overdreven of terecht?

Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #25 Juni 22, 2007, 01:26:45
edit2Rapporteer  
Terecht

Zelfoverschatting is desastreus in deze sport. En helaas te veel mensen overschatten hun eigen kunnen schromelijk.

maar wat anders waar blijft KAT zijn die door het water verzwolgen?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #26 Juni 22, 2007, 02:10:50
edit2Rapporteer  
De vraag overdreven of terecht?

Het is een artikel waar veel instaat. Voor mij is het dus een beetje gissen waar jou vraag precies op slaat.

second that ,vaag topic
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #27 Juni 22, 2007, 15:07:55
edit2Rapporteer  
heeeel terecht! goed dat het een keer gezegd wordt!  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #28 Juni 22, 2007, 15:34:43
edit2Rapporteer  
Volkomen terecht hoop dat iedereen dit verhaal leest  ThumpsUp ThumpsUp
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #29 Juni 23, 2007, 05:15:05
edit2Rapporteer  
Is vast geschreven door een van de vele zeikerds die vooraan staan met windwaarschuwingen zoals dat hier ook gebeurt.

Myzrael
Gast
Antwoord #30 Juni 23, 2007, 05:40:25
edit2Rapporteer  
Is vast geschreven door een van de vele zeikerds die vooraan staan met windwaarschuwingen zoals dat hier ook gebeurt.

Dat je op zo'n artikel op deze manier reageert gaat gewoon mijn pet te boven. Raar...
Jaimeson!

Berichten: 136
Antwoord #31 Juni 23, 2007, 06:24:55
edit2Rapporteer  
Doe ermee wat je wilt! Persoonlijk vind ik  het een goed stuk.
globerider
Gast
Antwoord #32 Juni 23, 2007, 07:20:31
edit2Rapporteer  
zelf goed in te schatten toch in dit geval terecht als kite met zo veel wind uit de lucht vallen is het ook helemaal niet leuk om te varen dus beter niet gaan
_Chris

Berichten: 172
Antwoord #33 Juni 23, 2007, 14:33:21
edit2Rapporteer  
Pff als ik dit lees ben ik echt blij dat ik goed les heb gehad  (geschokt_kitesmiley)

@ Marc: Damn wat een geld  ThumpDown, ik vind het knap dat je door gezet hebt en je ook realiseert wat je niet weet, dan kun je er nog wat aan doen...

WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #34 Juni 23, 2007, 15:36:10
edit2Rapporteer  
Terecht natuurlijk. Ik vind de toonzetting van het verhaal wel erg negatief. Ik kan me wel voorstellen dat Maarten zijn geduld een beetje op raakt. Ik zie dit soort dingen echter maar weinig gebeuren. Reden hiervan is denk ik, dat de spot waar ik zit niet heel druk is en de gemiddelde leeftijd aardig hoog ligt. We zijn erg zuinig op onze spot en dat merk je aan het gedrag van de locals. Ik denk dat met name de jongere kiters(<18) hulp nodig hebben bij hun gedrag op het strand en op het water. Het besef dat je ook anderen in gevaar kan brengen ligt laag naar mijn mening. Daar komt bij dat de adrenaline op het water de nuchterheid makkelijk overstemt. Het blijft een moeilijk verhaal, dat begrijp ik. Maar als je zuinig op je spot bent dan spreek je mensen aan op hun gedrag of biedt je hulp aan.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #35 Juni 23, 2007, 18:39:58
edit2Rapporteer  
Is vast geschreven door een van de vele zeikerds die vooraan staan met windwaarschuwingen zoals dat hier ook gebeurt.



volgens mij gebruik je die waterpijp te veel met verkeerd spul.
Je hersenen lijken redelijk aangetast te zijn als ik naar jouw reacties op waarschuwingen kijk.
Hoop voor jouw dat je nooit in de problemen komt maar ben bang dat het in jouw geval alleen een kwestie van tijd is dat het wel gebeurd.
Of je speelt hier alleen maar de grote jongen die alles wel zelf kan maar je daadwerkelijke gedrag is totaal anders. Mag hopen het laatste dan is er nog hoop.

Het alleen maar ongefundeerd afzeiken is geen oplossing en voegt ook niks aan de discussie toe
wittie

Berichten: 244
Antwoord #36 Juni 23, 2007, 23:13:19
edit2Rapporteer  
Goed stuk man,

hoe je ook kite, safe of niet. Dit stuk zet je aan het denken!!!! ThumpsUp
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #37 Juni 23, 2007, 23:39:52
edit2Rapporteer  
terecht verhaal ,iedere kitesurfer zou dat gelezen moeten hebben ,het stuk zet aan tot nadenken.. ThumpsUp
Kondor 11

Berichten: 611
Antwoord #38 Juni 24, 2007, 01:06:13
edit2Rapporteer  
Dit kreeg ik bij mijn laatse aanschaf, als het goed is zit het bij elke kite die je aanschaft.
Ook als verkoper dien je deze manual bij werderverkoop aan de volgende eigenaar te overhandigen.
Heb je dan nog verdere info nodig?
Ik dacht het niet.
Eerst lezen dan doen
 


