweetspot`van de kite is toch groot; hij vliegt erg snel naar het windvenster.   
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #1 Juni 17, 2007, 00:54:44
edit2Rapporteer  
Tenzij je er weer allemaal rare bridles en andere modificaties aan heb geplakt
moet je als je merkt dat de kite terugvalt je powerlijnen naar je toe trekken.

Dan vliegt ie weer naar boven toe, en laat je ze langzaam weer vieren.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Juni 17, 2007, 01:09:07
edit2Rapporteer  
Een wokkel... heb ik wel eens gehad maar je hebt dan een probleem. Probeer de oorzaak aan te pakken.
Bij de Speed 1 niet ver terug sturen, naar 12 uur toe en na afzet waarschijnlijk eerder en agressiever in sturen
Wie?
Gast
Antwoord #3 Juni 17, 2007, 01:14:19
edit2Rapporteer  
Heb je hem nieuw gekocht? Want als die neiuw is zijn die lijnen nog niet uitgerekt en kan die best vaak inklappe. Een vriend van me had dit ook je moet hem eerst even goed invliegen wimtje (kiss_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Coen2000

Berichten: 994
Antwoord #4 Juni 17, 2007, 01:41:12
edit2Rapporteer  
krijg je der niet uit he hjaha, zwemme mot ge!
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #5 Juni 17, 2007, 02:02:38
edit2Rapporteer  
Vandaag op horst had dirk (kereltje  (tong_kitesmiley)) met zijn psychoII hier ook last van...Soms slaat zo maar in eens een tip naar binnen...Wind was dan wel niet heel constant maar ook niet vervelend vlagerig.

Ook viel mij op dat hij aan de rechter kant in zijn ''stuur'' toming (onderste touwtjes) wel katrollen had maar aan de linker kant niet..Beetje raar??

Ook zei hij, dat zijn kite na een release nog een beetje kracht blijft houden en niet direct helemaal terug zakt.  ThumpDown

Zijn dit bekende flysurfer problemen??? klopt dit van de toom??? Ik heb echt geen ervaring met flysurfer, was de 2e keer dat ik dit ding zag.  ThumpsUp ThumpsUp
Wel mooie kites, als ze het doen  ThumpsUp

Groet,
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #6 Juni 17, 2007, 03:36:28
edit2Rapporteer  
Vandaag op horst had dirk (kereltje  (tong_kitesmiley)) met zijn psychoII hier ook last van...Soms slaat zo maar in eens een tip naar binnen...Wind was dan wel niet heel constant maar ook niet vervelend vlagerig.

Ook viel mij op dat hij aan de rechter kant in zijn ''stuur'' toming (onderste touwtjes) wel katrollen had maar aan de linker kant niet..Beetje raar??

Ook zei hij, dat zijn kite na een release nog een beetje kracht blijft houden en niet direct helemaal terug zakt.  ThumpDown

Zijn dit bekende flysurfer problemen??? klopt dit van de toom??? Ik heb echt geen ervaring met flysurfer, was de 2e keer dat ik dit ding zag.  ThumpsUp ThumpsUp
Wel mooie kites, als ze het doen  ThumpsUp

Groet,

Dat van die toming zou kunnen, die zou hij ff kunnen nakijken met het fs line plan. Maar dat er kracht op blijft staan na het releasen is cker waar. Het heet restpull en ik had er eerder altijd last van mijn met speed 13. Sinds dat ik m heb geupdrade met FDS 5th heb ik daar geen last meer van. Das dus erg handig, en wel zo veilig, want de speed is echt een dikke sleurbak, vooral als het net ff wat harder waait.
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #7 Juni 17, 2007, 18:33:39
edit2Rapporteer  
oke...Heb ook nog wat gevonden op de flysurfer site namelijk dat het te maken zou kunnen hebben met het pull stop system... ThumpsUp

 
Citaat
Om het comfort van de Flysurfer kites nog verder te verhogen is het PullStop Systeem ontwikkeld. Hierdoor is het mogelijk om na het landen van de kite d.m.v. bijvoorbeeld het AutoRestartSafety Systeem. Door het aantrekken van 1 leaderlijn de kite vlak op de ondergrond te laten liggen en hem volledig te laten uitwaaien als een vlag. Deze safety-optie heeft geen restspanning op de safetylijn. De herstart van de kite is door het PullStop systeem niet alleen verzekerd, het wordt ook gebruikt om de vlieger zeer eenvoudig naar de windvenster-rand te dirigeren en hem van daaruit veilig te hertstarten.

