Ik houd geen "power" in mijn kite.

tomkitesurf

Berichten: 22
Juni 24, 2007, 05:35:32
edit2Rapporteer  
Ik ben een beginner, en de eerste meters zijn gemaakt, maar als ik dan eenmaal sta dan heb ik geen kracht in mijn kite en sta ik weer stil. Hoe komt dit, en hoe kan ik het oplossen?
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #1 Juni 24, 2007, 05:44:03
edit2Rapporteer  
Tja, waar moet ik beginnen.........
tomkitesurf

Berichten: 22
Antwoord #2 Juni 24, 2007, 05:45:22
edit2Rapporteer  
Tja, waar moet ik beginnen.........

Bij het begin...
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #3 Juni 24, 2007, 05:45:37
edit2Rapporteer  
Wat vaar je?
tomkitesurf

Berichten: 22
Antwoord #4 Juni 24, 2007, 05:47:35
edit2Rapporteer  
Wat vaar je?

Cabrinha CO2 12m en RRD humansize 38
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #5 Juni 24, 2007, 05:49:34
edit2Rapporteer  
Vraag even aan een local om mee te kijken. Die kan precies zien waar het fout gaat. Voor je het weet heb je tientallen tips waar je nix mee kan. Veel plezier!
Myzrael
Gast
Antwoord #6 Juni 24, 2007, 05:54:57
edit2Rapporteer  
De makkelijkste tip die ik je kan geven is "Zodra je op je plank staat.....kite omhoog sturen en dan weer terug". Voor de rest moet je gewoon even wat filmpjes bekijken en wat tips vragen. 't Is makkelijk zodra je het door hebt.
3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #7 Juni 24, 2007, 06:12:34
edit2Rapporteer  
ik denk dat je je kite te ver door t windvenster stuurd gebeurde mij ook probeer m iets minder ver door te sturen tot 2 uur ipv 4 of 3 xD en probeer na t staan iets van je kite af te varen zodat je lijnen strak blijven

althans zoiets was t vaak bij mij werkte perfecto xD
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #8 Juni 24, 2007, 11:57:40
edit2Rapporteer  
Gebeurd mij ook nogal vaak (ben ook beginnend kiter) over het algemeen, Niet hard genoeg ingestuurd, vervolgens die kite niet weer snel mogelijk omhoog om kracht te houden. En dit moet je dus juist wel doen. Vaak even sinussen.  Daarnaast kan het zijn dat je te veel met de wind mee gaat.. dan stuurt die kite niet meer.. nouja te langzaam. dus dan iets meer aankanten en minder downwind gaan. En belangrijk niet direct te veel upwind willen dat kan ook nogal uit maken.
Athans dit zijn de dingen die ik nog wel eens fout doe. Misschien kun je er wat mee. Succes!
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #9 Juni 24, 2007, 13:09:14
edit2Rapporteer  
Wel eens gehoord van doorzetten en oefenen.

Deze vragen komen geregelt langs en is eigenlijk lachwekkend.

Toen ik als baby aan het kruipen was ging ik af en toe staan maar viel steeds om.
Maar ik bleef oefenen en het rare was dat ik ineens kon ik lopen....
Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #10 Juni 24, 2007, 13:57:27
edit2Rapporteer  
Gewoon je kite heen en weer sturen. Nog te weinig kracht ? -- > Heb je een grotere kite nodig, of groter boardje
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #11 Juni 24, 2007, 14:45:55
edit2Rapporteer  
stond er wel genoeg wind

en anders gewoon sinussen en michien meer aankanten zodat je meer druk op je lijnen krijgt
xray

Berichten: 3688
Antwoord #12 Juni 24, 2007, 14:57:05
edit2Rapporteer  
De beste tip wat mij betreft is de kite niet van 12uur naar beneden sturen maar een stukje verder van achteren dus van 2uur naar 9 uur of van 10 uur naar 3 uur....
Je kite heeft een langere weg en zal dan minder snel uit de powerzone aan de rand van het windvenster zitten. Je hebt dan net iets meer tijd ook en dus ook tijd om terug te sturen...
nlkiter

Berichten: 33
Antwoord #13 Juni 24, 2007, 14:59:49
edit2Rapporteer  
@ Wanker/Vlaardingen

Wat een kanjers zijn jullie toch ... lees je eigen reacties is. Als de vragen teveel voorkomen, en als het allemaal zo voor de hand ligt en je wilt niet reageren, hou dan gewoon je mond.

Deze kerel vraagt gewoon iets, en wil daarbij tips hebben. Niemand die kan afleiden dat hij niet doorzet, niet oplet etc. Stelletje .... (laat maar)

Mijn tip: Goed naar anderen kijken, je kite blijven bewegen en niet gelijk vol willen gaan hangen maar alles met beleid doen. En veel vragen stellen op het strand, want hier werkt dat niet altijd!

 
Havoc

Geen avatar

Berichten: 63
Antwoord #14 Juni 24, 2007, 15:14:47
edit2Rapporteer  
Sneller terug sturen en niet verder door het windvenster halen dat is alleen maar garantie voor lancering (heb gisteren niet anders gedaan hahaha).
Tijdens lessen word er geleerd dat je van 1 naar 9 of 11 naar 3 en weer netjes terug sinussen.
Maar vaar je ook of ben je aan het planeren? want dan val je ook iedere keer stil.
Heb gisteren ook eindelijk mijn eerste meters gevaren en niet geplaneerd ,het heeft ook erg veel moeite mogen kosten.
Hoop dat je er wat aan hebt.
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #15 Juni 24, 2007, 16:11:32
edit2Rapporteer  
Wel eens gehoord van doorzetten en oefenen.

