North 07 boards: pads en straps problemen

kitaholic

Berichten: 486
Juni 22, 2007, 15:28:45
edit2Rapporteer  
Vaar sinds kort op een Jaime Pro M 2007 en tjonge, wat een fijn boardje. Maar die pads en straps, hoe verzinnen ze het. Bij de helft van de backflips schiet mijn voorste voet er uit, wat dus behoorlijk link is bij de landing omdat je zomaar je enkel verdraait. Heb alles al versteld maar het werkt niet echt. In de winter met schoentjes wordt het helemaal lastig omdat ze niet genoeg versteld kunnen worden. Je kan stiksels of de pin loshalen maar dit verzin je toch niet meer bij een topboardje in 2007?

Hoe kan het in godesnaam dat iets simpels als footpads en straps nog niet uitontwikkeld is? Dat zou toch gewoon goed moeten zijn lijkt me. Heeft iemand soortgelijke ervaringen of oplossingen? Misschien moet North de boardjes maar zonder iets erop gaan leveren, kunnen we zelf wel goede pads en straps erop zetten.
crahsdummie
Gast
Antwoord #1 Juni 22, 2007, 15:57:03
edit2Rapporteer  
de voet die er uit schiet een beetje in je strap draaien zodat ie ff wat strakker zit?
JesseH

Berichten: 13
Antwoord #2 Juni 22, 2007, 16:38:08
edit2Rapporteer  
Heb het zelfde probleem, de straps zitten erg strak en je komt er moeilijk in!! Gewoon je voet er goed intrappen en vervolgens krijg je ze dr bijna niet uit schater
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #3 Juni 22, 2007, 16:59:35
edit2Rapporteer  
Dat probleem had ik vorig jaar met mn Fanatic board.
Met mijn Nobile heb ik daar geen last van. Eerder dat ze niet strak genoeg kunnen Grin
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #4 Juni 22, 2007, 17:05:09
edit2Rapporteer  
Ik heb hem ook (de Jaime 07) en inderdaad zitten de straps erg strak. Zeker met schoentjes is het lastig. Twee weken geleden heb ik echter ook een Phantom LW aangeschaft en tot mijn verrassing hebben ze nu de footstraps veranderd. Ze zijn nu veel ruimer en beter in te stellen!

Omdat ik vaker op de Jaime vaar heb ik daar de ruime footstraps op gezet en de 'krappe' op de Phantom. Na het lezen van een tip op KF heb ik aan 1 kant het metalen pinnetje eruit gehaald, waardoor hij wat losser komt te zitten.

Misschien kun je bij je shop vragen of je je footstraps om kan ruilen voor de nieuwere?
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #5 Juni 22, 2007, 17:09:46
edit2Rapporteer  
Mijn ervaring is dat North pads en straps echt zuigen! Pads zijn superhard en straps vormen niet goed om je voet heen, toen ik nog met die North dingen vaarde had ik ook vaak last van ontstoken/geïrriteerse pees-buizen (bij het omhoog doen van mijn tenen had ik dan behoorlijke pijn in mijn voet, wss de pezen). Snap ook serieus niet dat de fabrikanten het toch wel belangrijkste deel (qua comfort) van het boardje nog niet goed hebben doorontwikkeld.

Combinaties die aan te bevelen zijn (wel wat aan de prijzige kant):

PADS: Liquid Force Luxury Interface System (€120,-)
STRAPS: Mystic adjustable (€20,-)

Met deze combinatie heb ik zelf erg goede ervaringen, ze vormen goed om je voet en je wordt er zowat 'ingezogen'. Enige minpunt bij de LF is dat je verhalen hoort over dat het 'Nike air max' gedeelte (lucht/gel) bij harde landingen na loop van tijd wordt doorgetrapt. Voor de rest, TOP!



óf:

PADS: Best Hover 2007 (€40,-)
STRAPS: Mystic adjustable (€20,-)

Deze combinatie schijnt ook erg goed te zijn, de pads zijn lichter dan die van Liquid Force maar ook iets minder zacht.



Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #6 Juni 22, 2007, 17:41:01
edit2Rapporteer  
Er zitten toch al straps bij die LF Luxury set?
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #7 Juni 22, 2007, 17:53:10
edit2Rapporteer  
Er zitten toch al straps bij die LF Luxury set?

Jup, in die set zitten: straps/pads/heelstrap/grabhandle/schroefjes.

