Wakeboard of kiteboard

eamesz

Geen avatar

Juni 19, 2007, 20:16:09
edit2Rapporteer  
Beste Iedereen,

Ik ben net in het bezig van een Wipika Amp 12m (8,7 projected), een Wipika Freeair 16m (11.8 projected) en wil gaan starten met wat bodydraggen om daarna de edele kunst van het kiteboarden te gaan beoefenen.

Helaas ben ik (nog) wat aan de zware kant (100 kg), maar wel zeer sportief aangelegd. Ervaring met powerkiten heb ik al jaren en heb al wat gekke dingen in mijn leven gedaan. Oa. een wedstrijdje prikkeldraad ontwijken terwijl ik aan een hele grote Nasaparawing hing. Ik heb wel gewonnen.....

Nu ben ik me af aan het vragen hoe ik zeer goedkoop aan een board kan komen. Ik zie regelmatig leuke wakeboards maar weet niet of die geschikt zijn om te proberen en wellicht later over te stappen.

Heeft iemand ervaring hiermee en wat raden jullie mij aan.

P.S. Ik woon in Limburg en ben van plan de grindgaten en de Maas onveilig te maken!
D.D

Antwoord #1 Juni 19, 2007, 20:17:54
edit2Rapporteer  
Een wakeboard is te bol, daardoor kan je moeilijk hoogte lopen en is al helemaal minder geschikt voor beginners met die bindingen. Voor 200 euro heb je een 2e hands kiteboard.

P.s op de maas mag je toch niet kiten?
eamesz

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 19, 2007, 20:25:58
edit2Rapporteer  
He Maarten, Ik ben een newbie, wat is hoogtelopen??

Ik ga natuurlijk niet op de Maas zelf, maar de grindgaten die in verbinding staan met de Maas. Tevens wil ik eens bekijken waar het allemaal mag en waar ik zeker geen gevaar oplever voor mezelf en anderen.

Probleem met een kiteboard is de relatieve hoge prijs vergeleken met een wakeboard. Wat als straks blijkt dat ik in Limboland te weinig gebruik kan maken en de aanschaf dus niet interessant blijkt te zijn?

Gr.

Erwin
Vlaardingen

Antwoord #3 Juni 19, 2007, 20:36:16
edit2Rapporteer  
Hoi Erwin,

Welkom op het forum.

Wakeboard voor een beginner kan je vergeten, gewoon even zoeken op het internet en een boardje zo rond de 1.40 is voor weinig te vinden. Na een half jaartje ,als je de smaak te pakken hebt, ga je toch over op een korter board. Sterker nog, als je de virus te pakken hebt ga al je geld erin zitten. Je vriendin zal je verlaten, je hond loopt weg, betalingen blijven liggen en een officiele waarschuwing van je werkgever dat je gesignaleerd bent op het water op een donderdagmiddag. Dus je bent gewaarschuwd!

Eerste aanschaf doet pijn, daarna doe je het met liefde.

Veel plezier!

P.S   Je zal zo dadelijk allerlei gasten over je heen krijgen dat je les moeten nemen ...... blablabla.
       Maar zo dom zal je niet zijn om zonder les te starten in Limbo-land
xray

Antwoord #4 Juni 19, 2007, 21:31:47
edit2Rapporteer  
Hoogtelopen is als je schuin tegen de wind invaart. Halve wind is precies haaks op de wind en ruime wind zegt genoeg... Hoogte lopen is nodig om na een sprong (altijd downwind) weer op dezelfde plek terug te kunnen komen.

Wakeboards hebben twee voor het kitesurfen vervelende eigenschappen. 1) ze lopen slecht hoogte en 2) ze vallen vrij snel stil als de wind iets minder is. Het heeft te maken met de vorm en kromming van het board.

P.S.
Ik ben het met Vlaardingen eens dat je niet zo dom zult zijn om zonder les het water op te gaan.
martijn85

Geen avatar

Antwoord #5 Juni 19, 2007, 21:54:55
edit2Rapporteer  
En als ik jou was zou ik die kites weg doen en voor een bow/sle gaan kijken als je in binnenwateren wil varen. Je kan dan veel beter de vlagen 'controleren'. Dat is veel fijner, want in het binnenwater is het altijd super vlagerig

3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #6 Juni 19, 2007, 22:37:53
edit2Rapporteer  
Beste Iedereen,

Ik ben net in het bezig van een Wipika Amp 12m (8,7 projected), een Wipika Freeair 16m (11.8 projected) en wil gaan starten met wat bodydraggen om daarna de edele kunst van het kiteboarden te gaan beoefenen.

Helaas ben ik (nog) wat aan de zware kant (100 kg), maar wel zeer sportief aangelegd. Ervaring met powerkiten heb ik al jaren en heb al wat gekke dingen in mijn leven gedaan. Oa. een wedstrijdje prikkeldraad ontwijken terwijl ik aan een hele grote Nasaparawing hing. Ik heb wel gewonnen.....

Nu ben ik me af aan het vragen hoe ik zeer goedkoop aan een board kan komen. Ik zie regelmatig leuke wakeboards maar weet niet of die geschikt zijn om te proberen en wellicht later over te stappen.

Heeft iemand ervaring hiermee en wat raden jullie mij aan.

P.S. Ik woon in Limburg en ben van plan de grindgaten en de Maas onveilig te maken!

haha daar kite ik ook bij Leeuwen / Roermond xD ooster windje maar let op is super diep gek Grin maja wel chille Wink

mssn ken je Joy ook wel die kite daar ook altijd
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.