De functie van het AutoRestartSafety Systeem blijft natuurlijk volledig behouden en zo kan de vlieger dus ook nog ten allertijde vanuit de powerzone gestart worden. Hiervoor is geen 4e of zelfs 5e lijn noodzakelijk!




Ik denk dat die toming hier mee te maken heeft  ThumpsUp ThumpsUp

Wel bedankt voor je uitleg  ThumpsUp
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #8 Juni 18, 2007, 01:21:55
edit2Rapporteer  
Vandaag op horst had dirk (kereltje (tong_kitesmiley)) met zijn psychoII hier ook last van...Soms slaat zo maar in eens een tip naar binnen...Wind was dan wel niet heel constant maar ook niet vervelend vlagerig.

Ook viel mij op dat hij aan de rechter kant in zijn ''stuur'' toming (onderste touwtjes) wel katrollen had maar aan de linker kant niet..Beetje raar??

Ook zei hij, dat zijn kite na een release nog een beetje kracht blijft houden en niet direct helemaal terug zakt. ThumpDown

Zijn dit bekende flysurfer problemen??? klopt dit van de toom??? Ik heb echt geen ervaring met flysurfer, was de 2e keer dat ik dit ding zag. ThumpsUp ThumpsUp
Wel mooie kites, als ze het doen ThumpsUp

Groet,

Aan beide kanten moeten katrollen zitten. Dubbelklapen heeft de Speed niet veel last van, Psycho 2 wel
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #9 Juni 18, 2007, 03:40:07
edit2Rapporteer  
De restpull zit alleen nog op de oudere kites van FS. De pulse, psychoIII en de speed II zijn allemaal zonder restpull.
Wimt, om de wokkel eruit te krijgen zou je kunnen proberen om stuurlijn een eind binnen te halen en ietsje lijnenspanning eraf te halen. Als de kite dan uitwappert weer op spanning  brengen. Heb er nog nooit van gehoord dat de speed 1 in een wokkel gaat. Mail FS zelf eens. klinkt mij heel vreemd in de oren.
succes ermee.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 Juni 18, 2007, 15:55:59
edit2Rapporteer  
Een wokkel in een foil is niet zo vreemd hoor, wel erg vervelend, gelukkig gebeurt dit niet vaak. Oorzaak is vaak een totaal mislukte sprong..
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #11 Juni 18, 2007, 21:57:24
edit2Rapporteer  
heb dit wel een gehad toen ik ooit nog met guerilla vloog (1keer) de oplossing die ik gebruikte was 1 stuurlijn binnen halen zodat de kite langwerpig voor je staat (dus niet plat) dan draait hij vanzelf weer goed
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #12 Juni 18, 2007, 23:52:53
edit2Rapporteer  
Michiel en Wimp 3, bedankt, beste tip tot nu toe (ongeveer, niet kwaad worden, restant mensen).
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #13 Juni 19, 2007, 03:55:34
edit2Rapporteer  
wokkel is wel altijd lastig omdat weinig veiligheidsystemen erop zijn bedacht

lang leven dat de cshapes er geen last vn hebben
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #14 Juni 19, 2007, 23:30:45
edit2Rapporteer  
wokkel is wel altijd lastig omdat weinig veiligheidsystemen erop zijn bedacht

lang leven dat de cshapes er geen last vn hebben

Ik hoop met nano meer kans te hebben, de Spped 2 heeft er geen last van, voor zover ik weet (lagere AR)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.