Alleen vond ik persoonlijk de Mystic straps nog veel beter zitten dan die van Liquid Force.
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #8 Juni 22, 2007, 18:00:13
edit2Rapporteer  
Er zitten toch al straps bij die LF Luxury set?

Jup, in die set zitten: straps/pads/heelstrap/grabhandle/schroefjes.

Alleen vond ik persoonlijk de Mystic straps nog veel beter zitten dan die van Liquid Force.

Gebruik je die heelstrap niet? Lijkt me helemaal handig, omdat dan je voeten er helemaal niet meer uitschieten.
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #9 Juni 22, 2007, 18:45:14
edit2Rapporteer  
Er zitten toch al straps bij die LF Luxury set?

Jup, in die set zitten: straps/pads/heelstrap/grabhandle/schroefjes.

Alleen vond ik persoonlijk de Mystic straps nog veel beter zitten dan die van Liquid Force.

Gebruik je die heelstrap niet? Lijkt me helemaal handig, omdat dan je voeten er helemaal niet meer uitschieten.

Ik gebruik de heelstraps niet idd, voor raileys ed. is het wel handig maar ik zit er sowieso al goed in vast. Ook met board-offs en one-footers is het lastig. Met sommige hele nare verkeerde landingen (kiteloops) heb ik ook liever dat ik m'n board nog uit kan trappen, mocht het mis gaan.
Thetheo

Geen avatar

Berichten: 52
Antwoord #10 Juni 23, 2007, 01:06:08
edit2Rapporteer  
ik heb de JamieM  2005  ook daar zijn de voetbanden  erg K. Lijkt erop dat ze het in 2007 nog steeds niet gefikst hebben. Verbaasd me van zon merk..............of zijn er kiters die er wel blij mee zijn?
Hessel

Berichten: 575
Antwoord #11 Juni 23, 2007, 01:27:22
edit2Rapporteer  
Er zitten toch al straps bij die LF Luxury set?

Jup, in die set zitten: straps/pads/heelstrap/grabhandle/schroefjes.

Alleen vond ik persoonlijk de Mystic straps nog veel beter zitten dan die van Liquid Force.

Maar zaten die LF straps gewoon slecht, of zaten die LF straps gewoon lekker en die mystic straps heeeeeeeeeeeeeeel lekker
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #12 Juni 23, 2007, 01:34:45
edit2Rapporteer  
Er zitten toch al straps bij die LF Luxury set?

Jup, in die set zitten: straps/pads/heelstrap/grabhandle/schroefjes.

Alleen vond ik persoonlijk de Mystic straps nog veel beter zitten dan die van Liquid Force.

Maar zaten die LF straps gewoon slecht, of zaten die LF straps gewoon lekker en die mystic straps heeeeeeeeeeeeeeel lekker

Dat laatste dus! en ze zien er toch iets strakker uit imo  (tong_kitesmiley)
3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #13 Juni 23, 2007, 02:00:51
edit2Rapporteer  
Jezus zijn pads zo duur :/ dan wordt het tijd dat ik er ook ff wat meer voor ga vragen dan 15 euro per paar :/
Formula1

Berichten: 128
Antwoord #14 Juni 24, 2007, 19:57:02
edit2Rapporteer  
Ik heb een North Converter 2006, ik krijg me voeten daar ook niet goed in. Moet even kijken of ik het nog kan verstellen. Weet iemand of je dit kan verstellen? Nu steekt mijn grote teen er net uit, niet echt super dus.
harryCab

Berichten: 316
Antwoord #15 Juni 24, 2007, 20:41:51
edit2Rapporteer  
Er zitten toch al straps bij die LF Luxury set?

Jup, in die set zitten: straps/pads/heelstrap/grabhandle/schroefjes.

Alleen vond ik persoonlijk de Mystic straps nog veel beter zitten dan die van Liquid Force.

Maar zaten die LF straps gewoon slecht, of zaten die LF straps gewoon lekker en die mystic straps heeeeeeeeeeeeeeel lekker

Heb gisteren een set LF bij Xwatersport opgehaald. Vannochtend kunnen testen, wat ze zeggen is waar, ze zuigen je helemaal vast en zitten echt super!!

Alle problemen die ik met mijn Nobile had zijn voorbij.

Het geld méér dan waard....pfff veel eerder moeten doen.
waver

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #16 Juni 25, 2007, 00:21:01
edit2Rapporteer  
Heb zelfde probleem gehad met North Sky pro, als je het stiksel los haalt kun je je votebanden gewoon stellen.
Foutje van North! Bij de nieuwste modellen is dit geen probleem meer.
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #17 Juni 25, 2007, 14:09:12
edit2Rapporteer  
Heb zelfde probleem gehad met North Sky pro, als je het stiksel los haalt kun je je votebanden gewoon stellen.
Foutje van North! Bij de nieuwste modellen is dit geen probleem meer.