Deze vragen komen geregelt langs en is eigenlijk lachwekkend.

Toen ik als baby aan het kruipen was ging ik af en toe staan maar viel steeds om.
Maar ik bleef oefenen en het rare was dat ik ineens kon ik lopen....


Wow, normale beginnersvragen afzeiken!

Jij bent echt zo cool!!

p.s. Geregeld is met een d.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #16 Juni 24, 2007, 17:43:01
edit2Rapporteer  
het helpt ook om eerst een paar meter ruime wind (dus schuin met de wind mee) te varen, dan krijg je snelheid, zodra de druk uit je kite begint te gaan snel oploeven (zijwaarts of hoger tov de wind gaan varen), dan bouwt de druk weer op en ben je vertrokken. je moet de eerste snelheid zien te maken, zowel je board als je kite.
Ik had in het begin (drie weken geleden) ook wel eens dat ik de windrichting niet helemaal goed inschatte, en dat je te ver in het windvenster instuurt. Afhankelijk van de de wind: bij weinig wind (voor koers naar links) vanuit 1 of 2 door de twaalf aggressief naar beneden en meteen sinussen om snelheid in je vlieger te houden. bij meer wind is dat idd een ticket voor lanceren (bij jouw kite gewoon bar loslaten), dus minder aggresief insturen, kan vanuit 12 of zelfs 11.
Als er te weinig wind is kom je net op je board door de eerste ruk maar bouw je daarna te weinig snelheid om te planeren, en dan zit je weer.
Tip: Als er meer mensen zijn en iedereen vaart behalve jij ligt het aan jou, als niemand vaart: inpakken en naar het café.
als suc6!
litewave

Berichten: 607
Antwoord #17 Juni 24, 2007, 21:27:02
edit2Rapporteer  
Wanker zit in een fase waar hij ff doorheen moet, laat hem lekker overal tegenaan schoppen en zulke opmerkingen maken, zeker weten dat ie met een week of wat weer voor rede vatbaar is
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #18 Juni 24, 2007, 21:47:17
edit2Rapporteer  
Gevalletje te weinig wind of te kleine kite of verkeerd afgestelde kite. En dat in combinatie met geen ervaring of kennis.
Indien je lessen gehad hebt dan had de instrukteur dit al uitgelegd moeten hebben. Dit is nou éénmaal  één van de basisprincipes van het kiten.

Ik kan mij de reacties wel goed voorstellen, want het lijkt er verdacht veel op dat je nog geen les hebt gehad, een rete slechte instrukteur hebt gehad of dat er niks is blijven hangen.
De stranden worden de laatste tijd helaas weer overspoeld met prutsers die maar een beetje lopen aan te klooien, en levensgevaarlijk zijn voor rest. Daar zitten we echt niet op te wachten.

Dus als je nog geen les hebt gehad dan gewoon doen want kiten is een sport waar je konstant je koppie bij dient te houden en in de lessen krijg je alle info mee om zelfstandig verder te oefenen.

Moradius

Berichten: 149
Antwoord #19 Juni 24, 2007, 21:53:37
edit2Rapporteer  
Wanker zit in een fase waar hij ff doorheen moet, laat hem lekker overal tegenaan schoppen en zulke opmerkingen maken, zeker weten dat ie met een week of wat weer voor rede vatbaar is

Nou lekker is dat, zit je met een vraag over kitesurfen en dat wordt je even lekker de grond in geboord omdat er iemand in een moeilijke fase zit. Dan reageer je toch lekker niet. Wanneer iedereen dat zou doen, poeh dan wordt het een hele 'gezellige' boel hier op Kitehigh.

Ga dan lekker je frustraties uiten bij Kitelounge of op geenstijl of zo...  :Smiley
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #20 Juni 24, 2007, 21:55:50
edit2Rapporteer  

Bedankt voor het compliment NLKiter.

Lees ook je eigen reactie eens, volgens mij zeggen we bijna hetzelfde.
Daarnaast kan je onmogelijk een advies geven als je niet weet wat de oorzaak is.
Alleen op basis van oorzaak en gevolg kan je een bruikbaar advies geven.
Voor je het weet kan ook deze gast zijn kite uit de boom halen (je begrijp me wel).
Dus nogmaals Tom, vraag even aan een local die iets langer vaart om te kijken wat je precies fout doet.

Succes.
franco

Berichten: 874
Antwoord #21 Juni 24, 2007, 23:26:14
edit2Rapporteer  
nou nou wat zijn we weer gezellig he, jammer hooooooooooooooooooooooooooooooooooooor
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #22 Juni 24, 2007, 23:30:54
edit2Rapporteer  
Vraag even aan een local om mee te kijken. Die kan precies zien waar het fout gaat. Voor je het weet heb je tientallen tips waar je nix mee kan. Veel plezier!

Vind ik een hele nuttige reply van Vlaardingen.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #23 Juni 25, 2007, 00:38:34
edit2Rapporteer  
ik sluit me aan bij al diegenen die zeggen: sneller upwind draaien met je board: als je namelijk staat en volle gas vooruit wordt getrokken, is op enig moment de druk eruit.

suc6 en rondvragen op het strand doet idd wonderen.

gr danny
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #24 Juni 25, 2007, 00:43:38
edit2Rapporteer  
suc6 en rondvragen op het strand doet idd wonderen.


en rondvragen op dit forum!
Aangezien je volgende stop toch hoogtelopen (met 3 ooo's) is studeer hier ook maar vast op!
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25541.0
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.