Wimt

|
Ik zei laatst dat ik vaak wat te repareren heb. Nu heb ik nu dus een eigenbouw-bow van Rhino 04, bevalt mij super. Maar, van die kite is bekend, dat de LE spontaan kan ploffen in de zon, je moet `m bij wijze van spreken insmeren met factor 40. Dus ik pomp `m altijd zacht op, en dus plofte ie gisteren. Enorme knal, LE dwarsdoor, en een gat van 15 cm in de binnenband.
Toch maar effe gerepareerd gisteravond, want ik hou niet van weggooien, en de kite bevalt nu super. Ik heb met mijn Singer, aan beide kanten van de scheur (buis dwarsdoor) een 6 cm brede sterke stof genaaid, met extra sterk garen, uit de zeilwinkel, en deze 2 met een uitwendige naad aanelkaar genaaid. Maar eerst heb ik de binnenband geplakt; gat mooie rond knippen, een 4 cm balkje hout, 2 cm breed en 6 cm lang, met aan 1 kant met powertape vastgeplakte klittenband (is een soort kussen) in de tube gedaan, en met strijkijzer (zachte stand; leg een stukje folie op het ijzer om te kijken wanneer het smelt, meestal na 3 sec, maar dan heb je alvast enig idee) 2 sec. aantippen, 5 sec. rust, tot je ziet dat het folie vervormt. Om het strijkijzer bakpapier doen, of patroonpapier met wat olie, voor betere wamteoverdracht, en plakt het folie niet a.h. ijzer. Het balkje moet vrij hoog zijn, 4 cm, want anders raak je het andere folie, want ik heb de binnenband, ook niet om te naaien, niet uit de kite gehaald, zodoende was ik na 4 uurtjes al klaar.
Vandaag ook proberen te kiten op Kessenich, maar daar was het enorm vlagerig, en na al die ongelukken het lot maar niet getart.
|