BEST KITEBOARDING
USERS MANUAL
Thank you for purchasing a Best kite. Please read this manual carefully and in its entirety before using
your new Best kite.
WARNING
Kiteboarding/kitesurfing is an extreme sport, has numerous inherent risks and dangers, and poses
substantial risk of cuts, scrapes, bruises, broken bones, loss of limbs, loss of vision, paralysis, and other
serious, permanent and disabling injuries and death to the rider and others. Some of the sources of these
risks include but are not limited to:
• Being lifted by the kite and then dropped or slammed into the ground, trees, rocks, buildings,
piers, jetties and/or other structures or surfaces.
• Being dropped or slammed into other people and/or property.
• Contact with kite lines under tension, and/or watercraft.
• Drowning.
• Underwater conditions and/or objects such as sharp shells, broken glass, sand bars, shoals,
reefs, oyster beds, and/or concrete.
• Contact with sea life such as sting rays, sharks, sea turtles, jelly fish, etc.
• Weather conditions and/or changes in weather conditions such as increasing or decreasing wind,
waves, updrafts, lightning and/or water spouts.
• Equipment performance. Kiteboarding is a new sport. Kiteboarding equipment and safety gear
are NOT 100% reliable. Safety designs and features are often new and unproven. Kites may
behave unfavorably and unpredictably. Lines can twist, tangle, or break, resulting in serious injury
and/or loss of control of the kite.
When using this product, you are responsible for your own safety and the safety of others around you.
Never use this product as a flying device. Never touch flying lines when the kite is in use.
RELEASE OF LIABILITY AND ASSUMPTION OF RISK
DO NOT USE THIS PRODUCT UNLESS YOU AGREE WITH THE
FOLLOWING TERMS AND CONDITIONS
Before using this product, the purchaser/user has carefully reviewed, understood and agrees to comply
with the terms of this Users Manual. Use of this product and any of its components involves certain
inherent risks, dangers and hazards, which can result in serious personal injury or death. The
purchaser/user of this product understands that the seller is not responsible for any damage to property
or injury caused by negligent operation of this product by the purchaser/user, and the purchaser/user
releases the seller from all such liability. In the event of your death or incapacity, this Agreement shall be
effective and binding upon your heirs, next of kin, executors, administrators, assigns and representatives.
The purchaser/user of this product expressly assumes the risk of any and all bodily injury, death and/or
liability which may result from the purchaser or user’s participation in kiteboarding. The purchaser/user
agrees to hold Ride Best, LLC harmless from any and all liability, and waive and release any and all
claims or potential claims against Ride Best, LLC and any of its respective agents, affiliates, subsidiaries,
employees, instructors, officers, directors, shareholders, suppliers and manufacturers in the event of any
such bodily injury or death which may result from the purchase and/or use of Ride Best LLC (d/b/a Best
Kiteboarding LLC) products.
© 2006 RIDE BEST, LLC, d/b/a BEST KITEBOARDING LLC
amorw

Berichten: 67
Antwoord #39 Juni 24, 2007, 03:03:51
edit2Rapporteer  
Dit kreeg ik bij mijn laatse aanschaf, als het goed is zit het bij elke kite die je aanschaft.
Ook als verkoper dien je deze manual bij werderverkoop aan de volgende eigenaar te overhandigen.
Heb je dan nog verdere info nodig?
Ik dacht het niet.
Eerst lezen dan doen
 

Dit is duidelijk een handleiding voor de Amerikaanse markt, waarbij alle mogelijke (rechts-) aanspraak op vergoeding voor gebeurlijke ongevallen in de kiem gesmoord wordt. Dit heeft niets te maken met gezond verstand, enkel met afdekken van aanspraken die je in Europa zelfs niet zou kunnen maken. Hier gaat de rechtspraak uit van geleden schade, die moet vergoed worden, en niet van imaginaire getallen die vooral goed zijn voor de advocaat zijn zakcentje.

RELEASE OF LIABILITY staat er letterlijk in!
Doch, dit geheel ter zijde.

Dit papiertje handelt absoluut niet over ervaring, noch geeft het aan met welk gewicht op welke spot en welke ervaring je met welke windkracht varen kan. Alles is mogelijk, maar kom achteraf niet zagen is de inhoud .
Je moet zelf maar uitmaken wat kan en wat niet, en laat nu net dat zijn wat het artikel aanklaagt. Want velen zijn geroepen om in puberale overmoed alles te proberen, maar met bijna evenzovele zijn zij die op een of andere manier tol betalen.

Als je de flyer bij je kite echt bestudeert, ga je niet op het water, pomp je de tubes zelfs niet op, want die zouden wel eens in je gezicht ontploffen.

Niets van dit alles ontslaat iemand van de gevolgen van zijn eigen gedrag, niet voor zichzelf, noch voor omstaanders.
We zoeken met zn allen naar een wijze om de "misgeinformeerden" op een duidelijke en eenduidige wijze, te wijzen op gevaren en gevolgen.
Ervaring is wat we opdoen over verloop van tijd, en het is fout ervan uit te gaan dat iedereen rondom ons dezelfde kennis heeft.

 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.