Beter is volgens mij om aan 1 kant de metalen pinnetjes eruit te halen. Die kun je later altijd nog terugzetten als je je bedenkt, het board verkoopt of als de straps ruimer zijn geworden... Als je het stiksel losmaakt, of de bandjes doorsnijdt, dan lukt dat niet meer!

En idd, de straps die nu meegeleverd worden zijn wel ruim genoeg. Dus opletten als je een North board koopt of ze de nieuwste, ruimere, straps hebben. Tenzij je kleine voeten hebt natuurlijk.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #18 Juni 25, 2007, 18:37:00
edit2Rapporteer  
Er zitten toch al straps bij die LF Luxury set?

Jup, in die set zitten: straps/pads/heelstrap/grabhandle/schroefjes.

Alleen vond ik persoonlijk de Mystic straps nog veel beter zitten dan die van Liquid Force.

Maar zaten die LF straps gewoon slecht, of zaten die LF straps gewoon lekker en die mystic straps heeeeeeeeeeeeeeel lekker

Heb gisteren een set LF bij Xwatersport opgehaald. Vannochtend kunnen testen, wat ze zeggen is waar, ze zuigen je helemaal vast en zitten echt super!!

Alle problemen die ik met mijn Nobile had zijn voorbij.

Het geld méér dan waard....pfff veel eerder moeten doen.

Let er wel op dat je niet te hard beult, na een tijdje goed hard landen houden die pads het namelijk voor gezien en worden het een soort uitgezakte-tiet-pads.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #19 Juni 25, 2007, 22:10:23
edit2Rapporteer  
Jezus zijn pads zo duur :/ dan wordt het tijd dat ik er ook ff wat meer voor ga vragen dan 15 euro per paar :/
jammer dat je dan van die pruts dingen hebt waar je nog geen 5euro voor over hebt maar toch.
dat weet je dan he...goed koop is duur koop.
kosten die LF pads 135 als je er achter komt dat die het wel helemaal zijn.
en ik dacht trouwens dat jij geen reclame meer mocht maken!?!?!?
burton152

Geen avatar

Berichten: 10
Antwoord #20 Juli 28, 2007, 18:16:16
edit2Rapporteer  
ik heb een jaimy pro L board en idd ook dezelfde problemen. Zelfs met de nieuwste straps van north schiet nog steeds los bij het maken van een jump. Doe je de bindingen strakker dan kom je er weer niet snel genoeg in om lekker weg te kunnen varen. Kortom niks dingen.

Ik heb nu die LF set besteld en even afwachten wat daarvan mijn bevindingen gaan worden
Helaas dat je voor zo'n duur board zo'n matig stapje erbij krijgt. Super boardje maar niks straps Sad
RobB_W

Geen avatar

Berichten: 133
Antwoord #21 Juli 31, 2007, 00:55:16
edit2Rapporteer  
Ok, nog een vraagje over dit onderwerp: Ik heb een youngblood '07, en de straps bevallen me voor geen kant, met de pads heb ik geen problemen. Kan het ook zo zijn dat ik ze te strak en stel en er daardoor makkelijker uitrammel?

Ik kom erg moeilijk in de straps met blote voeten, maar na 50-100 meter varen schieten m'n voeten gewoon los uit de bindingen. Ik sta op het punt mystic straps te kopen, maar misschien ligt hier nog wel een oplossing?
Mark1

Geen avatar

Berichten: 38
Antwoord #22 Juli 31, 2007, 19:10:52
edit2Rapporteer  
Let op dat je je voetbanden niet te stak doet. Vaar zelf de Jaime L en heb niet meer last als bij een ander board...
RobB_W

Geen avatar

Berichten: 133
Antwoord #23 Juli 31, 2007, 23:09:48
edit2Rapporteer  
Heb net mystic straps op m'n board gezet. Eerste gevoel: voelt een stuk beter! Je voelt gelijk dat de straps over het hele oppervlak steunen, groot verschil t.o.v. de North straps.

Nou even wachten op de wind, kan ik ze ook even voor het echie testen!
ralph local@noordwijk

Berichten: 412
Antwoord #24 Juli 31, 2007, 23:28:35
edit2Rapporteer  
north heeft er rekening mee gehouden in 2008!!

eindelijk...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.