Prijzen kite Tube

Mr.Smit

Berichten: 49
Juni 29, 2007, 15:39:08
edit2Rapporteer  
Hallo, de tube van mijn Cabrinha CO2 van 14m2 is geknalt, ik wil graag een nieuwe halen maar ik weet niet wat reele prijzen voor zo'n ding zijn (tong_kitesmiley).

Kan iemand mij even wat info geven over de prijzen van een 14m2 tube?

Alvast bedankt.
Mvg Jarno Smit 
Ian

Berichten: 219
Antwoord #1 Juni 29, 2007, 15:53:13
edit2Rapporteer  
Zit er een scheur in oid? Je kunt ze vaak nog fixen met een strijkbout, een rond buisje en bakpapier. Mits je een klein beetje handig bent (eerst ff oefenen op een reserve stukje) Gebruik de search eens.
Mr.Smit

Berichten: 49
Antwoord #2 Juni 29, 2007, 16:01:43
edit2Rapporteer  
Oh wacht, de search hielp echt! Nu even nog een vraag, als je je kite gaat repareren gaat dat volgens de search alsvolgt:
Maak je LE open Aan de zijkant bij het klitteband. Maak een lijn vast aan het uiteinde van de tube, anders krijg je hem straks niet meer terug erin. De tube trek je nu uit de LE. Je kijkt nu waar het gat zit en pakt de strijkbout. ( dus niets afknippen.) Je legt bakpapier over de tube heen waar je wil gaan sealen, anders dan plakt de tube aan je strijkijzer. Nu ga je met je strijkijzer over de 2 losse stukken heen en die worden dan aan elkaar gesealed.

Komt nu de onderkant van de tube niet aan de bovenkant vast te zitten als je aan het sealen bent?

Alvast bedankt.
Tweekske

Berichten: 99
Antwoord #3 Juni 29, 2007, 16:08:57
edit2Rapporteer  
Waarschijnlijk wel ja, het beste kun je de LE aan het uiteinde openknippen. Dan stop je daar iets in wat je tussen de boven en onderkant doet op de plek van het gat waar je moet gaan sealen. Zorg dat je alles goed vastsealed met inderdaad een stukje bakpapier tussen strijkbout en bladder.

Als dit allemaal goed is gegaan kun je het ding wat je erin gestopt hebt er weer uithalen aan de buitenkant. Dan seal je het uiteinde weer dicht, dus zonder iets ertussen gewoon op elkaar plakken.

Dit uiteinde kan ook met een seal apparaat, werkt meestal beter. Als je dit geen hebt kun je die misschien lenen bij een slager of bakker o.i.d. Die hebben er meestal wel een staan.

Succes ermee
Mr.Smit

Berichten: 49
Antwoord #4 Juni 29, 2007, 16:25:47
edit2Rapporteer  
Oke bedankt, maar kan je niet gewoon een stukje bakpapier door het gat heen drukken, je sealt hem dicht met de strijkbout en je laat dat stukje bakpapier gewoon zitten?

Groeten Jarno Smit
Pjotr010

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #5 Juni 29, 2007, 18:03:57
edit2Rapporteer  
Hi Noob,

heb zelf ook net een vergelijkbaar akkefietje, ben door een Duitser notabene uit de lucht gehaald. resultaat 3 lijnen doorgesneden en een geplofte tube.  Ik verwacht dat je voor een main tube zo rond de 100 euri uitkomt. in de Kiteworld heb ik een advertentie gezien van een firma in frankrijk die voor alle grote merken vervangingstubes kan leveren. De link naar de website moet ik je nog even verschuldigd blijven.

sterkte
Pieter


Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #6 Juni 29, 2007, 18:14:05
edit2Rapporteer  
Probeer deze ook eens!

http://www.mistertube.nl/
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #7 Juni 29, 2007, 18:33:39
edit2Rapporteer  
60 a 90 euro waarschijnlijk
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #8 Juni 29, 2007, 19:13:45
edit2Rapporteer  
kiterepair elvert ze ook, maatje van me heeft dat  gedaan, was aanmerklijk geodkoper dan de shops die cabrinha supplies verkopen
Pjotr010

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #9 Juni 29, 2007, 19:35:17
edit2Rapporteer  
Noob,

linkje is in mijn bedorven hersenpan boven komen drijven, check www.wanikou.com

ciao,
Pieter
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.